וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה התחייבה להסכם שיווק לחמש שנים לליגת העל לנשים בכדורסל

19.4.2017 / 19:07

בדיון שנערך בבג"צ התחייבה המדינה בהגדלת תקציב ליגות הנשים הבכירות בכ-50 אחוז, והעתירה שהוגשה תדחה לשלב מאוחר יותר. יו"ר מנהלת ליגת הנשים שטרק: "נמשיך לפעול לשינוי יסודי של הסדר הישן"

איריס שטרק יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים. מגד גוזני
"הישג משמעותי". שטרק/מגד גוזני

בדיון שנערך היום (רביעי) בעתירת מנהלת ליגת העל בכדורסל לנשים נגד המדינה והטוטו ווינר לפני שופטי בג"צ מלצר, מזוז ועמית הודיעה המדינה על השלב האחרון בשינוי אמות המידה והגדלת תקציב ליגות הנשים הבכירות בכ-50 אחוזים. בנוסף, התחייבה המדינה להסכם שיווק לליגת העל לנשים בכדורסל למשך 5 שנים - וזאת לאחר שבחודש יוני השנה כבר ניתן צו על תנאי והוצא צו ביניים כנגד המועצה להסדר ההימורים בספורט ומשרד התרבות והספורט. לאור זאת, המליץ בית המשפט לעותרות לפעול מול משרד התרבות והספורט להמשך תיקון האפליה בחלוקת תקציבי המועצה להסדר ההימורים בספורט כך שיבטיחו את פעילות ספורט הנשים. בג"צ לא הסתפק בכך והדגיש כי מבית המשפט יוצאת "רוח חדשה של תקווה והכרה בספורט הנשים".

בעקבות הגישה החיובית של המדינה, שהיתה קשובה להנחיות בית המשפט והגדילה את התמיכות בשיעור של 50% הובטחה פעילותן של ליגות הנשים לשנים הבאות. היום מצא לנכון בית המשפט להציע לליגות הנשים לדחות את בירור העתירה לשלב מאוחר יותר, "וליתן למשרד התרבות והספורט את ההזדמנות להמשיך ולקיים את התחייבויותיו". עוד הוסיף השופט מלצר: " לפני סיום נעיר, כי תקוותנו שרוח חדשה של הבנה והכרה תשנה את פני הספורט הישראלי, אך יובהר כי לכל מקרה תמיד יהיו דלתות בית המשפט פתוחות".

רו"ח איריס שטרק יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל אמרה בתגובה: "בזכות העתירה לבג"צ הובלנו להישג משמעותי לליגת העל לנשים בכדורסל, שזכתה לשילוש התמיכות לקבוצות לסכום של 450 אלף שקל לכל אחת מקבוצות הליגה לשנה, באופן קבוע. בג"צ ראה בכך תפנית משמעותית בהתנהלות המדינה וביקש מאיתנו להסתפק בשלב זה בהישג מרשים זה של הגידול בתמיכות ובהבטחת הסכם שיווק בסכום של מיליון ומאה ושבעים אלף שקלים לעונה, למשך חמש שנים, שאכן מהווה אבן דרך מבחינתנו. אנו מצפים שהמדינה תמשיך ותפעל בדרך זו לקידום והעצמת ספורט הנשים בכלל וכדורסל הנשים בפרט".

"יחד עם זאת, יעדנו היה מעבר לכך, לבטל את האפליה המובנית ורבת השנים ולהביא לשוויון מלא בין נשים לגברים בספורט המקצועני", הוסיפה שטרק, "הסכמתנו להצעת התבססה על כך שבג"צ הודיע כי יאפשר לעתור בהמשך, בהתבסס על השינויים שיושמו. אנו נמשיך לפעול לשינוי יסודי של הסדר הישן הקיים הגורם לאפליה בלתי מוצדקת, על מנת שיעוגן שוויון מלא בכדורסל הנשים ובספורט הישראלי בראייה ארוכת טווח, עבורנו ועבור החברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully