וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער שניער את ברצלונה: הנקמה המתוקה של האקס סנדרו ראמירס

9.4.2017 / 13:30

הוא טופח על ידי אוסקר גרסיה וסומן ככוכב העתיד של ברצלונה, אבל כמו בוגרי לה מאסיה רבים, גם עליו ויתרו מוקדם מדי. אתמול הקטאלונים שילמו מחיר כבד, כשסנדרו ראמירס כבש השער שאולי מנע מהם אליפות. הבלוג של יוכין על הצדק הפואטי של חלוץ מלאגה

one

לפני פחות מחודש חזר מוניר אל חדאדי לקאמפ נואו במדי ולנסיה והבקיע את שער השוויון על סף השריקה להפסקה. ברצלונה הצליחה לתקן את הנזק, בין היתר כי כבר היתה ביתרון מספרי, וניצחה 2:4, אבל אתמול (שבת) המכה שהנחית עליה אקס נוסף היתה קשה הרבה יותר. סנדרו ראמירס ברח להגנת הבלאוגרנה במחצית הראשונה, העניק למלאגה יתרון, והאנדלוסים שמרו עליו עד הסוף בדרך ל-0:2 סנסציוני.

זה היה פיאסקו מהדהד בעל משמעות קריטית במאבק על האליפות. השוויון הדרמטי של אנטואן גריזמן לזכות אתלטיקו בדרבי של מדריד העניק לבארסה קלף נהדר במירוץ – הכל היה תלוי אך ורק בה. לו היתה מנצחת בכל המשחקים שנותרו עד לסיום העונה, כולל הקלאסיקו בעוד שבועיים, לואיס אנריקה היה מלקט תואר שלישי ברציפות ומסיים את הקדנציה עם מאזן מושלם. החלום הזה החזיק מעמד שעות ספורות, וסמלי במיוחד שדווקא שחקן אשר צמח בלה מאסיה ניפץ אותו לרסיסים. האירוניה הזו מדגישה יותר מכל את הכישלון המוחלט של ברצלונה בשילוב כוכבי בית צעירים. למעשה, קשה לחשוב על דוגמא טובה יותר מסנדרו בהקשר זה.

עוד בנושא:

מלאגה הדהימה עם 0:2 על ברצלונה, סנדרו כבש, ניימאר הורחק
"האליפות חצי אבודה": ברצלונה רותחת על השופט, איסקו עקץ

סנדרו שחקן מלאגה חוגג. רויטרס
הדוגמא המושלמת לטעויות של ברצלונה. סנדרו חוגג אמש/רויטרס

המכירה לטוטנהאם טורפדה לפני שנה

ההשאלה של מוניר לשורות העטלפים היתה הגיונית, משום שהוא אמור היה לצבור ניסיון יקר. אבל התנהלות המועדון במקרה של סנדרו לא ניתנת להסבר רציונלי. בקיץ 2015 גילו קבוצות רבות עניין בסקורר, אבל הקטלונים החליטו להשאירו כי האיסור על ביצוע החתמות חדשות לא איפשר להביא לו מחליף. בינואר 2016 חיפשה טוטנהאם גיבוי להארי קיין וניהלה משא ומתן עם בארסה לגבי החלוץ. חוזהו של סנדרו, שהיה אמור להסתיים בקיץ, כלל סעיף שחרור של 10 מיליון יורו, אבל התרנגולים הניחו שיוכלו לסגור עסקה בסכום נמוך יותר לאור הנסיבות. בצעד מוזר, פוצצה בארסה את המגעים באמצעות דרישה להכניס סעיף לרכישת העתידית של השחקן חזרה במחיר מוזל. האנגלים סירבו בתוקף, וסנדרו עזב בחלוף חמישה חודשים כשחקן חופשי.

"אנחנו מעריכים את העובדה שסנדרו הסכים להישאר בזמנו כאשר הסיטואציה לא איפשרה לנו למכור אותו. עד לתחילת מאי היתה לנו אופציה להאריך את חוזהו, אבל כאות תודה החלטנו שהדבר ההוגן ביותר לעשות הוא לפתוח עבורו את הדלת", הסביר המנהל הספורטיבי רוברט פרננדס. אפשר לצייר זאת כמעשה אצילי, אבל מיותר לציין כי לו היתה לסנדרו הזדמנות לקבל דקות משחק משמעותיות בקאמפ נואו, הוא היה מאושר לחתום על האופציה בעצמו. זה לא היה המצב, ובמקום לתת לו צ'אנס בחרה ברצלונה לשלם 30 מיליון יורו תמורת פאקו אלקאסר, וכאן נעוצה הבעיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פאקו אלקאסר שחקן ברצלונה. GettyImages
במה הוא עדיף? פאקו אלקאסר/GettyImages

אסטרטגיית קידום הצעירים נזרקה לפח

ברור כשמש שסנדרו רחוק שנות אור מהיכולת של לאו מסי, לואיס סוארס וניימאר, אבל זה הרי נכון לגבי הרוב המוחלט של החלוצים בעולם. הרף של שלישיית MSN כה גבוה, שאין שחקן שמסוגל להתחרות איתם על המקום הקבוע בהרכב. מאידך, ברצלונה זקוקה לגיבוי אמיתי למקרים של פציעות והשעיות, או פשוט כדי לאפשר לכוכבי העל מנוחה בלוח הזמנים הצפוף. את הגיבוי הזה אפשר למצוא בקרב בוגרי לה מאסיה. פעם היתה זו האסטרטגיה האולטימטיבית. כך פרץ לתודעה פדרו, וגם בויאן קרקיץ' זכה לאשראי משמעותי מאוד עד שהתברר כי נכשל. בעידן ההנהלה הנוכחית, הגישה הזו נזרקה לפח, ובארסה בונה בעיקר על רכש. השיא השלילי ההזוי שנקבע בפברואר במשחק מול לגאנס, עם שחקן ספרדי אחד בלבד בהרכב הפותח, מתמצת את הכל.

אם ברצלונה היתה רוכשת חלוץ צמרת שמתאים לסגנון ומוכן לשבת על הספסל, היו יכולים אוהדיה להבין ולסלוח. ואולם, ההרפתקה עם אלקאסר שונה בתכלית. כוכב ולנסיה לשעבר הוא ההיפך של שחקן ברצלונה קלאסי. אסור בשום אופן לזלזל בו, אבל מדובר בחלוץ רחבה טיפוסי. ניידות ומהירות אינן האיכויות הבולטות שלו בלשון המעטה. הוא יכול היה להפוך לשותף פנטסטי עבור גריזמן באתלטיקו, כי זה בדיוק סוג הפרטנרים שהצרפתי אוהב (ע"ע אוליבייה ז'ירו בנבחרת), אבל לסגנונה של ברצלונה הוא פחות מתאים. לכן ההתאקלמות שלו כה איטית, ויש סבירות גבוהה שהוא אף פעם לא ישתלב עד הסוף במערך הקטאלוני.

סנדרו ראמירס עם ליאונל מסי, ניימאר, ברצלונה. GettyImages
לך תשתלב ליד חלוצים כאלה. סנדרו לצד מסי וניימאר/GettyImages

האליל הגדול - דויד וייה

לעומתו, סנדרו חי ונושם ברצלונה. הנער מהאיים הקנאריים אותר ב-2009, כשהיה בן 14, על ידי ג'ורדי גריס, הסקאוט המקומי של בארסה. הוא נבחן על ידי אנשי מקצוע נוספים כאשר שיחק עבור לאס פלמאס בטורניר בברצלונה, וכולם הסכימו פה אחד שיש להחתימו. עבור סנדרו, היה זה חלום שהתגשם. הוא העריץ את דויד וייה והיה מאושר כאשר הכוכב הגיע לקאמפ נואו ב-2010. בעודו משחק בנבחרות הצעירות של ספרד בכל הגילאים, סיפר סנדרו שהוא מנסה לחקות את האליל: "אני מקווה שיש לי תכונות דומות לו – המהירות, התנועות האלכסוניות, היכולת להתגנב מאחורי קו ההגנה". כל מאמניו באקדמיה קבעו שיש לו פוטנציאל גבוה ואוסקר גרסיה, בתפקידו בקבוצת הנוער של בארסה, אף זימן את סנדרו להתאמן ולשחק עם הסגל שלו מוקדם מהמתוכנן.

סנדרו הוכיח רוח לחימה וידע להתגבר על שתי פציעות קשות. ב-2012 הוא נאלץ לעבור ניתוח במיניסקוס בברכו הימנית, וחודשים ספורים אחרי ששב לכשירות נפגע גם במיניסקוס בברכו השמאלית. לפחות דבר אחד ניחם אותו – גם וייה התאושש באותה תקופה משבר ברגלו, והשניים עברו שיקום ביחד, תוך שהשחקן הצעיר מקבל טיפים מגוונים מהמודל לחיקוי. זה עזר, כי כבר ב-2013 הפך סנדרו לשחקן הרכב בקבוצת המילואים בליגה השנייה, ובקיץ 2014 זימן אותו לואיס אנריקה להתאמן עם סגל הקבוצה הבוגרת.

הבכורה היתה מופלאה. באוגוסט 2014 החליף סנדרו את פדרו לקראת סיום משחק החוץ הקשה מול ויאריאל, ובדקה ה-82 הבקיע את השער היחיד ממסירה של מסי. שלושה שבועות מאוחר יותר, הוא מצא את הרשת גם נגד לבנטה. בעיתונות הקטאלונית החלו להלל אותו והוא הוגדר – בצוותא עם מוניר – ככוכב העתיד של הבלאוגרנה. אלא שכל זה היה לפני שסוארס סיים לרצות את ההשעיה הארוכה בגין הנשיכה בג'ורג'ו קייליני במונדיאל. כאשר האורוגוואי חזר והשלים את הטריו החלומי, לא נותרו לצעירים הזדמנויות רבות, ומנגד ציפו מהם משום מה לתוצאות מיידיות כאשר עלו על הדשא.

סנדרו ראמירס חוגג כיבוש שער במדי ברצלונה. AP
בכורה מופלאה, ומשם: הידרדרות. סנדרו חוגג עם דני אלבס/AP

אוסקר רצה אותו בזלצבורג

בעונה שעברה ספג סנדרו ביקורת בתקשורת כי לא כבש ב-10 הופעות בליגה, מתוכן ארבע בלבד בהרכב, ולואיס אנריקה נאלץ לצאת להגנתו. זה היה מגוחך מכל הבחינות, ולא לחינם עמדו הקבוצות בתור כדי לנסות לזכות בשירותיו. מאוריסיו פוצ'טינו בווייט הארט ליין. למעשה, טוטנהאם היתה שמחה לקבל אותו כשחקן חופשי בקיץ, אבל לסנדרו היו תוכניות אחרות. הוא לא רצה להמשיך לשבת על הספסל, וגם לא התלהב ממעבר לזלצבורג של אוסקר גרסיה. סנדרו בחר בקבוצה שהבטיחה לו דקות משחק על בסיס שבועי בליגה הספרדית. חואנדה ראמוס התקשר אישית והחלוץ חתם לשלוש שנים במלאגה, עם סעיף שחרור נמוך. המנהל הספורטיבי פרנססק ארנאו, שוער ברצלונה לשעבר, הודה: "זה היה הכרחי כדי להביא אותו לכאן".

לכן חששה מלאגה כבר בינואר שמישהו ישים את הצ'ק וייקח ממנה את סנדרו. מה הפלא? החלוץ בן ה-21, שהגיע סוף כל סוף לקבוצה שבונה עליו, פשוט פרח. יש לו מהירות מסחררת, חוש מפותח לשערים, והוא גם משתף פעולה נהדר עם חבריו ומפנה עבורם שטחים, כיאה לבוגר לה מאסיה. תוסיפו סיומת טובה ברגלו השמאלית החלשה והתמחות בביצוע כדורים חופשיים, ותקבלו חלוץ איכותי. סנדרו הבקיע שבעה שערים בסיבוב הראשון, עורר עניין מחודש מצד טוטנהאם, אבל אז מתח שריר בתחילת 2017 והושבת למשך חודש וחצי.

אוסקר גרסיה מאמן רד בול זלצבורג. רויטרס
קידם אותו מהר מאוד. אוסקר גרסיה/רויטרס

קאמני שוב נעל את השער

בהיעדרו נקלעה מלאגה לבצורת בחוד, איבדה נקודות רבות וראמוס פוטר. כיום עומד על הקווים מיצ'ל, כוכב עבר אגדי בריאל, שנהנה לקבל את סנדרו בחזרה. ביום רביעי הבקיע החלוץ הזריז את השער היחיד בחיחון והביא לאנדלוסים ניצחון שני בלבד מאז נובמבר, על חשבון קבוצתו האהובה של לואיס אנריקה. אתמול הוא איכזב את מאמנו לשעבר פעם נוספת, הפעם באופן בעייתי הרבה יותר, והעלה את מאזנו האישי לתשעה שערים ב-23 משחקים. בקצב הזה, הוא לא יחכה זמן רב לטלפון מהמאמן הלאומי ג'ולן לופטגי.

סנדרו נקם בבארסה, גם אם לא ממש התכוון לכך. לפני הביקור בקאמפ נואו בנובמבר בסיבוב הראשון, הוא דיבר בעיקר על התרגשות לפגוש את חבריו לשעבר. "זה יהיה כיף, כי הם תמיד תמכו בי", הוא אמר, אבל הבטיח לנסות להשיג תוצאה חיובית – וקיים. מלאגה סחטה אז תיקו מאופס, ואתמול השלים השוער הקמרוני הנהדר קרלוס קאמני 180 דקות ללא ספיגה מול הקטאלונים. הוא עשה זאת גם בעונת 2014/15 כאשר מלאגה סיימה ב-0:0 בבית וניצחה 0:1 בקאמפ נואו. בעונה שעברה ניצחה אמנם ברצלונה פעמיים, אך היו אלה תוצאות דחוקות וקשות. האנדלוסים הפכו לכבשה השחורה מבחינתה, ובארסה עלולה לאבד את האליפות בגללם. כמה ביזארי, אם כך, שהם העניקו להם חיזוק משמעותי על מגש ללא תמורה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully