וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצים במעגלים: סיכום המשחק בין מכבי תל אביב לברצלונה ומה שקדם לו

31.3.2017 / 6:30

בשבוע שבו בעלי מכבי תל אביב ממשיכים לתרץ וראשי ברצלונה עושים את ההפך הגמור, ברור מי מבין אכזבות העונה ביורוליג באמת תקועה בבוץ. יהונתן אליהו על מפגש שממחיש את האטימות של הנהלת הצהובים ועל ערב שעשוי לסגור להם לא מעט אופציות לעונה הבאה

צילום מסך

בווידאו: משחק מקדים מסכמת את העונה האירופית

1. עוד לפני שמדברים על המשחק אמש, ראוי לדבר על מה שקרה לשתי הקבוצות הללו בימים שקדמו לו. הנה תקציר הפרקים הקודמים, למי שפספס: ברצלונה, שנמצאת בעיצומה של אחת העונות המאכזבות בתולדותיה, כבר החלה בהסקת מסקנות לקראת העונה הבאה. במסגרת תהליך ההתייעלות, אושרו שני מינויים חשובים - האחד של שחקן העבר נאצ'ו רודריגס למנהל העל של המועדון, והשני של חואן יאנסה, סקאוט בכיר עם עבר בסן אנטוניו וגם בסביליה (שם, בין היתר, גילה את קריסטאפס פורזינגיס ותומאש סטוראנסקי) לראש מערך הסקאוטינג. הצמד הזה יהיה אמון על רה-ארגון בקבוצה הקטלאנית החל מהעונה הבאה. את שארית העונה הנוכחית השניים ינצלו כדי ללמוד טוב יותר את המערכת מבפנים וכדי לבצע הכנות ראשוניות לקראת המהפכה שצפויה בפגרה, הן בצוות המקצועי והן בסגל.

והנה תקציר הפרקים הקודמים אצל יריבת ברצלונה אמש, שחווה עונה דומה להפליא, למי שפספס: סמנכ"ל השיווק הצהיר בראיון לערוץ הספורט ש"נעשה הכל כדי להחתים מאמן בכיר בעונה הבאה", ואחד הבעלים, בראיון נוסף (גם הוא לערוץ הספורט), תירץ את מצבה של הקבוצה בפציעות הרבות מהן סבלו השחקנים, ואף הוסיף תחינה נרגשת לאוהדים לא לנטוש את הספינה כשהיא טובעת, בעונה שבה הושקע תקציב עתק אבל כלום לא הלך, לגמרי במקרה.

עוד בנושא:

הפסד 19 ביורוליג: מכבי תל אביב נכנעה לברצלונה 76:71
עוד אמש: דרושפאקה ניצלה בעור שיניה עם 97:99 על באמברג
הערב ביורוליג: ריאל אצל פנרבחצ'ה, צסק"א אצל פנאתינייקוס

שחקן ברצלונה בראד אולסון מול שחקן מכבי תל אביב דווין סמית'. GettyImages
בדרך למהפכה. אולסון מול דווין סמית'/GettyImages

בכלל לא בטוח ששידוד המערכות של ברצלונה יוכתר כהצלחה. ייתכן שהצמד רודריגס-את-יאנסה לא יעצור את ההידרדרות של המועדון. אבל בניגוד לראשי מכבי תל אביב, לפחות ניכר שבברצלונה פועל המנגנון הבסיסי של כל ארגון שמנסה להשתפר. לפחות יש התייעלות, לפחות יש תזוזה, לפחות יש אות חיים. מה שנשאר ממכבי תל אביב, פעם מופת למקצוענות ושאפתנות, זה רק תירוצים מגוחכים ו/או אחיזת עיניים.

אפשר לעבור מחלקה-מחלקה, צוות-צוות, ולמצוא חוסר תפקוד משווע אצל הצהובים. זה מתחיל מההנהלה, כמובן, אבל מתרחש גם בזרועות שנמצאים תחתיה. מחלקת הסקאוטינג, למשל, שלצד הצלחות ספורדיות מרבה לשים את כל הצ'יפים על פלופים מהדהדים. או הצוות המקצועי, שהעומד בראשו מגלגל את האחריות באמנות כבר במשך שנים (אולי זה בגלל ש"עוד לא בנה סגל משל עצמו"?). או הצוות הרפואי, שאחראי באופן ישיר לטיפול הגרוע בפציעות, במיוחד זו של קווינסי מילר.

הנהלת מכבי תל אביב מסרבת להכיר בחלק שיש לה במצב, ולאור העובדה שרוב חבריה נמצאים בעסק כבר כמה עשרות שנים שחלקן היו מוצלחות, אולי אפשר להבין מדוע פיתחו תלות רגשית גדולה כל כך כלפי הקבוצה ולמה הם נאחזים בקרנות המזבח. אבל דווקא המפגש מול ברצלונה - זו שמוצאת דרכים לזוז ולשנות גם מבלי לשבור את הכלים, זו שבוחנת בשבע עיניים גם את החברים הבכירים ביותר שנמנים על המועדון - הדגיש ביתר שאת את כישלון ההנהלה הנוכחית של הצהובים.

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ניקולה וויצ'יץ'. ברני ארדוב
לא הגיע הזמן לחריש עמוק? וויצ'יץ'/ברני ארדוב

2. זה היה ערב מאכזב נוסף עבור מכבי תל אביב, אבל לאו דווקא בשל ההפסד שלה, אלא בגלל מה שאירע במשחק המקביל בגרמניה: אם באמת היה סיכוי קלוש שדיוויד בלאט יחזור להיכל בקיץ, אפשר שגם הוא לא יתממש בזכות ניצחון דרושאפקה על באמברג אמש. הניצחון הציב את דרושאפקה כפסע מעלייה לפלייאוף, שמשמעותו עשויה להיות מכרעת. כל ניצחון וכל עליית שלב נותנים ליורוליג לגיטימציה נוספת לתת לטורקים את הכרטיס החופשי למפעל גם בעונה הבאה. ודרושאפקה, למרות הדיווחים על כך שחברת "דואוש", מהספונסריות העיקריות של היורוליג, תסיר את התמיכה בה, אמורה להעמיד תקציב גבוה למדי גם בעונה הבאה. כל זה, כמובן, מקרב את בלאט להישארות לעונה נוספת בטורקיה. אין לו סיבה אמיתית לעזוב את הליגה שמקבצת אליה לאחרונה את המאמנים הטובים באירופה. בטח שלא לטובת מכבי תל אביב.

אבל אם מכבי תל אביב תחוש מתוסכלת ממהלך העניינים אמש בבאמברג, זה גם בגלל שמועמד נוסף שלה לעונה הבאה - אנדראה טרינקיירי - ממשיך להראות סימנים מדאיגים. באמברג שלו הפסידה אמש בפעם השביעית העונה בשתי נקודות או פחות, והתפקוד שלה ושל מאמנה במאני-טיים מותיר הרבה מאוד ספקות בנוגע ליכולתו לקפוץ כיתה ולהשתייך למאמנים הגדולים באמת. נכון, לטרינקיירי יש נסיבות מקלות: הקבוצה שלו נבנתה עם מעט מאוד שחקני אחד-על-אחד, שמשמעותם מכרעת בדקות האחרונות, וממילא מידת הכישרון של שחקניו מוגבלת ביחס לאחרים. אבל אי היכולת של קבוצתו לנצח משחקים צמודים עדיין צריכה להדליק נורה אדומה אצל מכבי תל אביב או למען האמת אצל כל מועדון פאר שחושק בשירותיו.

לאור ההתפתחויות האחרונות בברצלונה, סביר להניח שגם מועמדותו של שאראס תיחלש. נאצ'ו רודריגס שמונה למנהל העל ושיתף עימו פעולה בקבוצה כשחקן בתחילת שנות ה-2000, נחשב לחברו הקרוב, והליטאי מחובר מאוד גם לרודריגו דה לה פואנטה ורוברטו דואניאס שנמנים על הצוות המקצועי והניהולי בקבוצה. אמש הצהיר ג'נרל מנג'ר ז'לגיריס ש"יש סבירות גבוהה ששאראס יעזוב את ז'לגיריס בקיץ", אבל לעת עתה די ברור שברצלונה זוכה לעדיפות.

אנדראה טרינקיירי מאמן באמברג. GettyImages
נורה אדומה בוהקת. טרינקיירי/GettyImages

3. הערה לסיום, כי בכל זאת היה גם משחק אמש: בכושרו ובמצבו הנוכחי, טייריס רייס רחוק מלהיות הפיתרון עבור עמדת הרכז של מכבי תל אביב. ודיימון סימפסון, על אף כושרו ומצבו הנוכחי, רחוק מלהיות הפיתרון עבור מכבי תל אביב בעמדת הסנטר המחליף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully