וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינייסטה החדש? תומא למאר מנסה לחקות את אלילו במונאקו

20.4.2017 / 8:31

אינייסטה תמיד היה אלילו של הנער מגוואדלופ, וההתקדמות האדירה שלו בעונה החלומית בצרפת וליגת האלופות, רומזת שההשוואה עשויה להתברר כמציאותית. האם ברצלונה תנסה להחתים אותו?

רויטרס

ליגת האלופות לא ראתה דבר כזה מאז 2011. כאשר תומא למאר שם אתמול כדור אמנותי מדוד על ראשו של רדאמל פלקאו, הוא רשם בישול במשחק רביעי ברציפות בשלב הנוקאאוט בליגת האלופות. הקשר הצרפתי בן ה-21 סידר אסיסט לקיליאן אמבאפה במשחק הראשון בדורטמונד בשבוע שעבר, בישל את השער המכריע של טיאמואה בקאיוקו בשמינית הגמר מול מנצ'סטר סיטי, והיה גם זה ששיחרר את מסירת העומק לעברו של פלקאו כאשר הנמר הקולומביאני הקפיץ מול ווילי קבאז'רו באנגליה. אתמול הוא סידר גם את השער האחרון של ואלר ז'רמן ששם את החותמת הסופית על הניצחון 1:3 על בורוסיה בדרך להעפלה לחצי הגמר.

הכוכב הקודם שהצליח לעשות זאת, לפני שש שנים, היה אנדרס אינייסטה, ולא יכול להיות תקדים סמלי יותר. כי הרי למאר מנסה לחקות את הסופרסטאר הספרדי מאז שהוא זוכר את עצמו על הדשא. הוא היה האליל האולטימטיבי שלו עוד כאשר התרוצץ על המגרשים במולדתו, איי גוואדלופ. "תמיד אהבתי לראות את אינייסטה. התנועה שלו, המסירות שלו וכדרור שלו הקסימו אותי. אני משתדל להימנע מתיקולים ומבסס את המשחק על תנועה, כמו אינייסטה. הוא המודל שלי", אומר למאר.

עוד בנושא:

מונאקו ניצחה את דורטמונד 1:3 ועלתה לחצי גמר ליגת האלופות
קיליאן אמבפה שובר שיאים, מונאקו מסרבת לעצור

שחקן מונאקו, תומא למאר. GettyImages
מבשל ללא הפסקה. למאר/GettyImages

"מתאים לפילוסופיה של ברצלונה"

הוא לא היחיד שעשה את ההקבלה. פיליפ טרנשאן, האיש שגילה את למאר, טוען: "תומא הוא שחקן שיתאים באופן מושלם לפילוסופיה של ברצלונה. יש לו תכונות של אינייסטה, והוא עושה התקדמות אדירה". למעשה, למאר חייב את הקריירה לטרנשאן שהרחיק ב-2008 עד גוואדלופ כאשר עבד באקדמיה של קון. הוא הבחין בבחור צנום בן 12 ששיחק עם ילדים גבוהים וחסונים הרבה יותר ועבר אותם ללא קושי. היה משהו כמעט מסתורי בכישוריו של למאר, והמאמן החליט שהוא חייב להביא את הילד לצרפת. שנתיים מאוחר יותר זה קרה, ולמאר הפך לחניכו. טרנשאן, שמונה בינתיים למאמן קבוצת המילואים של המועדון, אף שינה את תפקידו על המגרש והנחה אותו לשחק בקישור ההתקפי, כמו אינייסטה.

ואולם, לא הכל הלך חלק. כאשר הגיע הזמן לעשות את הקפיצה לקבוצה הבכירה של קון, למאר לא מצא חן בעיני המאמן הראשי פטריס גראנד. הוא פתח בשישה משחקים בלבד בעונת 2014/15, וכל יתר חברי הצוות המקצועי לא הצליחו לשכנע את הבוס לשנות את דעתו. המצב היה כה עגום שסוכנו של השחקן החל לחפש אלטרנטיבות. "זה היה מתסכל מאוד. כולנו היינו בטוחים שמדובר בכישרון ענק, חוץ מגראנד. הוא פשוט לא סמך עליו ולא ראה כיצד הוא יכול להשתלב בשיטת המשחק. בסופו של דבר, זה נגמר רע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תומא למאר בשנת 2012. GettyImages
התבלט מול ילדים מבוגרים ממנו. למאר במדי נבחרת הנערים של צרפת ב-2012/GettyImages

מרסיאל המליץ בחום על מונאקו

לזכותו של גראנד ייאמר שהוא זיהה את הפוטנציאל של אנגולו קאנטה. הקשר האחורי חווה שתי עונות נהדרות בהדרכתו, וסקאוטים לא מעטים שמו עליו עין. השבוע טען עיתונאי ל'אקיפ ז'יל פבאר כי ארסנל הגיע לסיכום עם קון על רכישתם של קאנטה ולמאר תמורת 15 מיליון יורו, אך ארסן ונגר טירפד את העסקה. המחנה שדורש את ראשו של המנג'ר הצרפתי מצא בכך חיזוק נוסף לכתב האישום נגדו, אבל כלל לא בטוח שלאמירה הזו יש קשר למציאות כי הסכום לא נשמע הגיוני. יש לזכור כי קאנטה נמכר ללסטר תמורת 8 מיליון יורו, בעוד מונאקו קיבלה את למאר, שהיה אלמוני יחסית בצרפת ולא הוערך כראוי, תמורת 2 מיליון יורו בלבד.

למעשה, כלל לא בטוח שלמאר היה מתלהב מהמעבר לארסנל גם אם הדבר היה רלוונטי, כי הוא השתוקק למצוא קבוצה בה ישחק על בסיס קבוע. לאונרדו ז'ארדים, מאמן מונאקו, ידע שזו תהיה כוונתו. באופן ביזארי, למאר שותף כמחליף רק למשך 26 דקות כאשר הקבוצה מהנסיכות התארחה בקון, אבל הרשים מספיק את הפורטוגלי וצוותו כדי ליצור איתו קשר מיידי. "אתה בדיוק השחקן שאנחנו צריכים", אמרו אנשי מונאקו ללמאר, והעניינים החלו להתקדם. הקשר שאל לעצתו של אנתוני מרסיאל, חברו הטוב מסגל הנבחרת עד גיל 17 ששיחקה באליפות אירופה ב-2012, וקיבל חוות דעת חיובית. "הוא סיפר לי דברים טובים על מונאקו ואמר שזה המועדון הנכון לשחקנים צעירים", אומר למאר.

מאמן מונאקו לאונרדו ז'ארדים. רויטרס
26 דקות הספיקו. ז'ארדים/רויטרס

מעדיף למסור, אבל כובש בחסד

מרסיאל עצמו נמכר למנצ'סטר יונייטד באותו קיץ, אבל למאר התאקלם במהרה בקבוצתו החדשה גם בלעדיו. ז'ארדים קידם אותו בהדרגה וטען אשתקד שהכוכב הצעיר מגלה כושר נהדר אך עדיין לא בשל לפתוח ב-40 משחקים בעונה. זה לא הפריע לאוהדים לבחור בו לשחקן המצטיין שלהם - הם התאהבו בראיית המשחק המופלאה, במגע הרך בכדור ובבעיטות החופשיות החכמות. לא לחינם הבקיע למאר שער מרהיב בביקורו בקון, שהיה מעין נקמה בגראנד. הוא עשה רושם פנטסטי, ובכל זאת דבר לא הכין את הצרפתים לקפיצת המדרגה שחווה העונה, ביחד עם כל קבוצתו.

בשנתיים הראשונות של ז'ארדים בנסיכות, הציגה מונאקו כדורגל זהיר יחסית, ופרשנים רבים אף הגדידו אותו כמשעמם. העונה השתנתה המגמה ב-180 מעלות, וללמאר יש חלק עצום במכונה ההתקפית האטרקטיבית והפוריה ביותר באירופה. הוא מצא את מקומו באגף השמאלי, ממנו אפשר לסטות לעתים תכופות למרכז, ומספק אינספור מסירות איכותיות לחבריו. כאשר הכדור ברגליו, נדמה כי תמיד יש לו זמן ומרחב לבצע את הפעולות הנכונות - תכונה שמזוהה מאוד עם אינייסטה.

הוא גם החל לאיים בתדירות גבוהה יותר על השער. "המאמנים מבקשים ממני לבעוט יותר, למרות שאני מרגיש שזו ממש לא נקודת החוזק שלי. אני מעדיף למסור", הודה לא מכבר הקשר, ולאור זאת מאזן הכיבושים שעומד כיום על 12 שערים בכל המסגרות מרשים אפילו יותר. למאר הסתגל בטבעיות לליגת האלופות, כאילו שיחק שנים על הבמה הגדולה, וכבש שערים מכריעים בשני המשחקים מול טוטנהאם בשלב הבתים. ההצגות האלה אף הובילו לזימון ראשון מהנבחרת, והמאמן הלאומי דידייה דשאן הסביר: "יש לו רגל שמאל אדירה, הוא מהיר מאוד ומוסר מצוין. למאר הוא כשרון ענק שהפך לשחקן מפתח במונאקו".

שחקן מנצ'סטר סיטי ראחים סטרלינג, שחקן מונאקו תומא למאר. רויטרס
הסתגל בטבעיות לליגת האלופות. למאר מול מנצ'סטר סיטי/רויטרס

בדרכם של טרזור ותוראם

עד כה, בלטו בנבחרת שלושה ילידי גוואדלופ ששיחקו בהגנה - הבלם מריוס טרזור שזכור במיוחד ממונדיאל 82', המגן הימני הכריזמטי ז'וסkן אנגלומה שזכה עם מארסיי בליגת האלופות ב-1993, ומעל כולם ליליאן תוראם, שיאן ההופעות במדי צרפת בכל הזמנים. כעת ייצרה המושבה סוף כל סוף גם כוכב התקפי, ולפני חודש פגש הצעיר את אלילו כאשר נבחרתו אירחה את ספרד למשחק ידידות. לרוע המזל, אינייסטה כבר הוחלף כאשר למאר נשלח לדשא בדקה ה-80, אבל זה לא ממש משנה. לפי הדיווחים בקטלוניה, ברצלונה מגלה עניין רציני בכוכב החדש, וייתכן שתנסה להחתימו בקיץ.

זה לא יהיה פשוט. אתלטיקו מדריד ובאיירן מינכן כבר הגישו לא מכבר הצעות של כ-25 מיליון יורו, ונדחו על הסף על ידי מונאקו שיודעת לנהל משא ומתן. אם מרסיאל נמכר לאולד טראפורד תמורת סכום שעשוי להגיע ל-58 מיליון ליש"ט, אין שום סיבה שלאמר יעלה פחות. למעשה, ההצגות שלו בליגת האלופות מוכיחות שהוא בהחלט יכול להיחשב ליורשו הפוטנציאל של אינייסטה, וזה לא דבר של מה בכך.

אם יזכה לשחק לצד אנדרס הקדוש וללמוד ממנו, תהיה זו התגשמות החלום עבור הנער מגוואדלופ, אבל בינתיים הוא אפילו הצליח להתעלות עליו. בעוד אינייסטה הודח אתמול, ולא הצליח לעשות דבר מול הגנת יובנטוס במשך 180 דקות מאכזבות, זהר למאר עם שלושה בישולים בדרכו לשלב הבא. יהיה מסקרן לראות אותו מול הגברת הזקנה בחצי הגמר, וגם הגרלה מול אחת הנציגות של מדריד בהחלט תהיה מאתגרת. אחרי הכל, לנצח את ריאל זו מצווה אם אתה מתיימר להיות אינייסטה החדש.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully