וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצח בקרב, עדיין לא במלחמה: על העלייה של דיוויד בלאט ודרושאפקה לרבע גמר היורוליג

8.4.2017 / 8:30

האכזבה בשל ההדחה מהגביע, השמועות על העזיבה של הספונסר הראשי, הארכת החוזה של ווילבקין במהלך המשבר והמסרים להנהלת היורוליג. בלאט ניפץ עוד שיא אך הוא עשוי להפוך לאחרון בדרושאפקה

מאמן דרושאפקה דיוויד בלאט. GettyImages
הישג אדיר. בלאט/GettyImages

במקום לחגוג את העלייה המרשימה שלו ושל קבוצתו לטופ 8 של היורוליג על חשבון ענקיות כמו ברצלונה ומכבי תל אביב, דיוויד בלאט בחר בצורה שאופיינית לו לצאת למלחמה, "עם כל הכבוד לכוכב האדום בלגרד, קבוצה שרשמה עונה גדולה עם ניצחונות גדולים, הקבוצה שהייתה צריכה להיות בטופ 8, נמצאת בטופ 8", אמר במסיבת העיתונאים, 10 דקות לאחר סיום המשחק, וששחקניו עוד חוגגים בחדר ההלבשה.

לאחר מכן, בשאלה שנראתה מתוזמנת, נשאל על איך מרגיש להיות בין שמונה הגדולות של אירופה, מבלי לשחק ביורוליג בעונה הבאה, "אני הולך לתת לכל האנשים שמנהלים את היורוליג לקבל את ההחלטות הללו. נראה מה יקרה. כבר אמרתי מה אני חושב בנושא זה, ואני נותן לאנשים לעשות את מה שהם רוצים. אני חושב שמה שעשינו אומר משהו, יש יותר מקבוצה אחת עם רישיון ליורוליג שלא בטופ 8. ניתן לאנשים לקבל את ההחלטות, אבל דרושאפקה צריכה להיות ביורוליג גם בעונה הבאה".

עוד בנושא:

יורוליג: דרושאפקה ניצחה 62:78 את הכוכב האדום בלגרד ועלתה לרבע הגמר
דיוויד בלאט: "עשינו הישג ענק, אני גאה בשחקנים ובצוות שלי"

– דיוויד בלאט מאמן דרושאפקה. GettyImages
ריאל מחכה לו/GettyImages

ההתעניינות של בלאט, שחגג אמש עלייה נוספת לטופ 8 של היורוליג, בפעם החמישית ברציפות, בכל נושא עתידה של דרושאפקה ביורוליג לא החל אמש. בשבועות האחרונים, במקביל לריצה הנהדרת שהובילה את קבוצתו עד לשמונה הגדולות, שם יפגשו לסדרה כמעט בלתי אפשרית נגד ריאל מדריד, המאמן התייחס לא מעט לעתידה של הקבוצה, בדיוק במקביל לשמועות על העזיבה האפשרית של הספונסר הענק של הקבוצה ושל היורוליג, דואוש גרופ, ליריבה העירונית פנרבחצ'ה/אולקר. "אני לא רוצה לדבר על ה-NBA", אמר בראיון ליורוהופס ערב ההפסד האחרון של דרושאפקה העונה עד כה, לצסק"א מוסקבה, "אני לא הולך לשום מקום. יש לי חוזה לעונה הבאה. הקבוצה שלי משחקת ביורוליג, אני נהנה מאוד לאמן שם".

יומיים לאחר מכן נכנס שוב לעובי הקורה של המפעל, "לא יכולות להיות חמש נציגות לאותה מדינה לפי חוקי היורוליג", אמר בהקשר של ספרד שעשויה לקבל חמש נציגות בעקבות הזכייה של מלאגה ביורוקאפ, וההבטחה לנציגה נוספת מהליגה על חשבון דרושאפקה בעונה הבאה, "זה פייק ניוז. אווירת הכדורסל היא כל כך טובה בטורקיה. אתמול בלילה ראינו משחק נהדר בין אפס אנדולו לפנרבחצ'ה/אולקר, משחק בין שני מתאגרפים. זה כל כך טוב עבור היורוליג ועבור התקשור. כולם צריכים להיות סבלניים. היורוליג היא ליגה מצוינת, והיא תמשיך ללכת ולצמוח בשנים הקרובות".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שחקן דרושאפקה סמיח ארדן. GettyImages
הותיר חלל. סמיח ארדן/GettyImages

החודשים האחרונים הפכו להיות לחוצים מאוד עבור בלאט וקבוצתו, תקופה שאולי קיבלה מפנה חיובי בזכות העלייה לטופ 8 על חשבון הכוכב האדום בלגרד. ב-16 לפברואר כשלה דרושפאקה ברבע גמר הגביע הטורקי נגד גלאטסראיי, אז בדיוק בתפר שבין שחרור השחקנים הסיטונאי שלה לצירוף השחקנים שבוצע לאחרונה. בקבוצה היו מאוד אופטימיים לגבי הסיכוי שלהם לפחות לשחזר את ההישג מהעונה שלפני כן, עונה שנגמרה עם הפסד בגמר הגביע, במיוחד לאחר ניצחון על פנרבחצ'ה ביורוליג שישה ימים לפני כן, ניצחון שקטע רצף הפסדים בפתיחת הסיבוב השני. כמה ימים לאחר אותו ניצחון הקיזה דרושפאקה דם לפני שגברה בקושי על טרזבונספור בבית, ואת התקופה הלא טובה השלימה בתבוסה בחוץ נגד ריאל מדריד. "לא יכולנו לתת להם לברוח כמו שנתנו ברבע הראשון, אחרי זה שיחקנו שלושה רבעים צמודים", אמר בלאט בסיום.

"עד ההדחה מהגביע הטורקי, הכל היה נראה סביר, ביחס לציפיות הריאליות", סיפר השבוע העיתונאי הטורקי עומר סרילאן, "אבל פתאום אחרי ההפסד לגלאטסראיי אנשים החלו להסתכל על התוצאות, המקום בטופ 8 לא היה מובטח. בליגה דרושאפקה הייתה כבר עם שישה הפסדים, קרובה לקרשיאקה שהייתה במקום השביעי עם שמונה הפסדים, שזה אומר מפגש ללא ביתיות נגד פנרבחצ'ה או אפס אנדולו ברבע הגמר. קצת לפני כן שוחרר סמיח ארדן, והקבוצה נשארה כמעט ללא סממן מקומי בולט. בירקאן באטוק הפך להיות הטורקי הבולט, ולצידו שמונה זרים, כשגם פורקאן אלדמיר מקבל פה ושם דקות. נראה שהכל הולך לכיוון לא טוב, ואז התוצאות השתנו".

המשחק שהוביל למפנה של דרושאפקה העונה, שלאחריו הפסידה הקבוצה רק לאולימפיאקוס וצסק"א מוסקבה בחוץ, במשחקים סבירים מאוד, היה נגד פנאתנייקוס בבית. "ידענו עד כמה המשחק הזה קריטי להמשך הדרך", סיפר בראד וונמייקר שקלע 24 נקודות, "הפסד כאן, ביחד עם לוח המשחקים שלנו, היה עשוי לסבך אותנו מאוד". סרילאן מוסיף: "הלחץ על בלאט לפני המשחק היה מדהים, ואפשר היה לראות ממש שהוא מוציא אוויר בסיום עם הניצחון, הוא ידע שקצת מזל, ואם יעשו את העבודה במשחקים שהם צריכים לקחת, הם יגיעו לטופ 8".

מאז שנודע כי דרושאפקה תלויה רק בעצמה כדי לעלות לשמונה האחרונות, אחרי הניצחון על גלאטסראיי בבית וההפסד של הכוכב האדום בלגרד בברצלונה, התמקדה הקבוצה מאיסטנבול במשחקי היורוליג הנותרים לה. "בלאט ידע, שקשה לנתק משחק ממשחק, והוא צריך לעבור את משחקי הליגה עם חלוקת דקות נכונה וניצחונות". וקל זה ממש לא היה. המשוכה הראשונה, אושאק ספורטיף במשחק בית באיסטנבול הפכה לקשה, כשאושאק הוליכה 15:32, אך דרושפאקה יצאה עם ניצחון 70:78. לאחר מכן הגיע המשחק ביורוליג נגד במאברג שברבע השלישי כבר הוליכה 33:47, לפני קאמבק נוסף וסל של לוק הארנגודי, שבשלבים ארוכים של העונה היה נראה כמו שחקן שולי, ששלח את המשחק להארכה ולניצחון של בלאט. ביום ראשון האחרון הוא נקלע לפיגור 21 באמצע הרבע השלישי נגד איסטנבול בקיישיר הקטנה, ועדיין יצא עם ניצחון 93:94. "הבנו כבר אז, שבשלב הזה של העונה, דרושאפקה פשוט לא מסוגלת להפסיד משחק", אמר סרילאן השבוע בחיוך, וצפה את הניצחון על ההכוכב האדום.

סקוטי ווילבקין שחקן דרושאפקה (ימין) עם דיוויד בלאט מאמן דרושאפקה. ברני ארדוב
הארכת חוזה בזמן. וויליבקין בשיחה צפופה/ברני ארדוב

דרושאפקה החלה לעלות במדרגות הטבלה, גם בליגה, כשהיא נמצאת כרגע בשוויון נקודות עם בנביט הרביעית, ויכולה אפילו לזכות ביתרון ביתיות לקראת הפלייאוף המתקרב. בדיוק בנקודת הזמן הזאת, כשהקבוצה בעלייה, הגיעו השמועות על העזיבה של הספונסר הראשי. בקבוצה ידעו להשתמש בנשק הכי טוב שיש להם, המאמן דובר האנגלית הרהוטה, אלוף היורוליג לשעבר, זה שאימן בקליבלנד. "הרמזים שבלאט פיזר במהלך כל התקופה הזאת מגיעים אלינו גם מדרושאפקה, אבל כלפי חוץ, ברור שהם ישלחו את הבן אדם הכי חזק שלהם", סיפר השבוע גורם ביורוליג, "אם דואוש יעזבו אותם באמת? רוב הסיכויים שהכרטיס החופשי לא יילך אליהם, אם דואוש יישארו? יש להם סיכוי טוב מאוד".

בטורקיה סיפרו השבוע שלמרות השמועות על כך שברצלונה ומכבי תל אביב ירצו את המאמן הבכיר של דרושאפקה בקיץ, הנחת העבודה היא כי בלאט באמת יבחר להשאר. "דיוויד הוא לא אחד שאוהב שמתערבים לו בעבודה, נותנים לו פה כבוד ונכון שיש לו צוות שהוא עובד איתו, אבל הוא בסופו של דבר היישות המקצועית שלפיה המועדון הזה הולך ומתנהל", סיפרו בדרושאפקה השבוע.

במשך מספר חודשים ניהלו במועדון מגעים עם סקוטי ווילבקין, אחד הכוכבים הגדולים של הקבוצה ושם עולה בגזרת היורוליג, כדי להאריך את חוזהו. ווילבקין הגיע לקבוצה באמצע העונה שעברה אחרי תקופה קצרה בפילדלפיה, והפך לצד בראד וונמייקר וג'יימס אנדרסון שעולה מהספסל לכוח אש שמיצב את העונה הנהדרת של קבוצתו. כשחוסר הוודאות סביב הספונסר הראשי רק התעצם, ווילבקין הוחתם לשנתיים נוספות, כשההערכות מדברות על כמעט מיליון דולר לעונה. "זאת החלטה אסטרטגית, גם מקצועית, וגם ניהולית", אומר סרילאן, "ההחתמה שלו משדרת - עסקים כרגיל, גם לדואוש, שיש להם מחויבות לדרושאפקה, וגם ליורוליג, להראות להם שאנחנו בונים סגל לעתיד". אם בהפועל ירושלים חשבו שהחתמתם של אלסנדרו ג'נטילה ואמארה סטודמאייר תעזור להם בהשגת הכרטיס החופשי, דרושפאקה מחזיקה בכוכבים עולים, באחד המאמנים הבכירים ביבשת, ואולי גם בספונסר של המפעל.

"האם דואוש יעזבו בסופו של דבר? אני מניח שנדע עד לסיום העונה האם זה באמת קורה", סיפר גורם בדרושאפקה, "אי אפשר להתעלם מקפיצת המדרגה שהמועדון עשה בזכות התמיכה הכלכלית שקיבלנו, אבל אני חושב שקנינו לעצמנו שם מסוים". מלבד ווילבקין שהוחתם, מחזיקה הקבוצה גם בחוזה של וונמייקר לעונה הבאה, שמוערך בכ-1.2 מיליון דולרים, וכמובן בחוזה של דיוויד בלאט, סביב מיליון דולרים, שני חוזים שנחתמו בימיהם של דואוש, ולפי הסכמת הספונסר, מה שגורם לאנשי הקבוצה להאמין שלפחות בקיץ הבא הוא לא יבחר לנטוש".

שחקן ריאל מדריד לוקה דונצ'יץ' עם מאמנו פאבלו לאסו. GettyImages
הקורבן הבא? לאסו/GettyImages

הסדרה הקרובה נגד ריאל מדריד עשויה להפוך את העונה של דיוויד בלאט מעמידה בציפיות להצלחה מסחררת. בדרושפאקה מאמינים שהמאמן שלהם יוכל להוביל את הקבוצה לפיינל פור, למרות היריבה העדיפה שממול. כדי לעשות זאת היא תצטרך לשבור רצף מדהים של 13 ניצחונות בית שריאל מחזיקה מאז המחזור השלישי במפעל, אז הצליחה באסקוניה לעקוץ אותם, אבל הניצחון המשכנע של הקבוצה מאיסטנבול על הבלאנקוס בסיבוב השני ביורוליג, 68:81, בתוספת שמונה ניצחונות בית בתשעת המחזורים האחרונים, נוטעים בהם תקווה.

"אנחנו יודעים שלוקומוטיב קובאן הייתה בעונה שעברה בפיינל פור וזה לא עזר לה להשיג את הכרטיס ליורוליג", סיפרו בדרושאפקה השבוע, "המעמד שלנו שונה משל קובאן, בכל הקשור ליורוליג. לא יוכלו להתעלם מאיתנו לאורך זמן". בלאט עצמו אמר בתקופה האחרונה מספר פעמים כי הוא נהנה לאמן את קבוצתו ביורוליג, אך לא ציין מה יקרה אם הקבוצה באמת תרד בעונה הבאה ליורוקאפ, "לא רואה סיכוי שהוא יאמן את הקבוצה אם היא לא ביורוליג, כשיהיו לו הצעות טובות בהרבה, זה לא עוד מאמן", העריך סרילאן, "הוא רוצה לאמן כאן, בגלל זה עוזר לקבוצה במלחמה הזאת". ומה אם זה לא יצליח? "לא רוצים לחשוב על תסריט כזה", אמרו בדרושפאקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully