וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב של השכונה: פדרו גלבאן ובני יהודה בלתי ניתנים להפרדה

העלבון מהיחס של אברמוב, הכתף הקרה מבנאדו ושיחת הטלפון הנרגשת שהובילה לקאמבק. בכל פעם שעזב את בני יהודה, פדרו גלבאן גילה שטעה ומיהר לחזור. בקדנציה השלישית אפילו ויתר על הצעה קוסמת מסין. הכול כדי לשוב לכס המלכות בשכונה, ואולי גם להוסיף גביע מנצנץ

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים לקראת חצי הגמר בין בני יהודה להפועל רמת גן

ב-10 בדצמבר האחרון, כשהפועל אשקלון אירחה את בני יהודה לקרב תחתית, הקאמבק של פדרו גלבאן לשכונת התקווה כבר היה באוויר. אחרי ההפסד, הייאוש במועדון הכתום זעק עד השמיים ונראה היה שההנהלה החדשה תמצא עצמה מורידה את הקבוצה לליגה הלאומית, אלמלא יקרה איזה נס.

גלבאן בן ה-31, שעזב בקיץ בטונים צורמים מאוד וחתם אצל העולה מאשקלון, לא שכח היכן הלב שלו נמצא. לאחר המשחק הוא הרים טלפון לאחד המקורבים להנהלת בני יהודה ואמר: "לא יכול להיות שאנחנו נראים ככה. הם משחקים כמו רובוטים, אני חייב לחזור לקבוצה. תגיד לאברמוב שאם הוא מחזיר אותי, אני משאיר אותו בליגה".

עוד בנושא:

בני יהודה עם גלבאן מול הפועל רמת גן בחצי גמר הגביע (20:30, ספורט 5)
בן צעירי דרש להיות בהרכב והודח מסגל בני יהודה לקראת חצי גמר הגביע

שחקן בני יהודה פדרו גלבאן עם האוהדים. לירון מולדובן
קשה למצוא שחקן שעזב קבוצה ועדיין רואה בה חלק בלתי נפרד ממנו. פדרו גלבאן עם אוהדי בני יהודה/לירון מולדובן

הדגש של גלבאן היה על המילה "אנחנו". על סמלים בכדורגל המודרני כבר קשה לדבר, ועוד יותר קשה למצוא שחקן שעזב קבוצה ועדיין מתייחס אליה כחלק בלתי נפרד ממנו. אבל במקרה של גלבאן ובני יהודה נראה שאי אפשר אחרת. חלק מהאוהדים משווים את הקשר הארגנטינאי לניקולאי קודרצקי האגדי וישנם אפילו שמציינים את שמו בנשימה אחת עם אגדת השכונת אהוד בן טובים. עד כדי כך הוא גדול מבחינתם.

למרות שבקיץ נזרק מהבית, מלך השערים של השחקנים הזרים בתולדות ליגת העל מצא עצמו שוב במדים הכתומים, וכעת חולם לקרב את הקבוצה לתואר ראשון מאז האליפות ההיסטורית ב-1990. אך עוד לפני חצי הגמר: הנה כל מה שלא סופר על גלבאן מודל 2016/17 ועל הקשר המיוחד עם בני יהודה בשנים האחרונות.

אוהדי בני יהודה עם שלט על פדרו גלבאן. מגד גוזני
גם אוהדי בני יהודה הפעילו לחץ/מגד גוזני

השיחה שתוארה כאן בפתיחת הכתבה, הייתה לחץ נוסף על הנהלת בני יהודה להחזיר את גלבאן הביתה. מאז שחתם בקיץ בהפועל אשקלון, ללא כל הכנה לליגה, נראה שכל מה שעניין את הארגנטינאי הוא מתי יקראו לו בחזרה הביתה. אבל כדי להבין כיצד נחת בכלל בקבוצה הדרומית, צריך לחזור קצת אחורה.

ביוני 2013 הודיע גלבאן לראשי בני יהודה כי הוא מחזיק בהצעה מפתה ממקסיקו, מקבוצת אטלנטה קנקון, המעוניינת להחתימו בשכר גבוה במיוחד. למרות אזהרות מצד משפחתו, החלוץ המריא למקסיקו ושם גילה כי התפתה לחינם. על אף העובדה שבני יהודה עוד ניסתה להחזירו לפני שגילה כי ההצעה הייתה תרמית, גלבאן החליט להמר על מקסיקו וכמעט נשאר קירח מכאן ומכאן. באוגוסט אשתו כבר לחצה לשוב לישראל והוא חותם במכבי פתח תקוה. לאורך כל העונה, ולמרות שבעת השערים שכבש, הוא עשה הכול כדי לחזור לשכונה. מזכיר משהו?

בקיץ 2014 נראה היה שהאיחוד יתממש בליגה הלאומית, אבל הסכומים הנמוכים שהציעה בני יהודה שכנעו אותו להמריא לצרפת. הוא כבר חתם בנים מהליגה השנייה שאמורה הייתה להחליף בעלות ולכוון לעלייה, אך שוחרר תוך זמן קצר לאחר שהקבוצה הסתבכה כלכלית, הפעם גלבאן כבר לא חיכה והודיע לבני יהודה ולמשה דמאיו כי הוא רוצה לחזור. על אף הסכומים הנמוכים, הקאמבק סוכם כבר בשיחת הטלפון, אפילו ללא ידיעתו של המאמן יוסי אבוקסיס. המאמן קיבל את ההודעה על כך רק בהמשך, והדבר כמובן רק הוסיף למתח הרב שהיה בינו לבין הבעלים משה דמאיו, אך הוא שם את הדברים בצד ונתן לארגנטינאי להחזיר את הקבוצה לליגת העל.

גלאבן, שחתם על חוזה של 90 אלף דולר, הבין מיד כי אין באפשרות בני יהודה, בגלל מצבה הכלכלי, לשדרג לו את החוזה. הוא נשאר עם חוזה זהה לזה שקיבל בלאומית, אך עם הבטחה שבקיץ הזה יזכה לתגמול הולם. האמנם?

משה דמאיו, יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה. ניב אהרונסון
החזרה של גלבאן ב-2014 רק הוסיפה למתח ביניהם. משה דמאיו עם יוסי אבוקסיס/ניב אהרונסון

בקיץ, כידוע, עברה בני יהודה לידי ברק אברמוב. אחד הדברים הראשונים שהופיעו ברשימת המטלות שלו היה לסגור חוזה חדש ומשודרג עם פדרו גלבאן. אז איך מצא עצמו לפתע השחקן באשקלון? לכך יש מספר גרסאות.

זו של הקבוצה גורסת כי אברמוב הציע לגלבאן שדרוג של החוזה ל-120 אלף דולר, אך זה נעלב מההצעה וכלל לא חזר אליו. גרסה שנייה, על פי מקורבי השחקן, טוענת כי אברמוב הציע לקשר את החוזה בו החזיק עונה קודם לכן, ללא כל שדרוג. בנוסף על כך, אותם גורמים מעריכים כי על אברמוב הופעל עוד מסיום העונה שעברה לחץ רב לא להשאיר את גלבאן בקבוצה. ישנה אפילו גרסה שלישית שטוענת כי אברמוב חשב כי החלוץ מרוויח 140 אלף דולר לעונה, ולכן הציע את אותו החוזה. מעין סוג של בלבול.

כך או כך, גלבאן עצמו נפגע מהיחס שקיבל מאברמוב והחליט לפנות לתקשורת ולדבר על ההצעה המעליבה שקיבל מבני יהודה, בתקווה שיגרום לאוהדים ללחוץ על הבעלים החדש לשפר את הצעתו. אלא שבבני יהודה לא ממש התרגשו ואפילו יש הטוענים כי הדברים התאימו להנהלה החדשה שלא רצתה כאמור את הארגנטינאי. בסופו של דבר, בבני יהודה אומרים כי את ההחלטה על השחרור קיבל לא אחר מהמאמן הקודם אריק בנאדו, שלא ממש בנה עליו. "את פדרו זה שבר", אמר מקורב לשחקן. "הוא לא האמין שיקבל את היחס הזה בבית שלו". אז בלית ברירה, גלבאן חתם על חוזה של 60 אלף דולר באשקלון ומרגע החתימה כבר החל לספור את הימים לקראת חזרתו לשכונה.

ברק אברמוב בעלים בני יהודה. קובי אליהו
לא רצה או לא ידע? ברק אברמוב/קובי אליהו

ימים לא קלים עברו על גלבאן באשקלון. בסביבתו סיפרו כי שיטת המשחק שהנחיל יובל נעים לקבוצתו לא התאימה לגלבאן המתוסכל גם כך, וזה התחיל לשלוח מסרים לכל מי שרצה לשמוע כי הוא מעוניין לחזור הביתה. לשכונה. במקביל, בני יהודה הייתה רחוקה מלשכנע והלחץ על ההנהלה על החדשה רק הלך וגדל. בשכונה יש הטוענים גם היום כי אלמלא ההסתבכות של הקבוצה בתחתית, ספק אם גלאבן היה חוזר. אבל את האוהדים זה ממש לא עניין, הם ידעו מה הארגנטינאי שווה למועדון. בהיעדר שמות נוצצים, הלחץ על ההנהלה להחתימו הלך וגדל מדי שבוע. האוהדים הבטיחו להנהלה כי אם יחזירו את ה"בן האובד", הם ישובו לאצטדיון והקבוצה תקבל את הדחיפה לה היא זקוקה. בימים האלה גם סיפרו במועדון כי אברמוב היה על סף ייאוש ממצב הקבוצה וכבר הפסיק לשלול את חזרת גלבאן. בבני יהודה טוענים כי את האישור הסופי נתן הצוות החדש של יצחק שום וניסן יחזקאל, אך נראה כי הצעד בכל מקרה היה בלתי נמנע.

אחרי שהארגנטינאי חזר ללבוש כתום, ניתן היה לראות הלכה למעשה איך הדברים בתוך הקבוצה משתנים. בניגוד לאחרים, גלבאן תפס מיד את עמדת המנהיג. במועדון טוענים כי התוספת הכי גדולה שלו היא בכלל בחדר ההלבשה ולאו דווקא על המגרש. אפילו אברמוב הודה באחד הראיונות שהעניק לאחרונה כי גלבאן הוא בין הסיבות המרכזיות לשינוי בבני יהודה. למרות זאת, ישנם עדיין גורמים בהנהלה שלא ממש רוצים אותו בקבוצה.

חשוב לציין, כי אחרי שהקשר חזר לשכונה מהגלות הקצרה באשקלון, הוא קיבל הצעה קוסמת מסין, שם רצו להחתימו על חוזה לשנתיים עם שכר שאמור היה להסתכם ב-600 אלף דולר (250 אלף בעונה הראשונה ו-350 אלף בשנייה). אלא שאחרי שכבר חזר לקבוצה, בבני יהודה הבינו את גודל הנכס וסרבו לשחררו. אגב, גלבאן חתם בבני יהודה עד תום העונה ללא שדרוג, כששכרו זהה לזה שקיבל באשקלון. בתמורה לוויתור על החוזה בסין, המועדון הבטיח לו פיצוי בסך 15 אלף דולר נוספים. "לאורך השנים בבני יהודה, פדרו הפסיד הרבה כסף שיכול היה להרוויח במקומות אחרים", אומר אחד המקורבים לשחקן. "רק האהבה הכנה שלו למועדון החזירה אותו".

seperator

את השער הראשון בקדנציה השלישית שלו בבני יהודה, כבש גלבאן במשחק הראשון של רבע גמר הגביע מול מ.ס. אשדוד. הערב (שלישי, 20:30, ספורט 5) הוא יופיע בחצי הגמר מול הפועל רמת גן, כשהוא מכוון מטרה: להגיע לגמר שני עם בני יהודה, ואולי בניגוד ל-2010 גם לזכות בתואר שעשוי להפוך אותו לסמל הגדול של המועדון ב-30 השנים האחרונות.

האבסורד הוא שגם היום, ואחרי כל מה שעבר עם בני יהודה וכדי לחזור אליה, כלל לא בטוח שהקשר ילבש כתום גם בעונה הבאה. אולי גביע ישכנע את כולם שגלבאן ושכונת התקווה בלתי ניתנים להפרדה.

פדרו גלבאן שחקן בני יהודה חוגג. יוסי ציפקיס
מכוון מטרה. פדרו גלבאן/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully