וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה תקבל 3 נציגות נוספות במונדיאל 2026, אפריקה תקבל 5

לאחר שהוחלט להגדיל את גביע העולם ל-48 נבחרות, פיפ"א גיבשה את תהליך ההעפלה. אירופה תשלח 16 נציגות, 9 לאפריקה, 6 לדרום אמריקה. שתי נציגות נוספות תיקבענה בפלייאוף של שש נבחרות

נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו. AP
המהפכה נמשכת. אינפנטינו/AP

כמעט שלושה חודשים חלפו מאז פיפ"א אישרה את הצעתו של הנשיא, ג'אני אינפנטינו, להרחיב את גביע העולם מ-32 נבחרות ל-48 החל מהטורניר שייערך ב-2026. היום (חמישי) המהפכה של אינפנטינו נמשכה כאשר נודע כיצד פיפ"א מציעה לקבוע את המעפילות לטורניר, וכמה מדינות תייצגנה כל קונפידרציה (יבשת), כל זאת בכפוף לאישור מועצת פיפ"א בבחריין בחודש מאי.

המרוויחות הגדולות ביותר משינוי הפורמט תהיינה הנבחרות האפריקאיות, שיקבלו 9 נציגות במקום 5 בשיטה שנהוגה היום. אירופה תקבל תוספת של שלוש נציגות, מ-13 ל-16, אסיה תשלח 8 נציגות (במקום 4 ואופציה לאחת נוספת מהפלייאוף), דרום אמריקה 6 (במקום 4 ואופציה לאחת נוספת). ממרכז וצפון אמריקה תשתתפנה 6 נבחרות (במקום 4) ואוקיאנה תקבל נציגה אוטומטית (כרגע אחת יכולה להעפיל מהפלייאוף).

תוספת נוספת לקראת 2026, היא פלייאוף של שש נבחרות, בו תקבענה שתי הנבחרות האחרונות בטורניר. הפלייאוף יתקיים במדינה שתארח את גביע העולם, בחודש נובמבר (כמו שמתקיימים כעת משחקי הפלייאוף), ויגיעו אליו נבחרת אחד מכל קונפידרציה, חוץ מאשר אופ"א (כלומר לא תשתתף בו נבחרת אירופית), ואחת נוספת מזו אליה משתייכת המארחת.

הטורניר עצמו לא יוכל להתקיים באירופה ובאסיה, בשל קיומם של שני גביעי העולם הקרובים (2018, 2022) ברוסיה ובקטאר. מרבית ההערכות הן שהטורניר ייערך באמריקה, כאשר אחת האופציות שעלתה היא לפצל אותו בין ארצות הברית, מקסיקו וקנדה. ההחלטה על מארחת המונדיאל (ופלייאוף ההעפלה שלפניו) תתקבל גם היא בבחריין, בשנת 2020.

עוד בנושא

פיפ"א החליטה: מונדיאל 2026 יתרחב ל-48 נבחרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully