וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי הפועל באר שבע לא ירושו להפעיל את המנואלה בשבת

30.3.2017 / 12:18

על פי הטענות, השימוש בתפאורה יחסום מספר יציאות חירום במשחק מול מכבי תל אביב. בהנהלת הקבוצה עדיין מנסים למצוא פתרון לעניין, אחד השחקנים: "כל שחקן מחכה לתצוגות עידוד כאלו וחבל שלא מוצאים פיתרון לעניין"

קובי אליהו

האולטראס סאות, קבוצת אוהדים של הפועל באר שבע, קיבלה הבוקר (חמישי) בשורה לא נעימה לקראת משחק העונה בשבת מול מכבי תל אביב, לאחר שמשרד העבודה והרווחה החליט שלא לאשר את הפעלת המנואלה במהלך ההתמודדות, זאת על אף ההשקעה הכספית הגדולה של אותם אוהדים.

כזכור, אוהדי הפועל באר שבע גייסו כ-100 אלף שקל בגיוס המונים כדי לרכוש את המנואלה, המאפשרת להזיז את התפאורה מצד לצד, כפי שעושות לא מעט קבוצות באירופה. את המנואלה, ניסו אוהדי הפועל באר שבע לראשונה במשחק מול בשיקטאש וגרפו לא מעט מחמאות על כך, אך כעת החליטו במשרד העבודה והרווחה שלא לאשר את השימוש בה מכיוון שהיא חוסמת כמה יציאות חירום מהאצטדיון. בהנהלה מנסים לפתור את העניין עד למועד המשחק, כשיש לציין כי השמטרה אישרה את השימוש בתפאורה במשחק עצמו.

בעקבות הפרסום, פנה ניצב בדימוס, יוסי פריינטה, אל אוהדי באר שבע והציע להם להגיש את חוות דעתו בנושא. פריינטה הופתע מהאיסור ואף אמר כי בתור אחד שפיקד על משחקים רבים וטעונים מזה הוא לא רואה שום סיבה מדוע צריך לאסור את השימוש במנואלה.

עוד בנושא

הפועל באר שבע התאמנה לראשונה עם סגל מלא, גיא חיימוב יפתח בשבת
בכר שוקל לפתוח עם שלושה בלמים, הובאן יירד לספסל?
אלונה ברקת תמריא לכנס באו"ם כחלק מהמאבק ב-BDS

השלט של אוהדי הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
המנואלה של אוהדי הפועל באר שבע במשחק מול בשיקטאש/יוסי ציפקיס

"אוהדים יקרים", נכתב בדף הפייסבוק של הארגון. "כמו לפני כל משחק עונה ארגון האוהדים הכין מבעוד מועד את התפאורה למשחק בשבת, תפאורה מושקעת בעשרות אלפי שקלים מהכסף של כולנו. כידוע לכולכם ארגון האוהדים הרים את הכפפה ובעזרתכם הצליח להעמיד לראשונה בישראל מתקן מנואלה להרמת תפאורה ביציע הדרומי באצטדיון טרנר. לאחר קבלת כל האישורים הדרושים מכלל הגורמים הרלוונטיים ובליווי של מחלקת הנדסה בעיריית באר שבע ומהנדס העיר ובכפוף לכל התקנים המחמירים ביותר כולל תהליך רישוי וקבלת היתר בנייה, ולאחר הפעלה מוצלחת של המתקן במשחק נגד בשיקטאש, קיבל ארגון האוהדים הודעה מאנשי משרד העבודה והרווחה לפיה המנואלה לא מאושרת לפעול במשחק הקרוב נגד מכבי תל אביב.

למרות אישורי משטרה, עירייה, מועדון ויועץ בטיחות החליטו אנשי משרד העבודה והרווחה כי הם לא מוכנים שהמנואלה תפעל במתכונת הנוכחית. כל זאת בטענה מגוחכת כי בזמן ההפעלה מעברי הירידה לדשא ביציע הדרומי חסומים ובמקרה של שעת חירום אין לקהל היושב ביציע הדרומי אפשרות לרדת לדשא. ההגדרה "מגוחכת" היא הגדרה עדינה להודעה הזו וזה ברור לכולם, הרי בכל משחק כדורגל המתקיים באיצטדיונים בעלי 2 קומות כמו סמי עופר ונתניה קהל האוהדים שיושב בקומה השנייה לא יכול לרדת לדשא בשעת חירום והאיצטדיונים האלה פועלים ומארחים משחקים עם עשרות אלפי צופים באופן קבוע. חשוב לציין כי הפעלת המתקן לא מונעת מהאוהדים את האפשרות ליציאה ללובי של היציע הדרומי ומשם מחוץ לתחומי האיצטדיון (שוב כמו בכל איצטדיון עם 2 קומות גם אצלנו היציאה בשעה חירום היא דרך המעברים ללובי).

אנחנו לא נישבר ולא ניתן לאף אחד להרוס לנו את החגיגה, הושקעו עשרות אלפי שקלים בתפאורה ומאות אלפי שקלים במערכת. הכל בוצע באופן המקצועי ביותר וכל האישורים הדרושים נמצאים ברשותינו. פנינו לאנשי עיריית באר שבע ולאנשי המועדון והם ניסו ועדיין מנסים לפתור את הסוגייה אך כרגע ללא הצלחה. אנחנו קוראים לכם, אוהדי הפועל באר שבע ואוהדי הכדורגל בפרט לשתף את הפוסט ולתקוף את ההחלטה האומללה הזאת בכל מדיה אפשרית, הכדורגל הוא של האוהדים ואסור לנו לתת לאף אחד לקחת לנו אותו. רק ביחד נצליח!".

גם שחקני הקבוצה ששמעו על הדבר קיבלו זאת באכזבה: "לא מדובר באבוקות או במשהו מסוכן", אמר שחקן בקבוצה. "כל שחקן כדורגל מחכה לתצוגות עידוד כאלו וחבל שלא מוצאים פיתרון לעניין".

תגובת משרד הכלכלה: "הנושא נמצא באחריות משרד העבודה והרווחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully