וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: סרינה וויליאמס בהיריון ו"מצפה לחזור ב-2018". האומנם?

הדוברת של הטניסאית האמריקאית אישרה שסרינה מצפה ללדת בסתיו ולחזור בשנה הבאה, אבל הנתונים מראים שזה לא יהיה פשוט: באיזה גיל תחזור, מה יהיה הדירוג שלה, מי כבר עשתה את זה בעבר, ולמה היא "סופרוומן"?

סרינה וויליאמס מודיעה: אני בהיריון. סנאפצ'אט, צילום מסך
התמונה שהסעירה את עולם הטניס. סרינה מצפה/צילום מסך, סנאפצ'אט

אחרי שעות ארוכות של חוסר ודאות, זה כבר הפך לרשמי: סרינה וויליאמס בהיריון. אתמול (רביעי) העלתה סרינה תמונה לסנאפצ'אט שבה היא חושפת בטן היריונית וכתבה "שבוע 20". כמובן שחובבי הספורט כבר החלו להתרגש ולסעור ברשתות החברתיות מהידיעה, אך בהמשך התמונה נמחקה, והועלתה סברה שמא היא לא הרה. אבל אז הדוברת שלה אישרה את הבשורה המרגשת: הטניסאית הטובה בעולם, אולי הטובה בהיסטוריה, וארוסה אלכסיס אוהניאן מצפים לילד ראשון. "אני שמחה לאשר שסרינה מצפה לילד בסתיו הקרוב", הודיעה.

המשמעות היא, כמובן, שסרינה תחמיץ את המשך העונה, ושיש סימני שאלה גדולים על המשך הקריירה שלה. כמו כן, המשמעות היא שוויליאמס הייתה בהיריון כשזכתה באליפות אוסטרליה בחודש ינואר השנה, טורניר בו זכתה כשהיא לא מפסידה מערכה. "אני לא יכולה לקום מהמיטה כשאני במחזור, ואילו היא זוכה באוסטרליה בהיריון", צייצה עיתונאית בכירה ב"הפינגטון ספורט", "זאת ההוכחה שהיא סופרוומן". וכדי להוסיף לסמליות, הרי שסרינה, שהודיעה על ההיריון ביום ההולדת של מריה שראפובה, צפויה לחזור למקום הראשון בעולם ביום השני הקרוב.

הטניסאית סרינה וויליאמס עם ארוסה אלכסיס אוהניאן. אינסטגרם, צילום מסך
שיהיה בהצלחה חברים. סרינה וארוסה/צילום מסך, אינסטגרם

בדצמבר האחרון הודיעה סרינה שהיא מאורסת לאוהניאן, מייסד רדיט, על אף שהרומן ביניהם נמשך תקופה ארוכה מחוץ לזרקורים. בהמשך הודיעה שהם מאורסים כבר מספר חודשים, אבל רק עכשיו החליטה לחשוף זאת. וכך, למרות הסערות בחייה האישיים, ולמרות השינויים ההורמונליים, סרינה הצליחה לזכות לפני כ-12 שבועות באליפות אוסטרליה בתואר בגרנד סלאם ה-23 שלה בקריירה, וזאת בגיל 35. לאחר מכן פרשה מהטורנירים אינדיאן וולס ומיאמי בטענה לפציעה ברגל.

כמובן שההיריון של סרינה הוא בשורה מאכזבת לטניס הנשים, שגם ככה לא משופע בדמויות כריזמתיות, אבל היעדרותה היא בשורה חיובית לשאר הטניסאית בסבב, וזאת לקראת הרולאן גארוס שנפתח ב-28 במאי, טורניר ווימבלדון (יולי) ואליפות ארה"ב (באוגוסט). הדוברת של סרינה הודיעה ש"ללא ספק" היא לא תחזור לשחק העונה, אבל "מצפה בקוצר רוח לחזור ב-2018". על פי חוקי ה-WTA, הדירוג שלה לא ייפגע אם היא תחזור לסבב ב-12 החודשים אחרי שהיא יולדת, אבל הקאמבק לא יהיה כל כך פשוט. חישוב פשוט מראה שאם סרינה אכן תלד בסתיו, סביר להניח שגם את תחילת העונה הבאה היא תפספס, ועד שתתאושש גופנית ונפשית יעבור זמן ממושך, והיא לא תוכל לשחק לפני הרולאן גארוס ב-2018, אז כבר תהיה אמא טרייה בת 36, ארבעה חודשים לפני יום הולדתה ה-37.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס זוכה אליפות אוסטרליה. AP
עשתה את זה בהיריון. סרינה מוכיחה שהכל אפשרי/AP

האם תחזור? ואיך תחזור? קים קלייסטרס כבר הוכיחה בעבר שזו משימה אפשרית, אחרי שעשתה קאמבק אדיר אחרי ההיריון ואף זכתה בגרנד סלאם (ארה"ב 2009) 18 חודשים בלבד אחרי שילדה. כעת גם ויקטוריה אזרנקה נמצאת ב"חופשת לידה", ואומנם היא צעירה מסרינה בשמונה שנים, אבל סביר להניח שגם היא תוכיח שאפשר לחזור למיטב גם כאם צעירה, לאחר שילדה בחודש דצמבר, ובחודש מארס חזרה לאימונים מלאים ומתכננת לשחק בטורניר סטנפורד ביולי.

באוסטרליה סרינה זכתה בגרנד סלאם 23 בקריירה ועלתה למקום הראשון בטבלת זוכות הגרנד סלאמים מאז שהטניס הפך למקצועני ב-1968. היחידה שמקדימה אותה היא מרגרט קורט, שזכתה ב-24 גרנד סלאמים בין 1960 ל-1973. קורט ילדה בגיל 29 במארס 1972, וחזרה לסבב לשלוש זכיות גרנד סלאם ב-1973. האם גם סרינה תעמוד באתגר? הטניסאית האמריקאית כבר הוכיחה שהיא מסוגלת לעמוד במשימות שנראות בלתי אפשריות, לא יפליא אף אחד אם זה יקרה גם הפעם.

קים קלייסטרס טניסאית בלגית אחרי הזכייה באליפות ארצות הברית 2005. Elise Amendola, AP
אחרי ההיריון ואף זכתה בגרנד סלאם/AP, Elise Amendola

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully