וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווסטברוק עצבני, חבריו מבקרים, הווריירס מתנערים מהתווית ההתקפית

סיכום הלילה בפלייאוף: כוכב הת'אנדר "לא שם זין על הסטטיסטיקה", אדאמס בביקורת מרומזת נגדו, וסטיב קר מבקש שהווריירס יקבלו הכרה כקבוצת הגנה משובחת. המספרים והתגובות

ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר, מאוכזב. AP
לילה היסטורי, בערך. ווסטברוק/AP

ראסל ווסטברוק ממשיך לספק מספרים דמיוניים, לטוב ולרע. הלילה (בין רביעי לחמישי), בהפסד 115:111 של אוקלהומה סיטי ליוסטון, שעלתה ליתרון 0:2, כוכב הת'אנדר סיפק הצגה שבמידה רבה מתמצתת את הקריירה שלו. מצד אחד - 51 נקודות, 13 אסיסטים, 10 ריבאונדים ואינספור מהלכים אדירים. מצד שני, שימו לב לסטטיסטיקה שלו ברבע האחרון: 18 זריקות, 14 החטאות, ובעיקר כפייה קצת מוגזמת של המשחק שלו, גם כשלא הולך.

יוסטון ניצלה זאת כדי לבצע מהפך ברבע האחרון, לנצח ולהשיג יתרון משמעותי מאוד, ספק אם ניתן למחיקה, לקראת המשחקים הבאים. אז איך זה נראה במספרים?

* 51 הנקודות של ווסטברוק הן שיא הנקודות לשחקן שקובע טריפל דאבל בפלייאוף.

* לראס יש כעת שישה טריפל דאבלים עם 40 נקודות ומעלה בפלייאוף. חמשת הקודמים שעשו זאת: צ'ארלס בארקלי, ג'רי ווסט, אוסקר רוברטסון (פעמיים) ולברון ג'יימס.

* ווסטברוק החטיא לא פחות מ-14 זריקות ברבע האחרון - הכי הרבה ברבע אחד במשחק פלייאוף ב-20 השנים האחרונות.

* לאורך כל הרבע האחרון ווסטברוק לקח 18 זריקות, המספר השני הכי גבוה אי פעם לרבע אחד בפלייאוף.

* ווסטברוק היה רחוק רק שני ריבאונדים מטריפל דאבל כבר במחצית הראשונה, אותה סיים עם 22 נקודות ו-10 אסיסטים.

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס, מול טאג' גיבסון, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
התעורר בזמן. הארדן/AP

במסיבת העיתונאים שאחרי המשחק ווסטברוק הציץ בדף הסטטיסטיקה, ונראה עצבני כשנשאל על כך. "לא שם זין על הסטטיסטיקה. הפסדנו, זה לא משנה כלום", אמר בכעס, בעוד שחקני הת'אנדר רמזו בעדינות על קבלת החלטות לא טובה בדקות הסיום. "הזריקות שלקחנו לא היו הכי טובות בעולם, זה ברור. זה גם היה השלב שהם תפסו פיקוד על המשחק. זה מבאס, שיחקנו כמו זבל בסוף", אמר סטיבן אדאמס. מאמנו בילי דונובן ניתח את היכולת של ווסטברוק בדקות הסיום ואמר ש"הוא היה עייף ומותש, זה מה שקרה", בעוד ווסטברוק הוסיף ש"פשוט אסור לנו לאבד יתרון בקלות כזו במשחק חוץ. קשה מדי להתאושש מזה אחר כך".

בצד השני, ג'יימס הארדן היה קצת יותר שקט, אבל הרבה יותר יעיל. המועמד הנוסף ל-MVP סיים עם 35 נקודות ו-8 אסיסטים, וברגעי הצורך פינה את הבמה לשחקני הספסל לו וויליאמס ואריק גורדון, שקלעו 22 ו-21 נקודות בהתאמה והיו אחראים במידה רבה לניצחון. הת'אנדר הצליחו להקשות על הארדן במשך לא מעט דקות ונעלו את הצבע, אבל זה לא עזר. "ג'יימס מושך המון תשומת לב מההגנה, בזכות הכישרון העצום שלו. אני חושב שהוא הבין בשלב מסוים שלא נשרוד את המשחק הזה בלעדיו", הסביר לו וויליאמס. "ברבע האחרון הוא נתן לנו בדיוק את מה שהיינו צריכים". גם מייק ד'אנטוני נתן את הקרדיט להארדן בראש ובראשונה, והסביר ש"לקראת סוף הרבע השלישי ג'יימס שלשה סופר-חשובה שהגדילה את ההפרש לשש לזכותנו. זו היתה הנקודה שבה הוא עורר את כולם, אין ספק".

הארדן עצמו סיפר ש"ידענו שמשחק 2 יהיה שונה לחלוטין מהמשחק הראשון. נכון, הניצחון הזה לא היה הכי יפה לעין והחטאנו הרבה זריקות פנויות, אבל אני מאושר שלא ויתרנו גם ברגעים הקשים, שהמשכנו להילחם עד שמצאנו דרך לנצח".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ג'בייל מגי, גולדן סטייט ווריירס. AP
"יש תחושה באוויר שהוא יעשה משהו ספקטקולרי". מגי/AP

גולדן סטייט לומדת להסתדר גם ללא תרומה משמעותית של הכוכבים. הלילה היא חסרה את קווין דוראנט הפצוע (אמור לחזור במשחק הבא, לדברי סטיב קר) ונאלצה להתמודד עם יום קליעה בינוני של סטפן קרי (19 נקודות, 6 מ-18 מהשדה) וקליי תומפסון (16, 6 מ-17), אבל צלחה את המבחן בעיקר בזכות יום טוב של שחקני המשנה ג'בייל מגי (15), איאן קלארק (13) ופטריק מקו (9 והגנה מרשימה). "לפעמים אנחנו מחפשים את ג'בייל קצת בכוח, אפילו כשהוא לא פנוי, רק בגלל שיש איזו תחושה באוויר שהוא יעשה משהו ספקטקולרי", אמר סטף קרי בהתייחס למשחק הטוב של מגי. סטיב קר הוסיף ש"ג'בייל לא פחות טוב מאף אחד בליגה הזו בלתפוס כדור לאלי-הופ. סביב הטבעת, הוא אחד הטובים שיש".

גם פטריק מקו קיבל שבחים מחבריו, וקליי תומפסון אמר ש"בדיוק בגלל זה בחרנו בו בדראפט. הוא כוח ממשי, הגנתית וגם התקפית". אבל גולת הכותרת היתה ההגנה של הווריירס: דמיאן לילארד נעצר על 12 נקודות, סי ג'יי מקולום על 11, ולפתע ההערה של פרשן TNT צ'ארלס במהלך המשחק, לפיה "זה משחק בין שתי קבוצות הגנה לא טובות", נראתה מנותקת מהמציאות. סטיב קר התייחס להגנה של הווריירס בסיום ואמר ש"אנשים אוהבים לדבר על הקליעה שלנו, ועל הסגנון ההתקפי המיוחד, אבל אני חושב שיש כאן קבוצת הגנה נהדרת כבר כמה שנים. עוד לפני שאני בתפקיד הווריירס היו קבוצת הגנה טובה, זה לדעתי סימן ההיכר של הקבוצה הזו בחמש השנים האחרונות".

סטיב קר, גולדן סטייט ווריירס. AP
מבקש הכרה. קר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully