וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינסי גייטס קיבל אישור לשחק, בוועדה למניעת סימום בספורט זעמו: "עבירה חמורה"

13.4.2017 / 22:14

היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל החליט לאפשר לסנטר נהריה לשוב לסגל, לאחר שבמשך שבוע לא התקבלה תשובה לשימוע שנערך לו. יו"ר הוועדה זעם: "לא ניתן מצידנו כל אישור לחזור לפעילות"

אדריאן הרבשטיין

בהפתעה גדולה שב הערב (חמישי) שחקן עירוני נהריה יינסי גייטס לסגל קבוצתו, שהפסידה למכבי ראשון לציון 71:70, לאחר שהיועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עורך הדין טל אור, החליט לבטל את ההשעייה הזמנית שניתנה לו בעקבות שימוש בחומרים אסורים. לגייטס נעשה שימוע ביום חמישי שעבר על ידי היועץ המשפטי של הרשות הלאומית למניעת סימום בספורט, עורך הדין כרמל נפתלי, ובו הציג אישורים רפואיים למשככי כאבים שנטל, אך מאז לא קיבלו בנהריה או באיגוד תשובה לגבי אותם ממצאים שנתנו. לאחר שנודע כי עורך הדין נפתלי לא נמצא בארץ, וההודעה מתעכבת, החליט אור לאפשר לגייטס לשחק, והוא קיבל את ההודעה כשהוא היה בביתו ועשה את דרכו לאולם, וגם קיבל חמש דקות ממאמנו אריק אלפסי.

שחקן עירוני נהריה יינסי גייטס. אדריאן הרבשטיין
רגע מעורר מחלוקת. גייטס/אדריאן הרבשטיין

ברשות למניעת סימום בספורט שמעו על הנושא רק מכלי התקשורת, הופתעו והגיבו בחומרה. יו"ר הרשות, פרופסור שמואל שרייבר מסר: "מדובר בעבירה חמורה, השימוע של השחקן עדיין לא הסתיים, ולא ניתן מצידנו כל אישור לחזור לפעילות. על פי התקנון החדש של סוכנות הסימום העולמית, ניתן להעמיד לדין את כל הנוגעים בדבר, החל בשחקן, וכלה במנהלים. הטענה שהשמיע השחקן איננה תקפה לגבי בדיקות הנערכות במעבדות של WADA, שכן שם נעשית אנליזה וזיהוי של החומרים עצמם (ולא רק אינטרקציות עם ריאגנטים או נוגדנים, וזו בין השאר הסיבה העיקרית לעלות הגבוהה של כל בדיקה), והזיהוי של הקנביס היה חד משמעי, שכן מבנה המולקולה איננו דומה לזה של התרופה או קבוצת התרופות לגביה נטען מה שנטען. תקנון WADA הנוכחי מאפשר העמדה לדין לא רק של הספורטאי אלא גם של מאמניו ומנהליו, ואנחנו ננקוט בכל הצעדים הנדרשים מהפרה בוטה זו של התקנון".

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "ביום חמישי האחרון הוגש ערעור לעורך דין של הועדה למניעת סימום בספורט, מגובה במסמכים רפואיים, מאז ועד היום לא התקבלה שום תגובה מהוועדה, ואף לא הצליחו לאתר את עורך דין הוועדה. תובע האיגוד, עורך הדין טל אור, החליט שאם לא ניתנת לשחקן זכות ערעור, ההשעייה הזמנית שלו מושעית, ואם יתקבל מידע אחר, האיגוד ינהג כנדרש".

עוד בנושא:

ליגת העל: נהריה - מכבי ראשל"צ 71:70, אשדוד הפתיעה את מכבי חיפה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully