וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יצירת אמנות": עשר שנים לשער המרהיב של ליאונל מסי מול חטאפה

בגיל 19, סיפק כוכב ברצלונה את אחד הרגעים הגדולים בקריירה. בספרד ערכו השוואה בין הגולאסו לזה של מראדונה במונדיאל 1986, וגם: התגובות של השחקנים ההמומים שהיו על כר הדשא

רויאלטי

בווידאו: תקציר ה-2:3 של ברצלונה על סוסיאדד, כולל הצמד של ליאו מסי

היום (שלישי) לפני עשר שנים הבקיע ליאונל מסי את אחד השערים היפים בקריירה שלו - אולי היפה ביותר, כשסיפק מבצע אישי בלתי נשכח מול חטאפה, מבצע שהחל מקו מחצית המגרש והסתיים כשעקף את השוער וגלגל פנימה כדי לסייע לקבוצתו לנצח 2:5 במשחק הראשון מבין שניים בחצי גמר גביע המלך. בשני, אגב, הפסידה 4:0 והודחה.

ב"מארקה" ערכו היום השוואה בין הסלאלום המרהיב של מסי, אז בן 19 בלבד, והשער האיקוני של דייגו מראדונה במונדיאל 1986 מול אנגליה. הנה הנתונים היבשים:

עוד בנושא:

לוצ'יאנו מוג'י: "לברצלונה אין מאמן, אין מוטיבציה, אין רעיונות"
מסי מוביל את האמונה בעוד רמונטדה, גם ההיסטוריה עם השופט תעזור?

שחקן ברצלונה ליאונל מסי ב-2007. AP
בלתי נשכח/AP

השער של מסי:

דקה 28
עבר חמישה שחקנים
13 נגיעות בכדור
חלף על פני 55 מטר

השער של מראדונה:

דקה 55
עבר שישה שחקנים
12 נגיעות בכדור
חלף על פני 65 מטר

שחקן ברצלונה ליאונל מסי ב-2007. AP
לאף אחד לא היה סיכוי/AP

"זה שער דומה לדייגו, אבל אני לא יכול להשתוות אליו", סיפר מסי. "ראיתי את המרחב שניתן לי ופשוט רצתי קדימה. ראיתי חור בהגנה ונכנסתי פנימה. בכדרור האחרון החלטתי לעבור את השוער וקצת הקפצתי את הכדור. זה שער נחמד, אני שמח שהוא יצא כפי שיצא".

אנדרס אינייסטה אמר על הביצוע: "כולנו היינו ברי מזל לחוות את הרגע הזה. זה היה מופע". דקו הוסיף: "שמחתי מאוד בשבילו, הוא היה מאוד צנוע ועם איכויות בלתי רגילות. זה השער הגדול ביותר שאי פעם ראיתי". ג'אנלוקה זאמברוטה, שהיה גם הוא על כר הדשא באותו ערב, אמר: "זה גולאסו שייזכר בהיסטוריה של ברצלונה והכדורגל".

שחקן ברצלונה ליאונל מסי ב-2007 עם צ'אבי. AP
גדול ממראדונה? מסי וצ'אבי/AP

פרנק רייקארד, שעמד על הקווים, סיפר: "זה שער גדול שמאוד הזכיר את מראדונה. אני חושב שמסי היה אפילו יותר מהיר. זו יצירת אמנות". המנהל המקצועי צ'יקי בגיריסטן טען: "אני מקווה שמראדונה יסלח לי, אבל השער של מסי היה עוד יותר יפה משלו".

שחקני ההגנה של חטאפה התקשו להתאושש מהערב ההוא. חאבייר פארדס, שנפל ראשון לדשא, אמר: "הייתי יכול לבצע עליו עבירה, אבל חשבתי שזו אופציה לא טובה כי הייתי מקבל כרטיס צהוב, ולא חשבתי שהוא יוכל לעשות מה שעשה". דויד קורטס, שלא עמד במשימה גם כן, הוסיף: "היה קשה להיות בצד השני של המבצע הזה, אבל ראינו אותו עושה דברים פי אלף יפים מזה מאז הגול ההוא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער ה"מארקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער ה"ספורט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully