וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 דקות, שלוש נקודות, אליפות: הזוכה הכי ביזארי בטבעת ב-NBA

מאט סטגינגה נבחר על ידי הבולס הגדולים ב-1992, אך לא שיחק עד ה-13 וה-14 באפריל 1997, בדיוק לפני 20 שנה. דקות ספורות על הפרקט ואסיסט מסטיב קר הספיקו לו כדי לזכות בתהילת עולם

מאט סטגינגה מישיגן סטייט 1989. GettyImages
סוג של גיבור מקומי. סטגינגה במדי מישיגן סטייט/GettyImages

לצ'ארלס בארקלי יש 39,330 דקות ו-23,757 נקודות בקריירה. ואפס טבעות אליפות.

לקרל מלון יש 54,852 דקות ו-36,928 נקודות בקריירה. ואפס טבעות אליפות.

למאט סטגינגה לעומת זאת, יש 12 דקות ו-3 נקודות בקריירה. אבל טבעות אליפות דווקא יש לו.

(מתוך הכתבה ב-SB Nation)

סקוטי פיפן, מייקל ג'ורדן, שיקגו בולס. AP
הם היו קצת יותר פעילים באליפות ההיא. ג'ורדן ופיפן/AP

בארצות הברית מציינים בימים אלה 20 שנה להופעתו של אחד השחקנים הפחות צפויים שמחזיקים בטבעת אליפות ב-NBA. קבלו את החבר הכי אלמוני של מייקל ג'ורדן.

סטגינגה, בן 47 היום, היה שחקן כדורסל לא רע בצעירותו, נבחר ל"מר כדורסל של מישיגן" ושיחק במדי מישיגן סטייט במשך ארבע שנים. ב-1992, שיקגו בולס האלופה לקחה אותו במקום ה-52 בדראפט, אך הוא לא זכה לאף דקה במדיה והעביר את זמנו בטיולים בין שלל קבוצות, כולל טאו קרמיקה (ויטוריה), עד ה-13 וה-14 באפריל, 1997.

במשחק ה-79 וה-80 של אותה עונה, שהסתיימה עם אליפות חמישית של MJ והשוורים, הם נתקעו עם כמה פציעות ורצו להעניק מנוחה לשחקני הסגל הפגועים לקראת הפלייאוף. לכן, ג'רי קראוס המנוח הרים טלפון לסטגינגה המופתע, שבכלל קיווה לקבל כרטיסים למשחק מול דטרויט באותו ערב ולפתע מצא את עצמו על הפרקט.

הופעת הבכורה שלו הסתיימה עם שתי החטאות ואפס נקודות בארבע דקות בעיר המכוניות, אבל בחלוף ערב אחד בלבד, טורונטו התארחה בשיקגו וסטגינגה קיבל שמונה דקות וסיפק שלוש נקודות, כולל הטבעה באלי-הופ ממסירה של לא אחר מאשר סטיב קר.

כאן זה גם נגמר. סטגינגה לא זומן לסגל לפלייאוף ולא שיחק מעולם עוד דקה ב-NBA. אבל כאשר הבולס זכו בתואר, חודשיים לאחר מכן אחרי 2:4 על יוטה בגמר, הבעלים ג'רי ריינסדורף החליט לצ'פר את סטגינגה על ההתייצבות המהירה והעניק לו טבעת. מעולם לא היה שחקן ששיחק כל כך מעט והרוויח כל כך הרבה ב-NBA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully