וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לזירת הפצע: על הקדנציה הקודמת של מאור בוזגלו במכבי תל אביב

29.3.2017 / 14:00

יעקב בוזגלו: "נשמח לשמוע ממכבי. מאור ואצילי יכולים לשחק שם יחד". איציק זוהר: "חתימה במכבי זו ההזדמנות האחרונה של מאור לקבע עצמו ככוכב ולא כחלק ממשפחת בוזגלו". מעבר של מאור בוזגלו למכבי תל אביב עשוי לעלות מדרגה ביריבות. אבל האם זה נכון, לאור העבר המדמם?

ברני ארדוב

"נכבד כל אלמנט בחוזה של מאור בוזגלו, אבל הוא לא בתכניות שלנו לעונה הבאה בגלל סיבות מקצועיות. אני מתכנן למכור אותו ועד שזה יקרה, אכבד את החוזה שלו. יש הרבה אספקטים שצריך להתייחס אליהם כשמחליטים אם שחקן מתאים לקבוצה. אנחנו הולכים לכיוון חדש והחלטנו שמאור לא מתאים", מיטש גולדהאר. 26 ביוני 2011. שעה 12.00

"לאחר שהתייעצתי גם עם גורמים משפטיים, החלטתי להודיע שמכבי תל אביב ביטלה באופן חד צדדי את ההסכם עם מאור בוזגלו. דרכו של מאור במכבי תל אביב הסתיימה ואני לא מסתתר. מאור נזרק ממכבי. רק הבעיה שמצד אחד הם זרקו אותו ומצד שני הם אוחזים בו. אני יודע שרוב הבעיה של מאור היא אני. כולם אומרים את זה. אבל אני מצפה שיהיו גברים במכבי ושיגידו שאני הבעיה. מכבי ידעה בדיוק מי עומד עם מאור כשקנתה אותו. מאור לא קיבל הערכה מקצועית בשלוש השנים האחרונות במכבי תל אביב וזאת למרות שב-84 משחקים הוא בישל 27 שערים. אי אפשר לקבל סטירה ועוד סטירה ועוד סטירה ולהגיד שזה בסדר. בפגישה שלי עם גולדהאר הוא הרעיף מחמאות על מאור, אבל בשורה התחתונה הוא זורק אותו", יעקב בוזגלו. 26 ביוני 2011. שעה 15.00

עוד בנושא

בכר שוקל לפתוח עם שלושה בלמים במשחק העונה
מי יחליף את טיבי במשחק העונה? הדילמה של וידיגאל
במכבי ת"א משדרים ביטחון: "תמיד כיף לשחק בטרנר"

מאור בוזגלו שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול הפועל אשקלון. ברני ארדוב
רכישה בומבסטית, פיצוץ בומבסטי. מאור בוזגלו במכבי תל אביב/ברני ארדוב

בהפרש של שלוש שעות. אחד במלון, אחר בסלון, נשמע הפיצוץ הגדול שאירע בין מאור בוזגלו ומכבי תל אביב בקיץ 2011. וזה היה חתיכת שואו על הקו שבין תל אביב לחולון.

הרבה לפני עידן ג'ורדי קרויף ובטרם ננעלו שערי קרית שלום לתקשורת, מכבי תל אביב של מיטש גולדהאר דווקא רצתה לחבק את המדיה. בית המלון הרודס שעל קו החוף בתל אביב נבחר לאכסניה של מסיבת העיתונאים הזוהרת לפתיחת עונת 2011/12. מהלובי ועד הקומות התחתונות הכל היה צבוע כחול צהוב. פוסטרים של כוכבי עבר נתלו בכל פינה, כולל זה של המאמן השב הביתה מוטי איוניר. רק מאור בוזגלו לא היה חלק מהחגיגה.

כמה ימים לפני החליטו במכבי תל אביב לעשות סוף לסאגה המתמשכת ולנתק קשר עם מאור ובעיקר עם אביו יעקב בוזגלו. גולדהאר היה נרגש מאוד באותה מסיבת עיתונאים. הוא בדיוק חתם חסות עם מותג הספורט החזק 'אנדר ארמור' ושמח להודיע שסרט הקפטן יעבור לברק יצחקי. אז, כשעוד דיבר עם התקשורת, גולדהאר סיפר לא מעט מול המצלמות כולל על ההחלטה למכור את בוזגלו שלוש שנים אחרי שמכבי תל אביב קנתה אותו בסכום חסר תקדים של תשעה מיליון שקלים. אלכס שניידר היה בעל הבית בקיץ 2008 כשבוזגלו נרכש. מחצית מהכסף עברה למכבי חיפה ומחצית למשפחת בוזגלו. מכבי תל אביב החתימה אותו על חוזה לארבע שנים בשכר של ארבעה מיליון שקל ברוטו לעונה, וקבעה את תג המחיר לשחרורו על ארבעה מיליון יורו. שנה לסיום החוזה הארוך, בקיץ 2011, הספיק לגולדהאר והוא ביקש למכור בסכום של שני מיליון יורו.

את מסיבת העיתונאים במלון גולדהאר סיים מחוייך וחיפש בעצמו קצת מינגלינג עם העיתונאים שכבר היו קצרי רוח. כששאל מדוע כולם עוזבים, נאמר לו שיעקב בוזגלו עורך בעצמו מסיבת עיתונאים בסלון דירתו. הדירה שמכבי תל אביב שכרה בעבור משפחת בוזגלו ושעל פי גרסתו, מכבי עשתה הכל כדי לזרוק אותו ממנה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ג'ק אנגלידיס נציג בעלי מכבי תל אביב לוחץ ידו של יעקב בוזגלו, אביו של מאור בוזגלו. קובי אליהו
"לא הייתי צריך לזוז הצידה". יעקב בוזגלו עם ג'ק אנגלידיס/קובי אליהו
"אני לא מסכים עם אבא שלי", אמר בוזגלו ביציאה מוועדת המשמעת אז. "אבא שלי אמר שאני לא צריך להישאר אבל אני אומר שאני שחקן מכבי תל אביב לכל דבר". מכבי תל אביב לחצה ומאור באמת ניסה להתנתק. הכל היה סביר עד הפיצוץ הבא

כשהוא בסך הכל בן 20 נחת בוזגלו במכבי תל אביב ששיוועה למנהיג שיסחוף אותה חזרה לפסגה אחרי חמש שנים בלי אליפות. תג המחיר המפוצץ, השכר העצום שקיבל, כל אלה הכבידו על הכדורגלן הצעיר ממנו ציפו כבר אחרי שבוע שיכנס לנעליים של אבי נמני. אלא שגם אם בראי הזמן יעקב בוזגלו יסמן את התקופה של בנו במכבי תל אביב כמוצלחת, העסק לא ממש התרומם. במכבי תל אביב עוד היו סבלניים בקטע המקצועי, אבל אז החלו העניינים גם מול האב.

המסכת החלה במאי 2009, שנה אחרי שנקנה על ידי המועדון. אחרי שני מכתבי אזהרה שנשלחו למאור כיוון שיעקב בוזגלו החל לדבר על הקבוצה, הוחלט על ועדת משמעת וזאת בעקבות ביקורת שמתח יעקב בוזגלו כלפי הקבוצה. מאור בוזגלו נקנס בסכום חסר תקדים של 50 אלף דולר באמצעות הסעיף המתיר למועדון לקנוס אותו בסכום של עד 100 אלף דולר בגין התבטאויות אביו. "אני לא מסכים עם אבא שלי", אמר בוזגלו ביציאה מוועדת המשמעת אז. "אבא שלי אמר שאני לא צריך להישאר אבל אני אומר שאני שחקן מכבי תל אביב לכל דבר".

מכבי תל אביב לחצה ומאור באמת ניסה להתנתק. סוכן השחקנים עובד קראוס החל לייצג אותו בעידודה של הקבוצה. הכל היה סביר עד הפיצוץ הבא. זה היה ב-25 במרץ 2010 במהלך משחק גביע נגד בית"ר ירושלים. בדקה ה- 113 רצה אבי נמני שהיה אז מנג'ר מכבי תל אביב להכניס את בוזגלו בטדי אבל השחקן סירב. נמני החליט בעצה אחת עם ראשי הקבוצה להעמיד אותו לוועדת משמעת. כשחזרה הקבוצה לקרית שלום אחרי שהודחה בבעיטות מהנקודה הלבנה, בוזגלו התנצל בחדר ההלבשה מול השחקנים ואמר שהוא חשב רק על טובת הקבוצה. הוא הסביר כי לא רצה להיכנס כשהוא קר למשחק וחשש ממצב בו יתבקש לבעוט פנדל. אבא יעקב הפתיע. "מאוד כעסתי על מאור", סיפר למחרת. "הוא היה צריך להישמע להוראות המאמן, אבל זה רק ממחיש את זה שלא הייתי צריך לזוז הצידה". מכבי תל אביב ובוזגלו צלחו גם את הסיפור הזה אבל כעבור שנה ב-21 במרץ 2011 בוזגלו כבר הושעה אחרי שהתפרץ בחדר ההלבשה בהפסקת המשחק מול מכבי נתניה בעקבות חילופו. הוא גם עזב את האיצטדיון לפני סיום המשחק אותו הפסידה מכבי תל אביב 3:0.

באותה תקופה לבוזגלו גם היה כבר עמוד ברשת בו רשם מדי פעם הערות וחיווה דעתו על הקבוצה. אחרי אותו מקרה פירסם בוזגלו הודעה בחשבון הפייסבוק וגם באתר בה כתב: "ההתנהגות שלי נבעה אך ורק מאיכפתיות. אני מתנצל".

מאור בוזגלו שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול יקיר שינה שחקן הפועל רמת גן. ברני ארדוב
בתום הבוררות מחירו נקבע על חצי מיליון יורו. מאור בוזגלו/ברני ארדוב
בכתב ההגנה של מכבי תל אביב נכתב בין היתר: "מדובר בתביעה מופרכת חסרת כל יסוד משפטי ועובדתי שהוגשה מטעמים טקטיים כדי להפעיל לחץ על מכבי תל אביב ולצורך יחסי ציבור באופן המשקף ומייצג את דפוס ההתנהגות החמור והפסול של מאור בוזגלו ושל אביו"

ב-20 ביוני 2011, פחות משבוע לפני הפיצוץ הגדול, הושעה בוזגלו ל-48 שעות אחרי שקיים ראיון בתקשורת ללא אישור המועדון. גולדהאר היה אז כבר בדרכו לארץ וביחד עם יד ימינו ג'ק אנגלידיס גמלה כבר בלבו ההחלטה על הפרידה.

אחרי אותו יום בו התקשורת קיפצה בין המלון לסלון ביתו של בוזגלו, לא היתה כבר דרך חזרה. בוזגלו עבר להתאמן עם המנודים ולא היה שותף לפתיחת העונה של מכבי תל אביב באירופה. בתביעה שהגיש למוסד לבוררות הוא דרש שמכבי תל אביב תשחררו ללא תמורה ותפצה אותו גם בגובה החוזה שהיה לו לעונה נוספת.

הליך הבוררות אצל עורך הדין חנוך קינן נקבע לתחילת אוגוסט 2011. בכתב ההגנה של מכבי תל אביב נכתב בין היתר: "מדובר בתביעה מופרכת חסרת כל יסוד משפטי ועובדתי שהוגשה מטעמים טקטיים כדי להפעיל לחץ על מכבי תל אביב ולצורך יחסי ציבור באופן המשקף ומייצג את דפוס ההתנהגות החמור והפסול של מאור בוזגלו ושל אביו המשמש לו כפה ומנחה אותו מקצועית".

מול התקשורת טענו אז במכבי תל אביב: "מאור בוזגלו ניהל משא ומתן עם קבוצות ללא אישור. הקים אתר אינטרנט כדי לעקוף הוראות והפר ברגל גסה את הוראות ההסכם". קינן קיווה שמכבי תל אביב ובוזגלו יגיעו לגישור ללא החלטה מצדו, אבל הצדדים היו בכאסח גדול. בתום מערכה משפטית עמוסה נפסק מחירו של בוזגלו על חצי מיליון יורו. כעבור זמן מה הוא נרכש על ידי סטאנדרד ליאז' ויצא לתקופה לא זוהרת בליגה הבלגית.

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שוב לא עושה חשבון להיסטוריה. ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב
"שווה לקחת את הצ'אנס עם מאור בוזגלו. במידה ורוצים אותו צריך לעשות תיאום ציפיות. לסגור איתו - תהיה טוב תשחק, לא תהיה טוב לא תשחק. מאור בוזגלו צריך להבין שהוא ב'מאני טיים' שלו ומכבי תל אביב זו ההזדמנות האחרונה שלו"

שש שנים עברו מאז אחת התקופות היותר עגומות של גולדהאר במכבי תל אביב ותיק מאור בוזגלו מונח שוב לפתחו של המיליארדר הקנדי. כמו במקרה האריס מדוניאנין, גם הפעם ג'ורדי קרויף לא עושה חשבון להיסטוריה. אף שנכשל גם הפעם עם הבוסני, משוכנע קרויף שאם יחליט ללכת על בוזגלו, שום דבר נלווה לא צריך להפריע. אלא שההחלטה הזו טרם התקבלה ויש כאלה במכבי תל אביב המעריכים כי אם עומר אצילי ינחת בקרית שלום, בוזגלו לא יהיה. כך או אחרת, יש סביב מאור בוזגלו דילמה. גורם במועדון המצדד בבואו, אמר השבוע: "שווה לקחת את הצ'אנס עם מאור בוזגלו. במידה ורוצים אותו צריך לעשות תיאום ציפיות. לסגור איתו - תהיה טוב תשחק, לא תהיה טוב לא תשחק. מאור בוזגלו צריך להבין שהוא ב'מאני טיים' שלו ומכבי תל אביב זו ההזדמנות האחרונה שלו להגיד שהוא מיצה את פוטנציאל הקריירה שלו. אם הוא ואבא שלו ימשיכו בהתנהגות שלהם, שיילכו הביתה. יש לו הזדמנות אדירה לתקן את הרושם מהפעם הקודמת'".

גם בקרב אוהדי מכבי תל אביב הדעות חצויות. במפגשים מול הפועל באר שבע הם שרים לעברו: "בוזגלו בוא תנגב לי את התחת". גם מזה לא ממש מתרשמים במכבי תל אביב. איציק זוהר משוכנע שמכבי תל אביב לא צריכה לחשוש מבוזגלו: "לא רק שמכבי תל אביב יכולה להכיל את מאור בוזגלו, אלא היא חייבת להכיל את מאור. אבל רק את מאור ולא את משפחת בוזגלו. קרויף יודע יותר טוב מכולם איך לתמרן עם כוכבים. אני חושב שגם יעקב בוזגלו ובטח מאור מבינים שמעבר למכבי תל אביב לקבוצה הגדולה בארץ זה הצ'אנס האחרון שלו לקבע את עצמו ככוכב בכדורגל הישראלי. מאור בוזגלו צריך להיזכר ככדורגלן ענק ולא כחלק ממשפחת בוזגלו".

שחקן הפועל באר שבע מאור בוזגלו חוגג. ברני ארדוב
"נשמח לשמוע ממכבי תל אביב". מאור בוזגלו/ברני ארדוב
"אנחנו מצטיירים בתקשורת כשרופים כאן ושרופים שם. גולדהאר אמר לי ארבע מלים על מאור בוזגלו: 'יש לך בן זהב'. זה הדבר היחיד שאי פעם שמעתי מגולדהאר באופן ישיר. גם את הקנסות שמאור קיבל ממכבי על דברים שאמרתי"

מאור בוזגלו לא ישחק בשבת במשחק העונה בגלל פציעת כתף. לאבא יעקב שקיבל את ההחלטה להגיד לא להצעת באר שבע אין שום רגשות חרטה. ועם כל הפיניש הנוראי ההוא במכבי תל אביב, הוא גם ממש לא רואה בעיה לחזור. "אי אפשר לקחת למאור את מה שהוא נתן שם", אמר השבוע. "בשנים שמאור היה במכבי תל אביב היתה יותר מדי רכילות, יותר מדי אנשים מיותרים במערכת ומסביב לה. היום אפשר רק לקנא בהתנהלות המקצועית ובשקט שיש במכבי ואתה רואה את הפרגון שיש בין השחקנים. אנחנו נשמח לשמוע ממכבי תל אביב. אנחנו מצטיירים בתקשורת כשרופים כאן ושרופים שם. גולדהאר אמר לי ארבע מלים על מאור בוזגלו: 'יש לך בן זהב'. זה הדבר היחיד שאי פעם שמעתי מגולדהאר באופן ישיר. גם את הקנסות שמאור קיבל ממכבי על דברים שאמרתי, אני לא יכול להסביר עד היום אבל אני מסתכל קדימה".

למה מכבי תל אביב צריכה שוב להכניס אליה את משפחת בוזגלו?

"כי מאור הוא השחקן הכי טוב בארץ היום. וכי זה כבוד גדול למכבי תל אביב אם משפחת בוזגלו תהיה חלק ממנה. שיבוא מישהו שיגיד שעשינו לו משהו רע ויוכיח את זה. אף אחד לא עושה טובה כשהוא לוקח את מאור. הוא לא יישאר מובטל".

ההערכה היא שמכבי תביא את בוזגלו רק אם היא לא תצליח לשים את ידה על אצילי.

"יש מקום לכולם במיוחד כשרואים את רמת הכדורגל בארץ. אתם רוצים כדורגל טוב? תנו לשחקנים לחייך. לאלה שיודעים לרקוד, שירקדו. שישמחו. אני ראיתי את בוזגלו ומליקסון משחקים יחד והיו מצויינים. אז מה הבעיה שמאור ישחק יחד עם אצילי או כל אחד אחר? רק בארץ אין מקום לשני שחקנים טובים בקבוצה אחת".

נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully