וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלושער של בניון, הריצה של מוריניו: המשחקים הגדולים בליגת האלופות

'דיילי מייל' דירג את רשימת 50 המשחקים הגדולים בתולדות הצ'מפיונס ליג, במקומות 41-50: מנצ'סטר יונייטד מתעללת ברומא, סלטיק מדהימה את ברצלונה, שער דרמטי של שוער והמון שערים

אלכס פרגוסון מאמן מנצ'סטר יונייטד עם כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
אוהדי יונייטד יכולים רק להתגעגע. פרגוסון ורונאלדו/רויטרס

מאז הקמתה בעונת 1992/93, ליגת האלופות הפכה לאירוע הכי נוצץ ומרתק שיש לכדורגל האירופי להציע. מידי עונה הצ'מפיונס ליג מספקת לנו דרמות, שערים גדולים וקבוצות מרגשות, ומכל ההיצע המרשים הזה החליט 'דיילי מייל' הבריטי להרכיב רשימה של 50 משחקי ליגת האלופות הגדולים בכל הזמנים. נתחיל עם מקומות 41-50 ובהם בין השאר: שער דרמטי של שוער, משחקים רבי שערים, הפתעות גדולות והשלושער היחידי של שחקן ישראלי אי פעם במפעל.

50. דינמו זאגרב - ליון 7:1, שלב הבתים 2011/12

הצרפתים הגיעו למחזור האחרון מהמקום השלישי, במינוס שלוש נקודות (ושבעה שערים) מהסגנית אייאקס. שלב הנוקאאוט אבוד? תחשבו אחרת. מחצית שנייה שנויה מאוד במחלוקת הביאה את ליון לשמינית הגמר. מתאו קובאצ'יץ' היה אמור לסגור את הסיפר עם שער יתרון לקרואטים בדקה ה-40, אך אז כבש בפטימבי גומיס את השלושער המהיר בתולדות האלופות (45, 48, 52) ובתווך הרשית גם מקסים גונלאנוס. ליסאנדרו לופס, ז'ימי בריאן והרביעי של גומיס השלימו, והחשדות עלו כאשר אחד משחקני דינמו רקץ לגומיס לאחר אחד משעריו. אייאקס הפסידה במקביל 3:0 לריאל מדריד במשחק בו שני שערים חוקים שלה נפסלו.

49. מנצ'סטר יונייטד - רומא 1:7, רבע הגמר 2006/07

אוהדי השדים האדומים יכולים רק להתגעגע היום לימים בהם הקבוצה שלהם נראתה כל כך טוב, לימי אלכס פרגוסון. רומא ניצחה 1:2 בביתה וקיוותה לצאת מהגומלין עם כרטיס לחצי הגמר, אבל צמדים של כריסטיאנו רונאלדו ומייקל קאריק, ושערים של אלן סמית', ויין רוני ופטריס אברה, מול שער בודד של דניאלה דה רוסי (שהיה היפה במשחק), לא הותירו לאיטלקים סיכוי.

48. סטנדרד ליאז' - אלקמאר 1:1, שלב הבתים 2009/10

לכאורה לא מדובר בקבוצות שאמורות היו להיכנס לרשימה הזו, אך הפינאלה של המפגש לא הותיר ברירה. ההולנדים הוליכו עד לדקות הסיום משער של ג'רמיין לנס (41) אך ליאז' קיבלה בעיטה חופשית בדקה ה-95. השוער הטורקי, מכולם, היה מי שניגש לבעוט, והשער הנהדר שלו שלח את הבלגים למקום השלישי ולליגה האירופית.

47. לידס - דפורטיבו לה קורוניה 0:3, רבע גמר 2000/01

שתי קבוצות שעברן המפואר מאחוריהן. האנגלים של דייויד אולירי שמעו את קשר דפור ויקטור טוען שהם הקבוצה החלשה ביותר שנותרה במפעל, והגיעו להוכיח אחרת. איאן הארט, אלן סמית' וריו פרדיננד קבעו ניצחון גדול שהספיק לחצי הגמר (הפסידו 2:0 בגומלין).

יוסי בניון וסטיבן ג'רארד שחקני ליברפול חוגגים שער. GettyImages
התעללו בבשיקטאש. בניון וג'רארד/GettyImages

46. ליברפול - בשיקטאש 0:8, שלב הבתים 2007/08

אחרי שצברה נקודה בודדת בשלושת המשחקים הראשונים (כולל הפסד חוץ לבשיקטאש), ליברפול הייתה זקוקה לניצחון כדי לשמור על סיכויי ההעפלה, והתפוצצה בענק. יוסי בניון רשם את אחד מרגעיו הגדולים בקריירה עם השלושער היחיד של שחקן ישראלי באלופות, פיטר קראוץ' וריאן באבל (שחקן בשיקטאש כיום) הוסיפו צמדים וסטיבן ג'רארד כבש גם הוא. ליברפול הגיעה בסופו של דבר לחצי הגמר והודחה על ידי צ'לסי של אברהם גרנט.

45. באיירן מינכן - פורטו 1:6, רבע גמר 2014/15

מפגן כוח יוצא דופן אפילו מבחינת באיירן האימתנית של השנים האחרונות. שחקניו של פפ גווארדיולה הפסידו 1:3 בפורטוגל וניראו בדרך החוצה, אך ממש לא התכוונו לוותר. טיאגו אלקנטרה פתח את מסכת השערים, ג'רום בואטנג, תומאס מולר, צ'אבי אלונסו ושניים של רוברט לבנדובסקי היממו את פורטו, שרק צימקה משער של ג'קסון מרטינס.

44. סלטיק - ברצלונה 1:2, שלב הבתים 2012/13

אחת ההפתעות הגדולות של המפעל. סלטיק, בשורותיה שיחק בירם כיאל שעלה מהספסל בדקה ה-79, החזיקה בכדור רק 11 אחוזים מהזמן, אך ריגשה את אוהדיה עם ניצחון מטורף. ויקטור ווניאמה כבש (21) ובארסה הפעילה לחצה ולחצה, אך פשוט לא הצליחה למצוא את הרשת. בדה ה-83 הסקוטים ניצלו את הדלילות בהגנת ברצלונה וחגגו את השני, מרגלו של טוני ווט בן ה-18. ליאונל מסי עוד צימק בתוספת הזמן, אך הסלטיק פארק געש בשמחה עם שריקת הסיום.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הסטטיסטיקה המטורפת מהניצחון של סלטיק

ז'וזה מוריניו מאמן פורטו מנשק את גביע האלופות ב-2004. Thomas Kienzle, AP
המשיך עד הגביע הסנסציוני. מוריניו בפורטו/AP, Thomas Kienzle

43. ריאל מדריד - וולפסבורג 0:3, רבע גמר 2015/16

ערב ענק של כריסטיאנו רונאלדו, אפילו בסטנדרטים שלו, חילץ את הבלאנקוס מהפסד מביך 2:0 בגרמניה ושלח אותה לחצי הגמר על חשבון הזאבים. ראשית, הוא מחק את הפיגור תוך 86 שניות עם צמד בזק במחצית הראשונה, ובדקה ה-77 הוא שלח בעיטה חופשית נהדרת לרשת והשלים את המשימה. ריאל הלכה עד הסוף וזכתה בגביע הנכסף.

42. מנצ'סטר יונייטד - פורטו 1:1, שמינית גמר 2003/04

ז'וזה מוריניו הציג את עצמו במלוא הדרו לאוהדי הכדורגל באירופה בערב גדול של הפורטוגלים באולד טראפורד. פורטו הגיעה עם ניצחון 1:2 בבית, אך נקלעה לפיגור משער של פול סקולס (31). נראה היה שיונייטד תעלה בזכות שערי חוץ, כאשר הדיפה רגע של טים האוורד בתופסת הזמן הגיעה לקושטיניה והפכה לשער שוויון דרמטי ששלח את פורטו לשלב הבא. הריצה המטורפת של 'המיוחד' נכנסה להיסטוריה, ופורטו המשיכה לזכייה סנסציונית בליגת האלופות.

41. מונאקו - דפורטיבו לה קורניה 3:8, שלב הבתים 2003/04

רק לאחרונה שברו דורטמונד ולגיה ורשה את שיא השערים למשחק שנקבע באותו ערב בנסיכות, עם עם 4:8 מטורף לגרמנים בשלב הבתים. בהיעדרו של פרננדו מוריינטס הפצוע, דאדו פרשו לקח את המושכות והרשית רביעייה. ז'רום רוטן, לודוביק ז'ולי, ירוסלב פלאסיל ואדוארד סיסה חיסלו את הספרדים, להם כבשו דייגו טריסטן (צמד) וליאונל סקאלוני. מונאקו המשיכה עד לגמר, בו הפסידה לפורטו מהפסקה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully