וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי טביב: "הקהל מספק רגעים הגורמים להאמין שהשקעה עתידית משתלמת לכולנו"

6.4.2017 / 16:55

בעלי בית"ר ירושלים מצא נקודת אור לאחר ההפסד למכבי תל אביב בחצי גמר הגביע: "קיבלו חיבוק חם ועוטף של כ-15,000 אוהדים אשר אוהבים ללא תנאי". ורד הפך שולחן ובכה, רואדה: "לא יודע אם ייצא לי לקחת תואר"

ברני ארדוב

1. הניסיון הכריע?

כל כך הרבה זמן חיכו בבית"ר ירושלים לחצי הגמר הזה. כולם כולל כולם היו בתחושה שהעונה עושים את זה וזוכים בגביע בבית, בטדי. אפשר היה לראות את ההתרסקות על הפנים של השחקנים בסיום וגם בחדר ההלבשה. טביב ומימר נשארו דקות ארוכות בחדר ההלבשה, עידן ורד שבתחילה כעס על החילוף שלו בכה בעקבות ההפסד, הפך שולחן ונראה מרוסק. ורד כבר חודשיים שומע על תכנונים לשינויים גמישים בערב החתונה שלו במידה והקבוצה תגיע לגמר. לצערו הדאגה הזאת כבר לא קיימת. בבית"ר אמרו על ורד כי "כל אוהד שלישי כאן עם חולצה שלו, הוא הרגיש מחוייב להם יותר מכולם אבל זה הצליח".

חסוס רואדה, שאת כל שנותיו בספרד העביר במאבקי ירידה מהלה ליגה ועליה מהסקונדה נראה אף הוא על סף דמעות ואמר: "לא לקחתי תואר בקריירה, לא יודע אם ייצא לי לעשות את זה, כאן או במקום אחר". מרסל הייסטר היה מתוסכל מחלקו בשער השני, הסביר שהיה חסר לו קצת אוויר אבל הדגיש שעשה את כל המאמצים לשחק למרות שלא היה מוכן פיזית. אנטואן קונטה ספג צהוב חמישי וייעדר מהמשחק נגד הפועל באר שבע בטרנר.

בוריס קליימן ישב בצד בשקט. גם הוא יודע שהיה לו חלק בשני השערים שספגה הקבוצה. בבית"ר חיזקו את השוער והסבירו כי ישנו קשר לשהיה עם הנבחרת, כשאמרו : "הנבחרת לא עשתה לו טוב. כל פעם שהוא שם הוא חש שלא סופרים אותו וזה פוגע לו בביטחון. הוא מכבד את הקולגות ובניגוד לאחרים שומר את הדברים לעצמו אבל זה משפיע עליו. הוא עוד יחזור ויביא לנו נקודות עוד העונה".

שחקנים בבית"ר דיברו בעיקר על הניסיון של מכבי במעמדים האלה ואף אמרו: "הם עולים פעם שלישית ברציפות לגמר, אנחנו פעם ראשונה אחרי 7 שנים, זה ההבדל. הם יודעים לנצח משחקים כאלה ואנחנו לא ידענו. היה לנו חצי ראשון טוב, בחצי השני הרגשנו שזה לא כוחות, הם היו עם ביטחון ואנחנו איבדנו את זה".

עוד בנושא

מכבי תל אביב בגמר גביע המדינה אחרי 1:2 על בית"ר ירושלים בחיפה
שרון מימר הגן על קליימן: "לא מנתח את השחקנים שלי בתקשורת"
וידיגאל החזיר את הכבוד, קרויף מודה בטעות: במכבי תל אביב חוגגים
ברק יצחקי שוב נפצע: "מרגיש כמו קרע, מקווה שלא גמרתי את העונה"
גולסה 8, בניון 7, סאבו 3: גיליון הציונים המלא של חצי גמר הגביע
כשראיקוביץ' כמעט חנק את בן חיים בחגיגות: חצי הגמר בתמונות

שחקן בית"ר ירושלים איתי שכטר. ברני ארדוב
"אסור לנו ליפול". איתי שכטר בסיום המשחק/ברני ארדוב

2. גם הבלונד לא עזר

איתי שכטר צבע את השיער לבלונד והגיע חגיגי. גם הוא היה לפני המשחק בתחושה טובה. אחרי המשחק הוא כבר היה עם פנים נפולות והסביר: "זה היה סוג של משחק שמי שנענש ראשון משלם בהדחה. הגול נתן להם אנרגיות ואנחנו רדפנו אחרי המשחק. אני לא יודע אם שחקנים לא עמדו בלחץ, משחק כדורגל הוא מאוד מנטאלי, אנחנו הוספנו להם אנרגיות וכוחות לשמור על מה שהשיגו ואנחנו היינו במרדף אחרי השיוויון. כואב על הקהל, שהגיע בכמות אדירה, דחף ועודד לאורך כל המשחק וגם בסיום, היינו צריכים לתת להם יותר".

שנשאל האם השער המצמק של עזרא ל-1:2 הפך את האכזבה לגדולה יותר הוא ענה: "אם היו עוד כמה דקות אני חושב שדברים היו נגמרים אחרת אבל בגדול מכבי תל אביב היו יותר טובים".

שכטר נשאל בסיום על החשש מהתפרקות של הקבוצה, שתפגוש עוד יומיים את בני סכנין בטדי, ואמר: "צריכים לחשוב חיובי. אסור לנו ליפול. הפסדנו למועדון חזק וטוב, נרים את הראש ויהיה בסדר. המקום הרביעי לא בטוח אבל אני חושב שיש לנו קבוצה של גברים עם שחקנים מאוד אחראיים ומועדון חזק ובריא, לא ניתן לעסק להתפרק, נביא את כל הכוחות שלנו כדי להתרומם מהמצב הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בוריס קליימן שוער בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
הנבחרת פגעה? בוריס קליימן/ברני ארדוב

3. מועדון של מאניה דיפרסיה

דברי הסיום של שכטר הם אולי הדבר הכי משמעותי עבור בית"ר ירושלים מעתה ועד סוף העונה. מועדון של מאניה דיפרסיה, ניצחון מביא לחגיגות אליפות והפסד לשיברון וכאוס. בימים בהם עושה חיל הסרט "בית"ר טהורה לעד", צריך לזכור את השינוי שכן חל בקבוצה מאז אותו קיץ שלאחר אירועי הצ'צנים. לאחר שנים שחונות בפלייאוף התחתון הקבוצה עשתה התקדמות עם כרטיס לאירופה בשנתיים האחרונות, העונה עשתה היסטוריה קטנה עם עליה לסיבוב הרביעי במוקדות הליגה האירופית, חזרה למעמד חצי גמר הגביע אחרי שבע שנים, ובכלל, נראית עם בסיס מקצועי טוב להמשיך זאת ולהתקדם בשנים הבאות. שמוסיפים לכך כ-15 אלף אוהדים אתמול בסמי עופר, שרכשו את כל הכרטיסים בתוך שעתיים, יחד עם המלחמה בגזענות (אתמול "הנה היא עולה הקבוצה הגזענית של המדינה" לא נשמע) מייצרים בסיס טוב להחזיר את המועדון לקדמת הבמה.

מנגד, יש את נטיית ההתפרקות של בית"ר. אם בשנה שעברה היה זה בעיקר הבאלגן סביב עומר אצילי, השנה הפוטנציאל הזה קיים סביב כולם. בשבת סכנין מגיעה לטדי ובשביל קהל מתוסכל זה יכול להיות המשחק הקל ביותר להתפרק בו, בעיקר בכל הנוגע לקריאות גזעניות. זה יהיה המבחן הראשון שלאחר ההדחה. כנ"ל לגבי השחקנים, שפיזית ומנטאלית די גמורים וצריכים להרים את עצמם למשחק מול יריבה שעבורה המשחקים נגד בית"ר הם החשובים ביותר בעונה וכמו כן המאמן שרון מימר, שיהיה חייב למצוא 11 רעננים ולהתמודד עם מצב מנטאלי לא פשוט שיכול לגרום לכל העסק להתפרק. צריך לזכור שאם בית"ר מפסידה לסכנין היא מאבדת גם את המקום הרביעי שמוביל לאירופה במידה ומכבי תל אביב תזכה בגביע.

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
המבחן הראשון אחרי ההדחה. אוהדי בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

4. מה הלאה?

ויש את אלי טביב. כעומד בראש המערכת הוא יצטרך לא לתת לדברים שקרו בעונות קודמות לחזור על עצמם. בזמן שהמאמן, השחקנים והקהל יתמודדו עם מבחן ההתפרקות, טביב צריך לייצר אווירה אחרת משנים קודמות בשלב הזה של העונה. המלחמה בגזענות היא צעד מבורך לעתיד המועדון, אך במקביל הוא צריך לקחת את המו"מ עם דן איינבינדר למקום חיובי ולמצוא פתרונות בכדי להשאיר את הקפטן, כנ"ל לגבי חסוס רואדה, מימוש האופציה על עידן ורד וצירוף 2-3 שחקנים משמעותיים נוספים שייתנו לבית"ר סגל שבאמת יכול להתמודד על תארים.

"אנו מרגישים היטב את תחושת האכזבה מאי העפלה לגמר הגביע", אמר אלי טביב. "אך יש נקודת אור בולטת מהמשחק והיא קהל האוהדים הנפלא שלנו, שהציג תצוגת עידוד ברמה גבוהה, תמיכה לאורך כל דקות המשחק וחיבוק חם ועוטף של כ-15,000 אוהדים אשר אוהבים ללא תנאי. כעת אנו עם הפנים לליגה להמשך הגשמת המטרות שלנו ואנו זקוקים לעידוד וכוח שכזה מכם כדי לעמוד בהן. רגעים מעין אלו מעוררים את המוטיבציה, להאמין שהשקעה עתידית משתלמת לכולנו. ועל כן אני אומר - יישר כוח וכל הכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully