וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלאת מספר הקבוצות והזרים: הדרישות החדשות של קבוצות הליגה

28.3.2017 / 16:22

חמש מקבוצות ליגת העל בכדורסל, אשר נמצאות בסכסוך עם האחרות סביב מבנה דירקטוריון המנהלת, הציגו מסמך ראשוני ובו דרישות מפתיעות. יו"ר ארגון השחקנים הביע את התנגדותו

one

המשבר סביב מנהלת ליגת העל בכדורסל. בפגישה שנערכה אתמול (שני) בין נציגי שני המחנות המנהלים ביניהם סכסוך הוצג מסמך ראשוני ובו דרישות שלא הועלו עד כה וביניהן, העלאת מספר הקבוצות בליגת העל ל-14 קבוצות והעלאת מספר הזרים לכל קבוצה לשישה החל מהעונה הבאה, ביטול החוק הרוסי החל מעונת 2018/19, ביטול חוק הצעירים וחוק המתאזרחים, העברת ניהול גביע המדינה לידי המנהלת והעלאת הכנסות המנהלת בכ-15 מיליון שקלים.

עד כה דנו הצדדים בנושא שסביבו פרץ הסכסוך: שינוי מבנה דירקטוריון מנהלת הליגה. מכבי תל אביב, הפועל ירושלים, הפועל חולון, מכבי חיפה ומכבי קרית גת דרשו לשנות את המבנה הקיים, אשר לטענתן פוגע בהליך קבלת ההחלטות. בין הקבוצות הללו לבין שאר קבוצות הליגה הושג סיכום עקרוני על הוספת שלושה דירקטורים חיצוניים לדירקטוריון והקמת הנהלה, שתכלול חמישה חברים ותנהל באופן יומיומי ושוטף את המנהלת.

עם קבלת הדרישות החדשות, הודיעו נציגי הפועל תל אביב, מכבי ראשון לציון וגלבוע/גליל, המייצגים את שאר קבוצות הליגה, כי אין בכוונתם לנהל על נושאים אלו משא ומתן ואם ברצונן של הקבוצות לבצע שינויים כאלה, עליהן להעביר את הנושא לדירקטוריון המנהלת הקיים.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול אמארה סטודמאייר שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הסכסוך לא קרוב לסיום/ברני ארדוב

גם בארגון השחקנים נדהמו מהדרישות החדשות, שאמורות לפגוע בצורה משמעותית במעמד השחקן הישראלי. בהסכם שנחתם לפני מספר שנים ותקף עד לסיום העונה הבאה, נקבע כי קבוצות יוכלו להציב עד חמישה זרים בטופס המשחק ולשחק במסגרת החוק הרוסי. קבוצות שרושמות רק ארבעה זרים בטופס לאורך כל העונה זוכות למעמד כספי מהטוטו.

"בינואר 2018 נתכנס למשא ומתן חדש, על הסכם חדש", אמר לוואלה! ספורט יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון, "החוק הרוסי במתכונתו הנוכחית ימשיך גם בעונה הבאה והרצון שלנו הוא שהחל מהעונה שלאחר מכן, נעבור לרוב ישראלי בחמישייה על פי חוק וצמצום מספר הזרים, כך שאיננו מבינים מהיכן מגיעה הדרישה החדשה, שבאה בניגוד לרצון הקהל, אשר תומך בשחקן הישראלי".

גם באיגוד הכדורסל הופתעו מהדרישות החדשות וגורמים באיגוד מסרו כי לרצון הקבוצות להזיז את השליטה על הגביע אליהן אין אחיזה במציאות.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully