וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונת שער: כך השתלט גיא חיימוב על שערה של הפועל באר שבע

30.3.2017 / 15:00

התמונה שהדליקה את ברק בכר, השיחה המפתיעה ביוון, הרגעים הקשים על הספסל והנקודה שהעניקה לו יתרון על פני דודו גורש בתחרות העזה בין שני שוערי נבחרת. כך הגיע גיא חיימוב למשחק העונה כשוער הראשון של הפועל באר שבע

ברני ארדוב

24 בנובמבר 2016. דקות אחרי המהפך המדהים של הפועל באר שבע על אינטר הגדולה, אצטדיון טרנר היה בטירוף שלא זכור גם לזקני האוהדים. השחקנים והצוות המקצועי חגגו דקות ארוכות עם הקהל, ובירידה מכר הדשא גם אלונה ברקת איבדה את קור הרוח האופייני ושחררה זעקת "ישששש" אדירה, מלווה בחיוך מאוזן לאוזן. האקסטזה נמשכה בחדר ההלבשה ומשם הועברו החגיגות למרכז ביג בעיר. כולם ראו איך ערב ארוך מגיע לסיומו השמח. כולם פרט לשוער גיא חיימוב. מבחינתו, הערב רק התחיל.

עוד בנושא:

גיא חיימוב יפתח מול מכבי תל אביב, התלבטות לגבי המערך
שרן ייני צפוי להמשיך כמגן שמאלי אצל מכבי תל אביב
בחזרה לזירת הפצע: על הקדנציה הקודמת של מאור בוזגלו במכבי תל אביב

שוער הפועל באר שבע גיא חיימוב. יוסי ציפקיס
הסבלנות השתלמה. גיא חיימוב/יוסי ציפקיס

שוער המשנה בן ה-31 נדרש לעלות לאימון עם מאמן השוערים, על כר הדשא שרק כמה רגעים לפני כן סיפק דרמה של ממש. תנועות הגוף וארשת הפנים אמרו הכול. חיימוב אמנם חגג עם השחקנים מול הקהל, אך היה ברור שהוא שבור מהעובדה שברגע כל כך משמעותי של קבוצה ישראלית באירופה, הוא צופה מהצד על המתרחש. "כל שחקן מתאכזב כשהוא לא משחק, וזה מתעצם כשיש הישגים כאלה", קובע אחד מחבריו לקבוצה. "ברור שזה היה רגע קשה מאוד עבור גיא, לעלות להתאמן אחרי שראה את כל הטירוף מהספסל".

גם מאמן השוערים גיא ויזינגר הבחין בקושי של חיימוב ואמר לו משפט אותו שמר השוער לאורך העונה כולה. "אתה תזכור את האימונים האלה כשתשחק במאני טיים", אמר ויזינגר לחיימוב. "תן הכול באימון וזה ישתלם".

שלושה חודשים עברו ומילות הדרבון של מאמן השוערים הפכו לנבואה שהגשימה את עצמה. חיימוב תפס את המקום בהרכב של הפועל באר שבע והדיח משם את שוער הנבחרת דודו גורש, כשהוא עומד חמישה משחקי ליגה רצופים בין הקורות וסופג שער אחד בלבד. ביום שבת הוא יגיע לנקודת מבחן כשיפגוש את האקסית המיתולוגית מכבי תל אביב במשחק העונה. משחק בו שמירה על שער נקי תעניק לבאר שבע מקדמה משמעותית לקראת אליפות שנייה ברציפות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אופיר דוידזאדה (מימין), שיר צדק, מאור מליקסון, גיא חיימוב שחקני נבחרת ישראל. דף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
התמונה שהדליקה את אנשי האלופה. גיא חיימוב באימון הנבחרת עם השלישייה הבאר שבעית/אתר רשמי, דף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל

בשלהי העונה הקודמת, כאשר עירוני קרית שמונה נאבקה על הישארות בליגת העל, חיימוב כנראה לא האמין שהוא עוד ימצא את עצמו אצל האלופה כמה חודשים אחרי. קרית שמונה שרדה, הרבה בזכות היכולת של השוער, שרגע לפני חופשת הקיץ זומן לסגל נבחרת ישראל. במהלך אחד האימונים הצטלם חיימוב עם חברו לקבוצה לשעבר שיר צדק, מאור מליקסון ואופיר דוידזאדה. התמונה הזו עם שלושה משחקני האלופה החלה לרוץ ברשתות החברתיות ומשכה את עיניהם של אנשי באר שבע, ובראשם המאמן ברק בכר. "הייתה תחושה שהתמונה הזו נראית טוב", אמר בחצי הלצה השבוע גורם בבאר שבע. "לא ברור אם זה בגלל התמונה, אבל פתאום ברק החליט שאולי שווה לנסות ולשכנע את איזי שרצקי למכור את חיימוב".

"באר שבע חיפשה אז שוער נוסף שייאבק עם דודו גורש והחיפוש התמקד בעמדת שוער זר", מתאר גורם המעורה בפרטים, "אבל אז ברק שינה כיוון ופנה לאנשי קרית שמונה, ומכאן המשא ומתן היה קצר במיוחד". חיימוב, שכלל לא האמין שמהלך כזה יכול לצאת אל הפועל, המריא לחופשה ביוון ביחד עם חברו הטוב חן דילמוני ובנות זוגם. במהלך החופשה צלצל הטלפון של חיימוב ועל הקו היה מנכ"ל קרית שמונה, יוסי אדרי. "אלונה ברקת סיכמה עם איזי את ההעברה שלך", אמר לו אדרי. "אם זה מעניין אותך, תלך לסגור איתה את הפרטים".

למרות שידע כי גורש ימשיך וזוכה להערכה רבה בבירת הנגב, חיימוב לא חשב פעמיים והחליט ללכת על המהלך. אחרי שיחה עם שרצקי, שהבהיר לו כי תמיד יהיה לו מקום בקרית שמונה, השוער נחת בארץ ומשדה התעופה נסע ישירות למשרדים של משפחת ברקת בתל אביב. הפגישה שארכה שלוש שעות, נגמרה בלחיצת יד ובחתימה על חוזה לשלוש שנים ששלח את חיימוב להתחרות עם השוער הראשון של הנבחרת גם על המקום בשער האלופה.

"זה מצב לא פשוט כשאתה יודע שאתה צריך להתחרות מול פיגורה כמו דודו גורש, שהוא אחד השוערים הכי טובים בישראל בכלל בעשור האחרון", קובע תום אלמדון, שמכיר היטב את חיימוב מגילאי הנוער, אז השניים נחשבו לדור הבא של שוערי ישראל. "לא כל שוער מסוגל ללכת על מהלך כזה ולוותר על מעמד כמו שהיה לגיא בקרית שמונה, אבל האופי החזק של גיא מאפשר לו לעשות את זה. הוא ידע עד כמה האופי שלו חזק ועד כמה התלאות שעבר בקריירה הכינו אותו לזה, לכן הוא בחר במהלך".

איזי שרצקי בעלי עירוני קרית שמונה (ימין) עם גיא חיימוב. אדריאן הרבשטיין
הבטיח לשוער שגם אם הדברים לא יתחברו בדרום, יהיה לו מקום בקרית שמונה. איזי שרצקי עם גיא חיימוב/אדריאן הרבשטיין

חיימוב חתם בבאר שבע, אך גם הוא לא האמין עד כמה המאבק יהיה קשה. "הייתה מחשבה שהדברים יקרו הרבה יותר מהר", מודה אחד מחבריו הטובים של חיימוב בקבוצה. "אבל בפועל דודו נתן תחילת עונה מדהימה, הוא היה בכושר מצוין והקבוצה רצה. גם גיא ידע שלא רק שהוא לא יכול לדרוש את המקום בהרכב, אין לו גם על מה להתלונן".

את הסימן לקשיים הצפויים קיבל חיימוב כבר באימון הראשון. שוער הרכש הנרגש הגיע לאצטדיון וסרמיל וכבר עשה הכנות אחרונות לקראת עלייה לכר הדשא, אלא שאז הגיע המנכ"ל אסי רחמים והודיע לו שבשלב זה הוא לא יכול להתאמן עם הקבוצה בגלל בעיית ביטוח. רגע לפני שהאימון החל, רחמים הבהיר שהעניין נפתר וחיימוב מיהר להצטרף לחבריו החדשים. "כנראה שהכול היה צריך ללכת קשה, "אמרו השבוע במועדון, "אבל מהרגע הראשון חיימוב הפגין מקצוענות לשמה".

"כשוער, לא פשוט להתמודד בסיטואציה בה אתה יודע שיש לך מתחרה ברמה הכי גבוהה שיש", מסביר גורם בכדורגל הישראלי שמכיר היטב את גורש ואת חיימוב, "אבל שניהם מתנהגים השנה כמקצוענים אמיתיים ואני אומר את זה מידיעה. הם מאחלים בהצלחה אחד לשני, עוזרים אחד לשני באימונים ומכבדים זה את זה. זו סיטואציה לא פשוטה לשניהם, אבל שניהם מציגים יכולת נהדרת העונה אז כנראה שהתחרות רק שיפרה אותם".

"אני פחות אוהב שיש מאבק כזה בשער", טוען שוער העבר רפי כהן. "לדעתי שוער שיודע שכל טעות או שתיים עלולה להוריד אותו לספסל כי מחכה שם מישהו באותו מעמד, זה לא משהו חיובי. אבל זו ההחלטה של באר שבע ועם זה השוערים צריכים להתמודד".

שוערי הפועל באר שבע גיא חיימוב, דודו גורש. ברני ארדוב
"שניהם מתנהגים השנה כמקצוענים אמיתיים". גיא חיימוב עם דודו גורש/ברני ארדוב

את הסיטואציה הלא פשוטה הזו חיימוב עבר ביחד עם שני אנשי מפתח בקריירה שלו: הראשון הוא הפסיכולוג אלעד אשכנזי והשנייה היא הקואצ'רית ימית צפון. חיימוב הכיר אותם כששיחק בקרית שמונה והמשיך להיעזר בהם גם העונה. השוער הגיע למפגשים עם השניים למרות שצפון גרה בכלל בקרית שמונה, אך את מרבית שעות "הטיפול" עבר מול המחשב, דרך תוכנת הסקייפ. בעוד אשכנזי נכנס עם חיימוב לעניינים שבנפש, צפון הייתה זו שדרבנה אותו גם ברגעים קשים ללכת לחגוג עם הקהל, להרגיש את תחושת השייכות שלו ולשמור על עצמו רענן ובכושר טוב. מוכן לרגע שיקבל את ההזדמנות.

לקראת חודש פברואר ואחרי עונה טובה מאוד של גורש, בכר החל לשקול לראשונה שינוי בשער. חיימוב שמר על רמה גבוהה באימונים, והעובדה שמיגל ויטור לא שיחק ושחקני ההגנה היו פחות בטוחים והרבו להחזיר כדורים לשוער, הובילה אותו לחשוב על חילוף בין הקורות, גם בגלל משחק הרגל המצוין של חיימוב. "לגיא יש כמה יתרונות, אבל הבולט שבהם הוא משחק רגל", קובע אחד ממאמניו בעבר. "הדבר השני הוא האופי והיכולת המנטלית שעזרה לו המון העונה, והדבר השלישי זה הניסיון וקריאת המשחק שלו. לגיא אין אולי נתונים טבעיים של שוער, כי הוא לא הכי גבוה שיש ולא הכי פיזי שיש, אבל הבנת המשחק שלו שומרת עליו תמיד במיקום נכון ובגלל זה הוא מצליח. אם צריך להשוות אותו לשוער היריבה בשבת, אני חושב שבשלושת הפרמטרים האלה הוא עולה על פרדראג ראיקוביץ', ובגדול. גיא צריך לשפר עוד את משחק הגובה, אבל במכלול הוא שוער טוב מאוד".

בכר עוד זגזג בין השוערים, אך לפני המשחק השני מול בשיקטאש בליגה האירופית כבר קיבל החלטה סופית, לפיה גורש ישחק בגומלין בטורקיה וחיימוב יקבל את הצ'אנס במשחק הליגה מול הפועל כפר סבא להראות כדי להראות שהוא ראוי לשמש כשוער הראשון, אולי אפילו עד סוף העונה. עד כה, נראה שחיימוב ניצל את ההזדמנות עד תום.

במוצאי שבת הוא יפגוש את קבוצת נעוריו מכבי תל אביב, עמה נותרו לו משקעים. הוא ישמח להראות לאנשים בקרית שלום שאולי טעו לגביו, וגם למצב את מעמדו כשוער הראשון של הפועל באר שבע לקראת המשך המאבק עם גורש בעונה הבאה. "לא במקרה האריכו לדודו את החוזה", מסביר גורם במועדון. "העונה הזו הוכיחה לכל מי שחשב אחרת, שנוכחות של שני שוערים ברמת נבחרת לא פוגעת בהם אלא להיפך. התחרות הופכת את שניהם לשוערים טובים יותר. עכשיו זה הזמן של גיא, ואין במה טובה יותר מאשר משחק עונה נגד מכבי תל אביב".

גיא חיימוב מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גם משחק עונה, גם מול האקסית. גיא חיימוב בימיו במכבי תל אביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully