וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מכות לנוסע: הפשלות הגדולות של יונייטד איירליינס

12.4.2017 / 1:49

הכלב שמת בטיסה, הנשים שהורדו בגלל טייץ, הטייסת שהשתגעה והמוזיקאי שנקם על שבירת הגיטרה. מקרה הנוסע שהוכה ופונה מטיסה לא היה המחדל התקשורתי היחיד שעמו נאלצה יונייטד להתמודד בשנים האחרונות

צילום מסך

תיעוד הנוסע שנגרר והוכה לפני טיסת יונייטד איירליינס הבליט שוב את כוחן של הרשתות החברתיות. התקרית גרמה לסערת רשת והביאה בסופו של דבר לקריסת מניות החברה במסחר בבורסה. אלא שזו לא המהומה הראשונה שיוצרת יונייטד איירליינס, אולי החברה עם יחסי הציבור הגרועים ביותר בארצות הברית. הנה עוד מספר אירועים מהשנים האחרונות.

עוד בנושא:

הנוסע סירב לרדת מטיסה, נגרר והוכה
זעם בסין, צניחת מניות, הבית הלבן התערב: המקרה שזעזע את אמריקה

שוטרים מפנים נוסע של יונייטד מטיסה. צילום מסך
אחד המקרים החמורים ביותר, אבל לא היחיד/צילום מסך

מותק, הטייסת השתגעה

פברואר השנה. 20 נוסעים בטיסה שאמורה הייתה להמריא מאוסטין, טקסס, לא חשו בטוחים עם הטייסת. לכאורה, עמדה שוביניסטית, אבל משהו בהתנהגות שלה עורר את חשדם של הנוסעים (בהם היו גם נשים). כשהתפוצצה היה ברור מדוע.

"לא אטיס את המטוס, אל תדאגו", הצהירה הטייסת, "הנה, יש פה גבר, הוא יטיס את המטוס, אוקיי?!" לאחר מכן המשיכה לרטון על חייה האישיים וגירושיה וצעקה: "לא אכפת לי אם הצבעת לקלינטון או לטראמפ, שניהם מסריחים".

הנוסעים אמרו לטייסת כי היא מפחידה אותם. בסופו של דבר, בעקבות הדיווחים על ההתנהגות המפחידה, הגיעו נציגי המשטרה, פינו את הטייסת שסבלה מהתמוטטות עצבים וטייס אחר הגיע במקומה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הקנס הגבוה בהיסטוריה

אחד מבסיסי האם של יונייטד הוא "או'הייר" בשיקגו, אותו שדה בדיוק שבו אירעה התקרית ביום ראשון. מזג האוויר בשדה אביך לעתים ומקשה על המראה. על פי חוקי התעופה האמריקאים, אין להשאיר נוסעים על הקרקע במשך יותר משלוש שעות, אלא שביונייטד עשו את זה ב-2012 עם מספר מטוסים ויותר מכך, בשניים מהם תאי השירותים לא עבדו.

939 נוסעים הוחזקו במשך שעות, והחברה ספגה את הקנס הגדול בתולדות ענף התעופה - 1.1 מיליון דולר. בחברה גרסו כי לא הייתה שום דרך להמריא בלי לסכן חיי אדם, אבל שילמו את הקנס בהסכמה.

הכלב שלא שרד את הטיסה

בפברואר השנה הטיסה קת'לין קונסידין את כלבה ג'ייקוב מדטרויט לפורטלנד, אורגון דרך שיקגו. בפוסט פייסבוק שזכה ליותר מ-500 אלף שיתופים, סיפרה קת'לין כי כלוב הטיסה שהחברה הבטיחה שיתאים היה קטן מדי, וג'ייקוב שהה לאחר הקונקשן במשך 20 שעות במחסן בשיקגו עד הטיסה הבאה. לטענתה, החברה אף לא הרשתה לאמה להביא לו מזון ומים. ג'ייקוב הגיע לבסוף לפורטלנד, שם נקבע מותו עקב היפוך מעיים.

ביונייטד סירבו לקחת אחריות על המקרה. "הכלב לא הראה סימנים", מסרו בחברה, "היא שלחה שני כלבים, השני היה בסדר גמור".

נשים בטייץ

על המקרה הזה סיפרנו לכם לפני פחות משלושה שבועות. שלוש בחורות צעירות סורבו על ידי דיילי הקרקע מהטיסה מאחר שלבשו טייץ. שתיים החליפו, השלישית לא עלתה לטיסה. ברשת זעמו, אבל ביונייטד הסבירו שמאחר שהן קרובות של עובדי החברה וטסו בחינם, חוקי יונייטד חלים עליהן, ובכלל זה קוד הלבוש.

במקרה הזה, ההסבר של יונייטד היה הגיוני, רק שבעידן הרשתות החברתיות המחיר נגבה מהר ובמזומן. עוד לפני ההבהרה השתלחו הגולשים ביונייטד. נשים טענו לאפליה מגדרית, מוסלמים טענו כי אם אירוע כזה עורר מחאה, יש להסיר גם את המגבלות שחלות בחלק מחברות התעופה על לבוש מוסלמי.

שוברי הגיטרות

עד לשבוע האחרון, זה היה המקרה המפורסם ביותר שבו יונייטד נכוותה, ועל המחדל הזה היא שילמה בגדול, כי גם כשעושים נזק צריך לדעת למי לא לעשות אותו. ב-2008 טס המוזיקאי הקנדי דייב קרול עם יונייטד, כשהוא שולח גיטרה יקרה בתא המטען. אחד מחבריו הסב את תשומת לבו לכך שהסבלים שברו את הגיטרה שלו, ואכן, כשהגיע ליעד בנברסקה גילה שגיטרת ה"טיילור" שלו, ששווה 3,500 דולר, נשברה. הוא פנה ליונייטד, שסירבה לטפל במקרה במשך תשעה חודשים.

הרשתות החברתיות ב-2009 לא היו מפותחות כמו היום, אבל עדיין הייתה להן השפעה לא מבוטלת – וקרול ניצל את כוחו כמוזיקאי. הוא חיבר את השיר United Breaks Guitars והעלה קליפ מוצלח ומבריק ביותר ליוטיוב. השיר הפך ללהיט היסטרי והגיע למקום הראשון בהורדות ב-Itunes ביולי והגיע למקום השביעי בצפיות ברשת באותה שנה. על פי מספר סברות, שירו של קרול סייע להורדתה של מניית יונייטד בתחילת יולי, אבל הדעה המקובלת יותר היא שהשיר לא תרם לכך דבר, מאחר שהתקופה בבורסה הייתה גרועה בלאו הכי ומניות אחרות של חברות תעופה קרסו. בכל מקרה, ביונייטד פיצו, בסופו של דבר, את קרול ב-3,000 דולר ואף התפייסו עמו, כשהם מקדמים את השיר כחלק מהכשרת נותני השירות של החברה.

קרול, אגב, הפך למרצה בפני קהל בנושא שירות לקוחות. בדרך לאחת מהרצאותיו אבדה המזוודה שלו. נחשו עם מי הוא טס...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully