וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק המרכזי: הפועל ירושלים ומכבי תל אביב בקרב המדוכאות

יהונתן אליהו בשיתוף Winner

15.4.2017 / 15:00

שתי הגדולות של הכדורסל הישראלי נפגשות בעיצומו של משבר הדדי. למה שווה לשים לב דווקא לגל מקל וכמה גדול הסיכוי שירושלים תברח ברבע האחרון? ההימור הפרוע ובטוח למשחק

one

בווידאו: תקציר מפגש הליגה האחרון בין הקבוצות

שעה ומקום: 21:00 (הארנה בירושלים)

ראש בראש במפגשים האחרונים:

16/2/17: הפועל ירושלים - מכבי תל אביב 82:68 (גמר הגביע)
5/2/17: הפועל ירושלים - מכבי תל אביב 63:74 (ליגה)
20/11/16: מכבי תל אביב - הפועל ירושלים (ליגה)
1/10/16: הפועל ירושלים - מכבי תל אביב 62:77

שימו לב ל: קרטיס ג'רלס (הפועל ירושלים), גל מקל (מכבי תל אביב)

ניתוח מקומי: זה שנים שהקלאסיקו הישראלי לא נערך כששתי הקבוצות במצב כה גרוע. הקבוצה מהבירה לא מצליחה לצאת מהסחרור השלילי בליגה ונמצאת ערב המחזור במקום התשיעי, מחוץ לתמונת הפלייאוף. מנגד, מכבי תל אביב במצב יותר טובה בטבלה ומדורגת שנייה, אבל המומנטום שלה לא פחות רע, והיא מגיעה למשחק עם רצף של שישה הפסדים, שיא שלילי חדש שלא נקבע מעולם במועדון.

לכל קבוצה יש בעיות רבות גם מחוץ למגרש: הפועל ירושלים נאלצה להתמודד במהלך הימים שלפני המשחק בתקרית בין ליאור אליהו למאמן סימונה פיאניג'אני, שגרמה להשעיה קצרה של הקפטן. מנגד, מכבי תל אביב גם כן היתה עסוקה בכיבוי שריפות כשוויקטור ראד נזרק מהאסיפה בעקבות דין ודברים עם ניקולה וויצ'יץ' ואיינארס בגאצקיס באסיפה שאחרי ההפסד להפועל אילת.

ההימור המופרע: אם בכל זאת יש לאחת מהקבוצות המתוסכלות יתרון פסיכולוגי כלשהו, כנראה שהוא נמצא בצד של מכבי תל אביב. הצהובים ניצחו רק לא מזמן את האדומים בגמר הגביע בארנה, וכעת הם חוזרים לזירת הפשע כדי לספק עוד הצהרת כוונות. אבל למרות הכל, המשחק הזה הוא בעל חשיבות מכרעת להפועל ירושלים, וזו סיבה טובה להאמין שדווקא עכשיו היא תתעורר מתנומת אמצע העונה וסוף סוף תתפוצץ. במצב הסגלים הנוכחי, ירושלים עדיין מוכשרת יותר ממכבי תל אביב, בעיקר בכל הנוגע לזרים. אז הנה ההימור המופרע שלנו: קרטיס ג'רלס סוף סוף חוזר לעצמו, אמארה סטודמאייר מגיע שוב עם רעב מיוחד למשחק גדול, וירושלים מנצלת את הסגל הקצר של יריבתה המיתולוגית כדי להביס אותה בהפרש שנע בין 15 ל-20 נקודות.

ההימור הבטוח: כששתי הקבוצות מגיעות למשחק במצב כל כך שברירי, התרחיש הסביר ביותר הוא משחק צמוד שיוכרע על פעולות קטנות לכאן או לכאן. במובן הזה, לירושלים עדיין יש יתרון קל, ולו רק בשל העובדה שאוהדיה הם היחידים שעדיין לא שבעו והתייאשו מהעונה הארוכה, וכנראה שגם הפעם ידחפו אותם להוציא את המקסימום. מכבי תל אביב תישאר קרובה בזכות המסורת ובזכות העדיפות בכל הנוגע לתפוקה של הישראלים, אבל עדיין היינו שמים את הכסף שלנו על ניצחון אדום בהפרש קטן, של 4 עד 8 נקודות, עם ריצה ברבע האחרון, בו מכבי תל אביב מציגה יכולת ומספרים עלובים לאורך כל העונה.

בשורה התחתונה: הפועל ירושלים ומכבי תל אביב חבולות ומיואשות כמעט באותה מידה, אבל אולי גודל המעמד והיוקרה של המשחק תוציא מהן דברים אחרים שלא ראינו מהן העונה. ואולי, מי יודע, זה עוד יסתיים בסדרת פלייאוף חמה ביניהן.

קפטן מכבי תל אביב גיא פניני מניף את גביע המדינה. ברני ארדוב
בפעם הקודמת זה נגמר ככה. פניני מניף גביע/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully