וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועם שוהם: "התעסקנו בבטים. כמו 95 אחוז מהשחקנים היום"

ההסתבכות הכלכלית שהרסה קריירה, בעל החוב שהגיע לאימון, חוסר העזרה ממכבי תל אביב ואבי נמני אחד שמיד קלט את הצרה. מתוך פרויקט וואלה! ספורט: אופיר סער ועמית גולדשטיין יצאו לבדוק את הקשיים בסוף הקריירה וגם במהלכה. צפו בווידאו הנדיר של נועם שוהם

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

בווידאו: צפו בכתבה

אנשים שלא היו ספורטאים לא מבינים כמה קשים החיים אחרי הקריירה, וגם במהלכה. כדורגלנים שהיו רגילים לסדר יום מסוים, לסגנון חיים, למעמד מיוחד, מוצאים את עצמם יום אחד מול חלל ריק. מול המציאות. חלקם מתחילים לחוש זאת במהלך הקריירה, אחרים רק אחרי הפרישה.

התופעה הזו היא מורכבת ושונה בין כדורגלן לכדורגלן. בהרבה מקרים כדורגלנים מוצאים את עצמם בדיכאון, לא מבינים מה לעשות בבוקר, ובמקרים אחרים הקושי שמלווה את הקריירה ואת סיומה הוא אחר: הקבוצה שבה גדלת שוכחת אותך. הסכומים אליהם היית מורגל נגמרו. ועוד.

אופיר סער ועמית גולדשטיין יצאו לחקור עם מצלמת וידאו את התופעה הזו, וחזרו עם המון סיפורים מדהימים ממהלך הקריירה ועם סיומה. הנה כמה קטעים שצולמו לפני כשנה עם נועם שוהם, כוכב מכבי תל אביב בשנות ה-90, ובהם הוא מציג גרסה שלו למשבר אותו הצגנו: החובות של האבא נופלים עליו, אנשים שטוענים שהוא חייב להם כסף מגיעים לאימון, הקבוצה לא ממש עוזרת, השמועות על הימורים לא מרפות, העול על הכתפיים הצעירות לא נעשה קל יותר.

אתמול הפרויקט נפתח עם הדמעות של סהר מזרחי

נועם שוהם במדי מכבי נתניה. ברני ארדוב
נועם שוהם ב-2009/ברני ארדוב

מבחר ציטוטים מתוך כתבת הווידאו:

"אבא שלי פשט רגל באיזשהו עסק שהיה רשום על שמי", מספר שוהם על הבעיות הכלכליות. "היה לו סופרמרקט גדול ליד הבימה (תיאטרון הבימה בתל אביב – א"ס). באיזשהו שלב העסק שלו התחיל להסתבך והיו לו עיקולים על העסק. יום אחד אבא שלי בתמימותו אמר לי 'תחתום שהעסק שלך' ולא יהיו לו עיקולים על העסק'. אפילו לא ידעתי על מה אני חותם. אבא שלח אותי לעורך דין לחתום, אני חותם.

"עכשיו, העסק רשום על שמי, העסק נקלע למשבר של חובות, הצ'קים חזרו לספקים וכל הדברים האלה. יום אחד מישהו שלא תפס אותי בטלפון בא לקרית שלום אחרי המשחק באשקלון שהיה בלאגן והפסדנו שם. בא מישהו והיה קרנבל ובלאגן. אני חושב שהוא בא לפיני שרון אפילו. סדרן בכניסה שאל את מי אתה מחפש, והוא ענה 'את נועם שוהם, הוא חייב לי כסף', או משהו כזה. ואז יצא הדיבור שזה כסף שאני חייב למישהו בגלל הימורים, אבל זה לא היה בגלל הימורים אלא בגלל חובות של אבא שלי.

"אבל אגיד לך, התעסקנו בכל השטויות של הבטים וכל הדברים האלה. גם היום 95 אחוז מהשחקנים מתעסקים בזה. התעסקנו בזה אבל זה לא מה שגרם לי בחיים ליפול. מה שגרם לי ליפול זה היה קטע של אבא שלי ששילמתי עליו חובות של איזה מיליון שקל. בעונה של הדאבל זה היה השיא של זה".

על החולשות האישיות:

"לכל בן אדם בחיים יש לו את התחומים האפורים שלו. יש דברים שהוא מצטיין בהם ויש דברים שהוא פחות מצטיין, בוא נגיד שלכל אחד יש חולשות. יכול להיות שאחת החולשות שלי היו, אבל שוב פעם אני אומר, זה לא דבר שהשפיע לי על החיים מבחינה קריטית, הקטע של ההימורים זה שטויות, זה ממש שטויות.

"הקטע שיותר השפיע זה מה אמרו אנשים אחרים ואיך התייחסו אליי, שאני לא יכול לשלוט על הדברים האלה, של איך אנשים יתייחסו אליי, מה אמרו עליי ולמה זה גרם, אני לא יכול לשלוט על המחשבות והמעשים של אנשים אחרים".

על העזרה מאבי נמני:

"אני זוכר יום אחד שהייתה לי איזה שיחת טלפון ודיברתי, חשבתי שאף אחד לא שומע, ובמקרה אבי נמני היה לידי ושמע את השיחה. אחרי השיחה הוא אמר לי: 'תקשיב, מה אתה צריך?'. אמרתי לו שאני לא צריך שום דבר. אמר לי, 'מה אתה צריך? כמה כסף אתה צריך, אני נותן לך עכשיו'. אמרתי לו לא צריך שום דבר.

"אז אומר לי, 'לא, אתה תגיד לי כמה כסף אתה צריך, ואני נותן לך את זה עכשיו'. הוא הכריח אותי לקחת ממנו כסף כדי לפתור את הבעיות שלי: 'תחזיר לי מתי שיהיה לך, שנה, שנתיים, עשר שנים, מתי שיהיה לך תחזיר'.

"עזרה ממכבי תל אביב? דבר ראשון, אף אחד לא ידע מה הבעיה. ידעו את הבעיות ב-50 אחוז, מה שהיה 50 אחוז, ביטוח לאומי ומס הכנסה, טיפלו. לא ידעו את הבעיות האישיות שלי, לא ידעו שיש צ'קים לספקים, לא ידעו".

על חייו האישיים:

"אני יש לי את היתרון והחיסרון שאין לי ילדים ואין לי אשה, אני מפרנס את עצמי. זאת אומרת, אני לא צריך להביא סכום מסוים הביתה. בגיל 21 הייתה לי חברה, בגיל 27 כבר היינו צריכים להתחתן, אבל בגלל שהייתי כל כך מכור לכדורגל מגיל צעיר, לא עניין אותי חיי חברה וחברות. עמדתי להתחתן, וכאילו חזרתי לנעורים, שרוצה לבלות עם בחורות אחרות וכל הדברים האלה, אז קלקלתי את מערכת היחסים הזאת.

"אני נמצא הרבה עם הילדים של אח שלי אז את החסך הזה זה טיפה מוציא לי, אבל זה לא איזשהו משהו ש... בוא נגיד, אני מעדיף... ההקבלה הזאת נשמעת אולי קיצונית וטיפה טיפשית, אם אם תגיד לי אשה וילד לגדל או להיות מאמן מכבי תל אביב, אני אגיד לך תן לי להיות מאמן של מכבי תל אביב".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
  • עוד באותו נושא:
  • נועם שוהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully