וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשלברון חיבק את בלאט רק כדי שיירדו ממנו: מתוך הספר "שיבת המלך"

התקרית המפורסמת של מחיקת התרגיל ("רגע קריטי"), פריקת העול בגמר ("בלאט היה במצב בלתי אפשרי"), והצהרת האמון המאולצת של לברון במאמן לקראת העונה השנייה ("הוא היה מבוהל מאיך שהתקשורת תפסה אותו"). עוד קטעים נבחרים מהספר החדש על ג'יימס

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

בווידאו: שליחנו בראיון מ-2015 עם ג'ייסון לויד, כתב נוסף שסיקר את בלאט מקרוב

כמעט שלוש שנים חלפו מהרגע בו לברון ג'יימס הרעיד שוב את מאזן הכוחות ב-NBA וחזר לקליבלנד, אחרי ארבע עונות במיאמי. בעונה וחצי הראשונות שלו עם הקאבס, עוד אימן אותו דיוויד בלאט, שהגיע עם קינג ג'יימס לגמר ה-NBA והפסיד שם לגולדן סטייט. בלאט הוחלף באמצע העונה שעברה בעוזרו טיירון לו, שהצליח לזכות עם קליבלנד באליפות היסטורית אחרי שהקבוצה חזרה מפיגור 3:1 בגמר מול הווריירס.

בריאן ווינדהורסט, עיתונאי ESPN הנחשב מקורב מאוד ללברון לאורך הקריירה ודייב מקמנמין, כתב ESPN המלווה את הקאבלירס, כתבו בחודשים האחרונים ספר בשם "שיבת המלך" ("Return of the King") על השנתיים הראשונות של הקדנציה השנייה של לברון בקליבלנד. הספר ראה אור אתמול (שלישי) בארצות הברית, ובנוסף לקטעים הנבחרים שפורסמו מתוכו באתרים האמריקאים השונים, אנחנו מביאים לכם קטעים נוספים הנוגעים ליחסיו של לברון עם בלאט.

עוד בנושא:
העקיצות, הטעויות, ההתעלמות, הקשיים: תחילת ימי לברון ובלאט בקליבלנד
מתוך הפרקים שפורסמו ב-ESPN: הפיוס בין לברון לגילברט והמייל הקריטי

שחקן קליבלנד קאבלירס קווין לאב. GettyImages
עיתוי איום ונורא. לאב אחרי הפציעה מול בוסטון/GettyImages

תחילת הפלייאוף: ההברקות והטעויות של בלאט, כולל מחיקת התרגיל המפורסמת

הקאבס נראו אבודים לראשונה מזה מספר חודשים והאסטרטגיה הכושלת של בלאט הפכה לנושא שהעסיק את התקשורת. המרמור, שלא נשמע מכיוון חדר ההלבשה של הקאבס במשך כמה חודשים, חזר

"הקאבס סיימו את העונה הראשונה של בלאט במאזן 29:53, כולל 9:34 מצוין מאז אותו ערב עגום בפיניקס, בו ירדו למאזן 20:19. הם הגיעו לפלייאוף בריאים ועמוקים. לאימון הראשון לקראת הפלייאוף לברון הגיע עם שתי טבעות האליפות ממיאמי. הוא הראה אותן לחבר'ה הצעירים בקבוצה והקאבס טיילו ל-0:3 מהיר מול בוסטון החלשה בסיבוב הראשון. במשחק השלישי, לאב ירה שש שלשות ולברון אמר: "תמיד האמנתי בו", אלא שזה לא ממש היה נכון ולאורך העונה נרשמו לא מעט מקרים בהם לברון, ואחרים בקבוצה, פקפקו ביכולותיו של לאב לתרום.

דווקא אז הגיעה הפציעה של לאב, שגמרה לו את העונה והובילה למשחק 4 אלים מול בוסטון, במהלכו ג'יי אר סמית' פירק את ג'יי קראודר ונענש בהרחקה לשני משחקים. לקליבלנד היו שמונה ימי מנוחה עד פתיחת הסדרה מול הבולס, אבל הם הגיעו אליה חבולים והפסידו את משחק 1. בלאט, בניסיון להציל את המצב, שינה את הסגנון איתו הלכה הקבוצה כל העונה, אבל הקאבס נראו אבודים לראשונה מזה מספר חודשים והאסטרטגיה הכושלת של בלאט הפכה לנושא שהעסיק את התקשורת. המרמור, שלא נשמע מכיוון חדר ההלבשה של הקאבס במשך כמה חודשים, חזר.

לברון לקח אחריות וזרק שוב ושוב, בדרך לניצחון במשחק 2. הוא הפך למוציא לפועל העיקרי של הקאבס, בדיוק ההיפך ממה שעבד לקבוצה בחצי השני של העונה. הקאבס הפסידו על הבאזר את משחק 3. במשחק הבא הם חזרו מפיגור ברבע האחרון ועלו ליתרון, אך בחצי הדקה האחרונה איבדו את הראש ולקחו שלושה פסקי זמן. השופטים אמרו לספסל של קליבלנד שפסקי הזמן של הקבוצה נגמרו, אבל אחרי שדרק רוז השווה, 9.4 שניות לסיום, בלאט החל ללכת בצורה לא ברורה למרכז המגרש ועמד לבקש פסק זמן, לא חוקי. זה קרה באותו אולם בו בלאט עמד בלילה השני של העונה והתעקש מול התקשורת על כך שהוא איננו מאמן רוקי. אבל חוסר קור הרוח שלו בזמן משחקים גרם לשחקנים לפקפק בו והשיא הגיע באותו רגע, בו טיי לו הציל את בלאט מטעות שהייתה נותנת לבולס עבירה טכנית - זריקות עונשין ואת הכדור, וכנראה שגם ניצחון ו-1:3 בסדרה. לו משך את בלאט בחזרה לספסל ברגע האחרון"

- מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט לצד עוזרו טיירון לו. AP
הציל את בלאט ברגע האחרון. לו מונע בלאט לקחת פסק זמן/AP
במקום לחגוג ניצחון גדול, בלאט נאלץ להגן על עצמו ושאלת ההתאמה שלו צצה שוב. בניסיונו להתגונן, בלאט אמר ש"מאמן לוקח החלטות כמו טייס קרב". המשפט הזה התקבל בבוז אצל מבקריו, שראו בו שחצן

"לברון לקח את הכדור האחרון, הלך לסל ובמקום למסור לאחד מחבריו שנותרו פנויים, מצא את עצמו מול שלושה שחקנים ונחסם. הכדור יצא החוצה ונשאר של הקאבס, שזכו לפסק זמן מאולתר בזמן שהשופטים בדקו כמה זמן נותר על השעון. בלאט התייצב בין שחקניו ורצה שלברון יוציא את הכדור וקיירי ייקח את הזריקה האחרונה. היה היגיון ברעיון הזה, כי הקאבס התקשו בהכנסות הכדור במהלך הקודם ולברון היה המוסר הכי טוב של הקבוצה. התרגיל הזה עם לברון עבד כמה פעמים במהלך העונה הסדירה.

לברון שמע את תכנון המהלך ועצר את בלאט בשעה שהמאמן צייר את התרגיל. הוא אמר לו שהוא זה שייקח את הזריקה האחרונה. הוא שירטט תרגיל פשוט, שיסתיים בזריקה שלו מחצי מרחק. תרגיל שלברון קולע בו באחוזים בינוניים. זה היה רגע לא שגרתי, בו הכוכב משנה את ההחלטה של המאמן בנקודה קריטית של העונה. אחרי המשחק הגיע משפט ה"מחקתי את המהלך המקורי" המפורסם של לברון. ג'יי אר סמית' סיפר שכאשר בלאט אמר ללברון להוציא את הכדור, הוא עצמו תהה לגבי ההחלטה. ב-24 השעות הבאות, כולם דיברו על הכמעט-פסק זמן ועל ההצהרה של לברון בנוגע לתרגיל. במקום לחגוג ניצחון גדול, בלאט נאלץ להגן על עצמו וכל הבעיות מהחלק הראשון של העונה חזרו, כאשר שאלת ההתאמה של בלאט לתפקיד וחוסר האמון מצד לברון צצו שוב. בניסיונו להתגונן, בלאט אמר ש"מאמן לוקח 150-200 החלטות קריטיות במשחק, כמו טייס קרב". המשפט הזה התקבל באהדה אצל התומכים שלו, שאהבו את ההשוואות הללו ובבוז אצל המבקרים, שראו בו שחצן.

הקאבס המשיכו לניצחון בסדרה, נחו חמישה ימים ולקחו בצורה מרשימה את משחק 1 בחוץ מול טורונטו החזקה בגמר המזרח. לברון החמיא לתכנית המשחק של בלאט באותו ערב, לאחר שקליבלנד בלמה לחלוטין את ההתקפה הנפיצה של ההוקס והשלשות של קייל קורבר. הקבוצה סיפקה סידרה מצוינת, לברון התקרב לממוצע של טריפל דאבל וזה נגמר בסוויפ מוחץ. בלאט, אחרי שישה חודשים לא קלים, החזיק בתואר אלוף המזרח: "המעריצים שלו, בעיקר בישראל, טענו שוב כי הוא בטוח עושה משהו כמו שצריך", נכתב בספר. קליבלנד הגיעה לגמר מול הווריירס עם אמונה שהבעיות הגדולות ביותר כבר מאחוריה, אבל היא גילתה שזה לא המקרה"

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
המעריצים בישראל היללו. בלאט/AP

גמר הפלייאוף: האמת על היחסים יוצאת החוצה

במשחק הראשון בגמר, בלאט האמין שהדרך שלו לעצור את הווריירס תהיה להאט את הקצב וזה עבד. לברון שלט בכדור וההגנה עשתה עבודה טובה. המשחק הלך להארכה ושם, הברך של קיירי נתקעה בברך של תומפסון והוא גמר את העונה. היו מי שהאשימו את בלאט בכך שהעמיס עליו

"במשחק הראשון של הגמר, בלאט האמין שהדרך שלו לעצור את הווריירס תהיה להאט את הקצב עד כמה שניתן וזה עבד. לברון שלט בכדור וההגנה עשתה עבודה טובה. המשחק הלך להארכה ושם, הברך של קיירי נתקעה בברך של קליי תומפסון והוא גמר את העונה. היו מי שהאשימו את בלאט בכך שהעמיס עליו דקות ופגע בהחלמה שלו מהפציעה אותה סחב לכל אורך חודשי הפלייאוף.

בלאט התייצב למשחק 2 בלי לאב וקיירי. הוא בנה תכנית משחק סביב מוזגוב וטריסטן תומפסון ונתן ללברון להמשיך להוביל את ההתקפה עם תרגילים פשוטים מאוד. זה הצליח, קליבלנד ניצחה בהארכה ובלאט אמר שהדרמה נועדה לגרום לכל האוהדים בישראל לקום באמצע הלילה. "ההצלחה של בלאט גרמה לגאווה לאומית בישראל ולא מעט כלי תקשורת ישראלים הגיעו לכסות את הסדרה", נכתב בספר, "בלאט העניק להם ראיונות בעברית והם היו בדינמיקה מאוד שונה, כי הישראלים היו כעוסים על כך ששחקני קליבלנד לא נותנים לבלאט מספיק קרדיט על תכנית המשחק המוצלחת".

הקאבס כבר החלו לחלום על הסנסציה המתקרבת ועל אליפות שתושג בלי קיירי ולאב, אבל במשחק 4 סטיב קר הכניס את איגודאלה במקום בוגוט, לברון פתח את הראש אחרי שהתנגש במצלמה וקליבלנד הובסה ב-21 הפרש. בסיום, מייק מילר ושון מריון הוותיקים שוב התמרמרו ותהו איך גם במצב הזה בלאט מעדיף רוטציה של שישה שחקנים ולא נותן להם צ'אנס. במשחק 5, בלאט הבין שאין לו ברירות והוציא את מוזגוב חמש דקות מהפתיחה, כדי לעבור להרכב נמוך יותר. "הוא חטף שחמט מסגל עמוק יותר". מיד אחרי החילוף הזה, סטיב קר חייך לעצמו על הספסל וידע שזה יהיה הערב של סטף קרי, שאכן צלף שבע שלשות ו-37 נקודות, בדרך לעוד ניצחון קל ו-2:3 בסדרה".

שחקן קליבלנד קאבלירס קיירי אירווינג. GettyImages
בלאט העמיס עליו? קיירי אירווינג/GettyImages
כל מה שקרה באימונים ובשקט במשך חודשים, יצא לאור בגמר. בלאט נאלץ להתמודד עם סגל חסר ועם כוכב שהמעיט בערכו ונלחם בו

"התסכול על הספסל של הקאבס הלך וצמח. מארק שטיין דיווח ב-ESPN על הטיפול הקשוח שהעניק לברון לבלאט במהלך המשחק. "לברון הביע מחאה אחרי מהלך שבלאט שירטט. הוא דאג שכולם ישימו לב לכך וזה הכריח את בלאט, מול כל הקבוצה, למחוק את התרגיל ולשרטט אחד אחר. לברון היה זה שהזעיק פסקי זמן וביצע חילופים בקבוצה. הוא נבח על בלאט לעיני כל אחרי החלטות שהוא לא אהב. הוא הסתודד עם טיי לו והתעלם מבלאט", סיפר שטיין. כל מה שקרה באימונים ובשקט במשך חודשים, יצא לאור בגמר. בלאט נאלץ להתמודד עם סגל חסר ועם כוכב שהמעיט בערכו ונלחם בו. הבעיה של בלאט הייתה הגישה שהפגין במהלך העונה, הביטחון המופרז וההדגשה של הניסיון שלו, דברים שלא תמיד התיישרו עם המציאות וגרמו לו להיות פחות אהוב. בלאט נדרש לנהל מצב בלתי אפשרי. לא בשביל זה הוא הגיע לקליבלנד.

העבודה שלו בגמר הייתה הטובה ביותר של בלאט לכל אורך העונה. הקאבס הפצועים היו אמורים להיות מובסים, אבל המהלכים הנכונים של בלאט השאירו אותם בחיים לשישה משחקים".

שחקני קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס, טריסטן תומפסון. AP
לברון חשש מהתגובה של התקשורת. עם טריסטן תומפסון/AP

תחילת העונה השנייה: לאב, טריסטן תומפסון והניסיונות להתחבר לבלאט

ג'יימס היה מבוהל מהסיקור התקשורתי של היחסים בינו לבין בלאט ומאיך שהוא נתפס בעיני האוהדים. הוא הגיע למשחק בליגת הקיץ וניגש לבלאט וחיבק אותו באופן מאוד מופגן. הסיטואציה הזו הפתיעה גם את בלאט

"הספקולציות על רצונו של קווין לאב לעזוב הלכו והתגברו. ללאב באמת היה הרבה על מה לחשוב. היו לו כמה תקריות לא נעימות עם לברון ודיוויד בלאט בשנה הראשונה, ואינספור קבוצות רצו אותו. אבל הוא כבר החליט שהוא רוצה להישאר בקבוצה שתתחרה על האליפות, וכל מה שהוא רצה היה לנקות את המתחים עם לברון ג'יימס בתור צעד ראשון. כשהתברר ששניהם מתכננים להגיע ל-LA לחופשה במהלך הפגרה, לברון הזמין אותו למלון בו השתכן. בסופה של הפגישה, שהיתה חיובית למדי, השניים החליטו שיישארו בקליבלנד. אבל הסוגייה של טריסטן תומפסון נשארה פתוחה, וזו היתה בשורה לא פשוטה לבלאט, משום שתומפסון היה שחקן חשוב אצלו.

במקרה של תומפסון, לברון ניסה לשמור כמה שיותר מרחק. חוץ מכמה כמה פעמים בהן הצהיר באופן פומבי על תמיכתו בלהשאיר את תומפסון, ג'יימס לא נקט בשום צעד ממשי כדי לגרום לזה לקרות. זה קרה בין היתר משום שהתפיסה שלברון הוא זה שלמעשה שולט בהנהלה של הקאבס השתרשה עמוק מדי, והוא רצה שזה ייפסק. בכל הכנות, אם ג'יימס באמת היה מנהל את הקאבס, בלאט כנראה היה מפוטר בתחילת העונה הקודמת ותופסון היה חותם על חוזה חדש ב-1 ביולי.

ג'יימס היה מבוהל מהסיקור התקשורתי של היחסים בינו לבין בלאט ומאיך שהוא נתפס בעיני האוהדים, בין אם הדברים היו נכונים או לא. באמצע חודש יולי הוא הגיע למשחק של הקבוצה בליגת הקיץ, שם בלאט עבד עם כמה מהשחקנים הצעירים בקבוצה. בשלב מסוים ג'יימס ניגש לבלאט במהלך המשחק, חיבק אותו, וישב לצידו באופן מאוד מופגן ובולט לעין. הסיטואציה הזו היתה קצת מפתיעה באותו רגע, כולל עבור בלאט עצמו, אחרי שהוא בקושי שרד חודשים על גבי חודשים בהם ג'יימס איתגר ובחן אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully