וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברביעי: בג"צ ידון בעתירת מנהלת ליגת הנשים נגד הטוטו ווינר

18.4.2017 / 18:33

בית המשפט העליון ידון בעתירה להשוות את הכספים שמועברים לליגות הכדורגל והכדורסל בנשים לאלו של הגברים לאחר פערים משמעותיים לאורך השנים. יו"ר מנהלת ליגת הנשים שטרק: "מדובר בשלב ראשון במאבק"

איריס שטרק, יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל. ברני ארדוב
דורשים שוויון תקציבי. איריס שטרק/ברני ארדוב

בית המשפט העליון, בהרכב של שלושה שופטים ידון מחר (רביעי) בעתירת יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל רו"ח איריס שטרק וקבוצות ליגת העל לנשים בכדורסל, נגד המועצה להסדר ההימורים בספורט ומשרדי הממשלה, בדרישה העקרונית להשוות את התקציבים המחולקים על ידי הטוטו-ווינר לענפי הספורט השונים באמצעות "הסכמי השיווק". זהו הדיון שנקבע ל-4 באפריל, אך נדחה ויתקיים מחר. על פי העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אורי קידר ועו"ד אורי כהנא, מעביר הטוטו, באמצעות הסכמי השיווק סכום של 100 מיליון שקלים בשנה לליגות הבכירות בענפי הספורט הגבריים, בעיקר הכדורגל והכדורסל, ורק חצי מיליון שקלים לנשים, זאת תוך הפרה של חובת השוויון הקבועה בחוק.

כזכור, על פי ההבנות בין ההתאחדות לכדורגל, משרד התרבות והספורט ומשרד האוצר, יועבר השנה חלק מהתקציב ישירות לקבוצות על ידי מימון הוצאות הסדרנות והשיטור במגרשים, מהלך שצפוי להגדיל ישירות, בכ- 50 מיליון שקלים את הרווח של קבוצות הכדורגל הגדולות ממכירת כרטיסים למשחקים, על חשבון ההקצבות לענפי הספורט הנשיים בהם הוצאות השיטור והסדרנות שוליות. לפני כשבועיים החליט בית המשפט לאחד את הדיון בתיק עם עתירה דומה שהגישו קבוצות כדורגל הנשים, אשר הודיעו עקב כך כי עו"ד קידר ועו"ד כהנא ייצגו גם אותם בדיון שיתקיים מחר בבג"צ.

"מדובר בשלב ראשון במאבק, שהוא עקרוני ואנו דורשים שוויון תקציבי שיעוגן בהסכם ארוך טווח ויתקן עיוות שיצרה אפליה רבת שנים", אמרה שטרק לקראת הדיון, "בעקבות החלטת בג"צ, קיבלנו התחייבות מהמדינה להגדלה מסוימת בתקציבים לקבוצות, אך למרות שסדרת גמר הפליאוף נמצאת בשלבי סיום ויתכן שהגמר יתקיים מחר, עדין לא הועבר לקבוצות התקציב המוגדל. על אף החלטת בג"צ והתחייבויות מפורשות שקיבלנו ממשרד הספורט והטוטו, עדיין לא הושוו עבורנו התמיכות שמקבלות קבוצות הגברים. לדוגמא, בכדורסל הגברים זכאיות עד 8 קבוצות לקבל מהטוטו תמיכה בסך רבע מיליון שקלים לכיסוי הוצאות ההשתתפות במפעלים האירופאיים בעוד אצלנו אפילו קבוצה אחת לא זכאית. אנחנו מקווים שבג"צ ייתן את דעתו על כך על מנת שכבר בעונה הקרובה נראה קבוצות נשים נוספות מייצגות אותנו בגאווה באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully