וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כדורסל לא חכם? זו מחמאה": ההתרסקות המדהימה בגמר היורוקאפ

6.4.2017 / 9:56

ולנסיה נראתה בדרך הבטוחה לזכייה רביעית ביורוקאפ, אבל קרסה בצורה יוצאת דופן ברבע האחרון ונתנה למלאגה לחגוג. העטלפים בהלם, פלאסה המנצח הגדול ומה הסיכוי של ירושלים להיכנס יורוליג?

שחקני מלאגה מניפים גביע. GettyImages
קאמבק נדיר של מלאגה/GettyImages

"המשחק היה בדיוק איפה שרצינו אותו, אבל קרסנו ולא הצלחנו לקלוע זריקות פנויות. אני מאמין שכדורסל זה בעיקר משחק מנטלי. היו לנו דקות מנטליות נהדרות במחצית הראשונה ורעות מאוד ברבע האחרון. מלאגה היו בדיוק ההיפך. קשה לי למצוא סיבות לקריסה הזו. החטאנו זריקות והשחקנים היו עייפים. זה אפשר להם להשיג סלים קלים, לצבור ביטחון ולנצח את המשחק". במונולוג ארוך, שחלקו רק מובא כאן, ניסה פדרו מרטינס, מאמן ולנסיה, להסביר את הנפילה הקשה של קבוצתו ברבע האחרון של משחק 3 המכריע, שנערך אמש (רביעי) בגמר היורוקאפ. המארחת ולנסיה, שהובילה ב-13 נקודות בפתיחת הרבע הזה, קלעה במהלכו רק סל שדה אחד. היא הפסידה את הרבע האחרון 20:4 מדהים ואת המשחק כולו 63:58 למלאגה, שגרפה בזכות הניצחון גם את הכרטיס ליורוליג לעונה הבאה. רק לפני שבועיים ולנסיה עמדה בלחץ מול הפועל ירושלים ושלחה אותה הביתה במשחק מכריע, אבל הפעם היא התפרקה.

לסנטר פייר אוריולה היו הסברים שונים מאשר למאמנו: "לדעתי מהלך המפתח היה זה שבו לקחנו חמישה ריבאונדים בהתקפה ולא קלענו. המשחק היה בידיים שלנו ולא הצלחנו לנצח". המהלך המדובר (שכלל למעשה ארבעה ריבאונדים), נמשך דקה שלמה ביתרון 48:56 לוולנסיה. חואן סאסטרה, קלע טוב מאוד מחוץ לקשת, החטיא שלוש זריקות רצופות לשלוש, שתיים מהן פנויות לחלוטין ואת הזריקה האחרונה החטיא רומיין סאטו הוותיק. בצד השני דני דיאס וג'מאר סמית' הורידו עם שתי שלשות את הפיגור לשתי נקודות בלבד וכל המשחק התהפך.

12 זריקות לשלוש לקחה ולנסיה ברבע האחרון, לעומת 7 זריקות ל-2. בשלב מסוים ברבע הזה, השליכו הכתומים שבע שלשות רצופות, אף אחת מהן לא נכנסה. "כדורסל לא חכם? זו מחמאה", אמר בסיום העיתונאי הספרדי מנואל קוסטנס, "זו הייתה תצוגת חוסר שליטה של קבוצה אחת, שהתעקשה לעשות משהו שהיא לא מצליחה. התקפה אחרי התקפה, ולנסיה חירבה לעצמה את המשחק". כשנשאל פרננדו סן אמטריו על אותה נפילה הוא לא מצא תשובות, אולי כי הוא עצמו היה אחראי על זריקה אחת בלבד באותה הפגזה לא ברורה ואולי בגלל שפשוט לא היה שם במאני טיים.

שמונה דקות וחצי לסיום הוחלף רפא מרטינס, הנציג הבכיר האחרון מהריצה הנהדרת של ולנסיה ברבע השלישי. בשלב זה, העטלפים עוד הובילו ב-13, אבל עד שמרטינס, סן אמטריו וסם ואן רוסום חזרו, מלאגה כבר השלימה ריצת 0:16. השלישייה הנ"ל קלעה 14 נקודות מתוך 21 של ולנסיה ברבע השלישי, אך מאמנם בחר שלא ללכת עם הניסיון, למרות ששניים מתוך השלושה היו שם לפני שלוש שנים, בזכייה הקודמת במפעל ומרטינס אף גרף את התואר הזה עם ולנסיה עוד ב-2010.

כמה שניות לסיום. התסכול כבר התפרץ והקאמבק הבלתי נתפס הושלם. מרטינס החל לדחוף את ג'ף ברוקס ממלאגה ובסיום, לא החזיק את הדמעות כשראה את היריבה חוגגת על הפרקט. רק לפני חודש וחצי הוא ראה את ריאל מדריד חוגגת על ולנסיה גביע עם ניצחון דרמטי 95:97 והפספוס השני של העונה היה הרבה יותר קשה. "הפסדנו כבר בשני גמרים העונה, זה כואב", אמר סן אמטריו בסיום, "מה ישנה את הכל? אם נגיע לגמר הליגה. אנחנו צריכים להתרכז בזה מעכשיו".

עוד בנושא:

מלאגה זכתה ביורוקאפ אחרי קאמבק מדהים בחוץ מול ולנסיה

קייל פוג מלאגה מול פרננדו סן אמטריו ולנסיה. GettyImages
קריסה מוחלטת במאני טיים. סן אמטריו ניסה להסביר מה קרה/GettyImages

המנצח הגדול של הערב ושל המפעל כולו הוא חואן פלאסה. המאמן הספרדי המוערך, שבשנים האחרונות עושה עבודה מצוינת בקבוצה מאנדלוסיה, עמד בימים האחרונים בלחצים כבדים מכיוון התקשורת המקומית, שסירבה להשלים עם ההחלטה שלו לא לשתף את הסנטר הסרבי דיאן מוסלי, שנבחר לחמישיית העונה במפעל. "הבריאות של השחקנים שלי נמצאת מעל הכל, לא אסכן אף אחד", אמר. בכל יום מאז המשחק השני בסדרה, בו ניצחה מלאגה לראשונה העונה את ולנסיה אחרי חמישה הפסדים בכל המסגרות (שלושה ביורוקאפ ושניים בליגה המקומית), נשאל פלאסה על מצבו של מוסלי והאם יוכל לשחק.

מוסלי נפצע ברגל במחצית השנייה בניצחון הביתי של מלאגה על לוקומוטיב קובאן לפני שלושה שבועות, הניצחון ששלח את הקבוצה לגמר היורוקאפ. הכוכב, שהפך בחודשים האחרונים למועמד לכל הקבוצות הגדולות ביבשת לעונה הבאה, דידה החוצה. שלשום החלו מקורביו לספר כי הוא רוצה ומרגיש שיכול לשחק. הלחץ על פלאסה רק גדל: "אני לא רואה סיכוי שהוא יוכל לשחק", אמר המאמן במסיבת העיתונאים לפני היציאה לולנסיה, "יש עוד משימות העונה ולא אסכן אותו באפשרות שהעונה שלו תיגמר כבר עכשיו". מצבה בליגה של מלאגה, שתקבל הרבה מאוד כסף בזכות התואר הזה, סביר, אך הסיכוי שלה לרשום הישג גדול נמוך.

עבור פלאסה בן ה-53 מדובר בזכייה שנייה ביורוקאפ, עשור אחרי שעשה זאת עם ריאל מדריד. אז הייתה לו קבוצה גדולה, עם פליפה רייס, אקסל הרוול, מרקו תומאס, קרם טונצ'רי, מרקו מיליץ', לואיס בולוק וצ'ארלי "לייאפ" סמית'. הפעם התואר מרשים בהרבה. את מלאגה, שכאמור הגיעה לגמר ללא הכוכב הגדול שלה ועם הכוכב השני נמנייה נדוביץ' על רגל אחת, הובילו שלושה שחקנים - ג'מאר סמית', שמסתובב ברמות הבינוניות גבוהות של אירופה מאז עזב את גלבוע/גליל ושני ספרדים בני 22, דני דיאס, בוגר מחלקת הנוער של ריאל מדריד ושחקן הנבחרת, שלא קיבל צ'אנס אמיתי במדי הבלאנקוס ומעל כולם, הג'ינג'י אלברטו דיאס, שנבחר ל-MVP של הגמר. אלברטו הוא תוצר מחלקת הנוער של מלאגה, לא מהשחקנים שסומנו שיגיעו להיות כוכבים והוא פרח בדיוק בזמן, אחרי שקלע רק 14 נקודות בחמישה משחקים מרבע הגמר ועד אתמול. 12 נקודות שלו במשחק המכריע נתנו לאנדלוסים את התואר.

הזכייה של מלאגה היא סיום יפה לסיפור של הקבוצה. בעונה שעברה, כאשר הוכרז ההסכם להקמת המבנה החדש של היורוליג, נשארה הקבוצה, שהייתה בעלת רישיון ליורוליג עד אז, מחוץ למפעל. האוהדים מחו נגד המפעל, שהראה להם את הגב לאחר שבמשך שנים לא הגיעו להישגים. בסופו של יום, מלאגה הוכיחה שמקומה כן בין הגדולות כאשר העיפה בדרך לתואר את כל הפייבוריטיות - באיירן מינכן ברבע הגמר, לוקומוטיב קובאן בחצי הגמר ו-ולנסיה בגמר, וכל זאת ללא יתרון ביתיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חואן פלאסה מאמן מלאגה. ברני ארדוב
לא נכנע ללחצים. פלאסה/ברני ארדוב

מלאגה היא הקבוצה ה-12 שמבטיחה את מקומה ביורוליג לעונה הבאה, ביחד עם 11 המשוריינות. על פי שמועות שנפוצו בימים האחרונים, קיים סעיף בתקנון היורוליג לפיו מדינה לא יכולה לשלוח למפעל חמש נציגות, כך שהכרטיס החופשי שהובטח לנציגה ספרדית בשנה הבאה ילך למקום אחר. שלוש נציגות נוספות יגיעו מזוכת הליגה האדריאטית, הקבוצה שתסיים במקום הגבוה ביותר בליגת ה-VTB אחרי צסק"א מוסקבה ואלופת גרמניה. כרטיס נוסף יהיה חופשי ככל הנראה.

האם להפועל ירושלים יש סיכוי להיכנס? כן, אבל לא ברור כמה הוא גבוה. אם הכוכב האדום בלגרד תגבור על צדביטה זאגרב בגמר האדריאטית, יריבה אחת של האדומים לכרטיס החופשי תרד וכך גם במקרה בו חימקי מוסקבה, קובאן או קאזאן יזכו בכרטיס מה-VTB. אם באמברג או באיירן מינכן יזכו באליפות גרמניה, הקבוצה השנייה מתוכן תהיה מובילה לכרטיס החופשי ואם אולם תדהים ותיקח את התואר, אחת מבין באיירן או באמברג בטוח ייכנסו ליורוליג. מלבד הנציגה הגרמנית, גם דרושאפקה עשויה לזכות בכרטיס החופשי, למרות הדיבורים על עזיבת הספונסר הראשי דואוש. ירושלים תחכה בתור ואם לא תזכה לכרטיס חופשי, תנסה בעונה הבאה שוב לזכות ביורוקאפ, שאמור להיות קשה מאוד עם חזרת הטורקיות, הצרפתיות והאיטלקיות למפעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully