וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סצנות מרגשות בברזיל: שאפקואנסה ואתלטיקו נסיונאל נפגשו לשחזור הגמר

ארבעה חודשים אחרי התרסקות המטוס שמנעה מהן להיפגש בגמר סודאמריקנה, שאפה ניצחה 1:2 ברקופה במשחק אמוציונלי ומלא במחוות לזכר ההרוגים. הניצולים מיררו בבכי: "האהבה תמיד מנצחת". משפחת המאמן המנוח תובעת 8 מיליון ליש"ט מהמועדון

שאפקואנסה מול אתלטיקו נסיונאל. AP
הטרגדיה חיברה בין המועדונים. דקת דומייה לפני המשחק/AP

סצנות מרגשות בברזיל: שאפקואנסה ניצחה 1:2 את אתלטיקו נסיונאל במשחק הראשון מבין שניים בגמר הרקופה סודאמריקנה, בשחזור גמר הסודאמריקנה שלא הושלם לפני שנה עקב אסון התרסקות המטוס של הקבוצה הברזילאית. שלושת השחקנים היחידים שניצלו מהאסון - אלן רושצ'ל, ג'קסון פולמן ונטו - הגיעו לשאפקו והוצגו לפני המשחק לעיני הקהל הרב, כשהם ממררים בבכי.

על כר הדשא שאפה נראתה חדה ומשוחררת: ריינאלדו כבש את הראשון לזכות הקבוצה הביתית בדקה ה-24, מקנלי טורס השווה לנסיונאל בדקה ה-59, אבל המחליף לואיז אוטביו קבע את תוצאת המשחק עם נגיחה מרגשת בדקה ה-74, שאחריה נראו רושצ'ל, פולמן ונטו חוגגים בהתלהבות רבה.

שאפה, כאמור, השתתפה במשחק בזכות הכתרתה לאלופת גביע סודאמריקנה כאקט של כבוד והזדהות מצד אתלטיקו נסיונאל הקולומביאנית, שזכתה עוד קודם לכן בגביע ליברטדורס. האסון חיבר בין שני המועדונים והביא לאחווה נדירה למדי. ראשי המועדונים התחבקו ממושכות לפני ואחרי המשחק, וגם ראשי הערים שאפקו ומדלין, ממנה מגיעה אתלטיקו נסיונאל, הפגינו רעות והדדיות, כשהכריזו שהערים "תהיינה קשורות זו לזו לנצח".

בדקה ה-71, כדי לכבד את זכרם של 71 ההרוגים בהתרסקות, כובו האורות באצטדיון ו-20 אלף האוהדים ביציעים הדליקו אורות ושרו "ואמוס, ואמוס שאפה", מנהג שהפך לקבוע במשחקים של שאפה מאז האסון. "אל תחכו להתרסקות מטוס כדי לומר 'אני אוהב אותך', אל תחכו להתרסקות מטוס כדי לבקש מחילה'", אמר נטו, מהניצולים הבודדים. "אל תחכו עוד שנייה אחת כדי לחבק ולנשק, כי האהבה תמיד מנצחת בסוף".

שחקני שאפקואנסה חוגגים. AP
שחקני שאפה חוגגים/AP

* בנו של מאמן שאפקואנסה המנוח, קאיו ג'וניור, שנהרג בהתרסקות המטוס, הגיש תביעה נגד המועדון על סך 8 מיליון ליש"ט. בברזיל דיווחו כי המשפחה של המאמן המנוח דחתה את ניסיונות הגישור של המועדון בנוגע לפיצויים ורואה בשאפקואנסה "האחראית הישירה" למותו של קאיו ג'וניור, בתור המעסיקה שלו. עד כה, המשפחה קיבלה פיצוי על סך 372 אלף ליש"ט מהמועדון, שווה למשכורת שנתית שהגיעה לקאיו ג'וניור.

מי שמוביל את התביעה הוא כאמור בנו של קאיו ג'וניור, מתאוס סארולי, חבר של ז'וזה מוריניו, שפספס את הטיסה הגורלית לאחר ששכח את הדרכון שלו. הוא תקף לאחרונה את ראשי שאפקואנסה בגלל התנהלותם סביב משחק הרקופה סודאמריקנה וכינה אותם "תאבי בצע". ברשת החברתית הוא כתב: "לאנשים שמנהלים את המועדון היום אין שום קשר לקורבנות. הם רק עסוקים בשיווק והכנסות ובלה בלה בלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן שאפקואנסה לואיז אוטביו חוגג. AP
שחקן שאפקואנסה לואיז אוטביו חוגג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully