וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצהוב הגאוני של גורש באלבניה: סיכום ה-4:1 של נבחרת ישראל בספרד

כל שוער ישראלי היה מוציא כמות דומה של כדורים מהרשת בספרד. לצערו של אופיר מרציאנו, הערב המחריד שלו בחיחון נראה כמו עילה לתום הקמפיין שלו. אורן יוסיפוביץ על תוצאה ידועה מראש, הסטטיסטיקה החיובית (כן!) של הנבחרת והמרוויחה הגדולה של אמש: לה נגבה רוחה

את המשחק של ישראל בחיחון היה צריך ואפשר לסכם ולנתח עוד לפני שיצא לדרך (למה בכל זאת טקסט זה נכתב לאחר 1 בלילה? רק מרציאנו יודע). גורל הערב הזה, מבחינת תוצאה, הרי היה תלוי לחלוטין ברגלי נבחרת אחת. וזה לא רק מיקום היריבה בדירוג פיפ"א (תפסיקו להתייחס לדירוג פיפ"א) או ארון התארים שלה במילניום הנוכחי. זו הדרך הדי-דומה שבה היא עושה את זה.

עוד בנושא:

ישראל הובסה 4:1 בידי ספרד, משחק חלש למרציאנו בין הקורות
לוי אחרי התבוסה: "בדיעבד חלק מההחלטות שלי היו לא טובות"
בספרד צוחקים על אופיר מרציאנו, איסקו: "המאמן נותן לי ביטחון"
מרציאנו 3, גרשון 4, רפאלוב וזהבי 5: הציונים של נבחרת ישראל

ליאור רפאלוב שחקן נבחרת ישראל (ימין) מול סרחיו בוסקטס שחקן נבחרת ספרד. רויטרס
תוצאה סבירה, למרות הכל. רפאלוב מול בוסקטס/רויטרס

"ישראל חיה, נושמת ומבקיעה"

להלן שבע הנבחרות האחרונות שהתארחו בספרד, במשחק רשמי, עד הטסט של נבחרת ישראל אמש: ליכטנשטיין, מקדוניה, אוקראינה, לוקסמבורג, סלובקיה, בלארוס ושוב מקדוניה.

להלן הנזק הספרדי:

ליכטנשטיין הפסידה 8:0, עם 0 איומים ו-0 למסגרת, ועם 27% שליטה בכדור.
מקדוניה הפסידה 4:0, עם 8 איומים ו-2 למסגרת, ו-21% פוזשן.
אוקראינה: 2:0, 9 ו-2, 33%.
לוקסמבורג: 4:0, 8 ו-1, 26%.
סלובקיה: 2:0, 5 ו-2, 21%.
בלארוס: 3:0, 9 ו-1, 25%.
ושוב מקדוניה: 5:1, 7 ו-2, 33%.

המשחק ההוא מול מקדוניה — ספטמבר 2014 בוולנסיה במסגרת מוקדמות יורו 2016 — היה המשחק הביתי הרשמי האחרון בו ספגה לה רוחה שער. עד ה-1:4 מול ישראל אמש בחיחון.

עזבו את המושג "הפסד בכבוד". זה אידיוטי, השנים הללו עברו. אבל זה היה משחק ישראלי שסביר לראות בעין. כן, בהתחשב בנסיבות. כן, הסטנדרטים שלנו נמוכים. נכון. ועדיין, לא מול היריבה הזו תבוא ישועת הענף.

בנוסף לעניין הגול הנדיר, ישראל נראתה כמו ממוצע הנבחרות הנ"ל ואפילו גבוה ממנו.

אלישע לוי מאמן נבחרת ישראל. רויטרס
לא נעים, לא נורא. אלישע לוי/רויטרס

ממוצע, שבע הנבחרות האחרונות ששיחקו בספרד במשחק רשמי:
איומים - 6.6
למסגרת - 1.4
פוזשן - 26.3%

נבחרת ישראל, אמש:
איומים - 8
למסגרת - 3
פוזשן - 24%

כן, זה לא היה נוראי כל כך. וכן, זו גישה תבוסתנית - כמעט כולן מתקשות מול ספרד אז בטח שישראל תתקשה. אבל כן - כמעט כולן מתקשות מול ספרד וישראל חלשה מרובן. חושבים ששבע היריבות הללו, בממוצע, חלשות יותר מישראל?

אז הנה: גם איטליה, ב-1:1 בבית מול ספרד בקמפיין הנוכחי, לא נהנתה מול לה רוחה. 36%, ואיום אחד למסגרת (אחלה ניצול מצבים). גם ביורו הספרדים גרמו לטורקים (39% פוזשן, 0 איומים למסגרת, 0 גולים) ולצ'כים (28%, 3 איומים למסגרת, 0 גולים) לאכול חצץ התקפי, ואפילו בהפסד לקרואטיה הם הגבילו את היריבה ל-32% ו-4 איומים. ואז הגיע ההפסד בשמינית לאיטליה, שסוף סוף היוותה יריבה מאיים (7 למסגרת) עבור הספרדים. ניוזפלאש: ישראל זו לא איטליה, ואין חדש תחת השמש.

ולכן, ובעקבות התוצאה הצפויה והסטטיסטיקה המתיישרת, אין יותר מדי מסקנות כלליות להסיק מהמשחק הזה. אבל לערב הזה בחיחון בהחלט היו מנצחים ומפסידים אינדיווידואלים, אנשים שסיימו את המשחק בטעם טוב לעומת כאלה שבטעם רע.

בטעם רע: אופיר מרציאנו — "אוי, מרציאנו"

השבוע עסקנו בכרטיס הצהוב השני שספג עידן ורד מול מכבי פתח תקוה, לכאורה בטעות. בעקבות המהלך יחמיץ ורד את המשחק הקרוב של בית"ר ירושלים מול מכבי חיפה אבל יוכל לשחק בחצי גמר הגביע מול מכבי תל אביב. אמש התברר שהכרטיס הצהוב שספג דודו גורש באלבניה, על בזבוז זמן כמה דקות לתום המחצית הראשונה, היה משתלם הרבה יותר משל ורד. עד כמה גורש הרוויח מהשעייתו (ועד כמה הרוויח הרוש על ספסולו)? לפרטים: אופיר מרציאנו.

גם שוער טוב ממנו היה מוציא אתמול בין שלושה ל"כמה שספרד תרצה" כדורים מהרשת, אבל ההופעה הזו של מרציאנו עלולה להכניסו לפריזר הלאומי לזמן רב עד בלתי מוגבל. דויד סילבה סיים מולו מהלך ספרדי השחלתי כפול (אחרי שגם דסה חטף בין הרגליים), ויטולו סחט ממנו ליטוף-פנימה אומלל, דייגו קוסטה ניצל יציאת חסרת ביטחון שלו כדי לכבוש את השלישי ואיסקו ניגב איתו את הדשא בדרך לרביעי.

בנבחרות, אם אתה לא סטאר, אתה נבנה ונהרס על ערב אחד. מרציאנו קנה לעצמו את האפודה הלאומית עם ההצלה ההיא בניקוסיה, ואיבד אותה - כנראה לזמן רב - עם ההופעה המחרידה בחיחון.

דויד סילבה שחקן נבחרת ספרד כובש מול אופיר מרציאנו שוער נבחרת ישראל. רויטרס
איבד את כל הקרדיט. מרציאנו/רויטרס

בטעם טוב: אלישע לוי - "הרוש הודף…."

מאמן הנבחרת הודה שטעה בחלק מהבחירות שלו, והכוונה לבטח היתה להימור בין הקורות. לאור היכולת של אריאל הרוש בחודשים האחרונים אני חשבתי שהוא היה צריך לפתוח בשער, אבל למען ההגינות: את אופיר מרציאנו לא ראיתי משחק זמן רב - להוציא גיפים בטוויטר. על פניו, קשה מאוד להאשים את אלישע על הבחירה הזו.

יש הבדל בין בחירה שכולם רואים שהיא גרועה, ואז מתגשמת, לבין בחירה שתלויה אך ורק במבחן התוצאה. אחרי ההופעה של מרציאנו ברור שאלישע טעה בבחירה, אבל זה רק בדיעבד - ובטח שאין לישראל כרגע שוער באנקר שמתעלמים ממנו, או שוער שנמצא בכושר משגע. ולמעריצי הרוש/קליימן/עמוס/אחר — כל אחד מהם היה מוציא אתמול מהרשת כמות דומה של כדורים.

על כן, זו לא טעות שתדבוק באלישע לוי, שבאופן כללי סיים עוד משחק עם באזז חיובי. הנבחרת הצליחה לתפוס את ספרד לא מוכנה כמה פעמים (זהבי את פיקה, עד שזהבי בעצמו לא נראה מספיק מוכן והבלם סגר אותו), ולא עלתה כדי להתבטל התקפית ולקוות לטוב (כמו ב-0:0 בקרדיף, למשל). מבחינת תעוזה, חשק, לחץ - זו היתה הופעה שלא גורמת לך לסתום את האף. גם המצב של לוי בתמונה הכללית משביע רצון: מקום שלישי עם 9 נקודות, שלוש מעל אלבניה והפרש שערים טוב יותר, ומשחק גומלין ביתי עוד לפנינו. כמובן שההגרלה עשתה ללוי רק טוב, אבל עד כה הוא עומד בסטנדרטים שהוצבו לו. מדובר בסטנדרטים בינוניים+, אבל זו לא אשמתו.

שוערי נבחרת ישראל אריאל הרוש, בוריס קליימן, אופיר מרציאנו. יוסי ציפקיס
קשה להאשים את אלישע לוי. מרציאנו, קליימן והרוש/יוסי ציפקיס

בטעם טוב: ליאור רפאלוב - "ש-ע-ר!… ש-ע-ר!... 1:3 לספרד!"

כשם שמרציאנו כנראה יודח מההרכב בגלל המשחק אמש, רפאלוב אולי קנה את המשבצת שלו אתמול. לא נתלהב יותר מדי אבל זה גם השער וגם שיתוף הפעולה עם זהבי (יופי של שילובים, להוציא מהלך אחד של חוסר הבנה בין השניים), שעשה טעם וחשק לעוד. ואם כבר מחמיאים על הגול, 49% הקרדיט מגיע לרמי גרשון על הנגיחה העוצמתית לקורה.

בטעם רע: ערן זהבי - "… והכדור (לא) ברשת!"

חלוץ גוואנגז'ו R&F לא כבש בשני משחקי הליגה הראשונים שלו בסין העונה ובראיונות לפני משחק הנבחרת הודה שהוא מאוכזב כשהוא לא מרשית, אפילו בניצחון. אמש, בהפסד, היו לו שני מצבים קורצים מהם לא הצליח לשחרר איום, בעיטה אחת יפה מרחוק שחלפה סמוך לקורה ומשחק לא רע בכלל ששוב זיכה אותו במחמאות מג'ולן לופטגי. אבל זה גם היה משחק שלישי ברציפות בלי כיבוש. התחנה הבאה: ינביאן.

ג'רארד פיקה שחקן נבחרת ספרד (ימין) מול ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. AP
שני מצבים קורצים. זהבי/AP

בטעם טוב: הפועל באר שבע - "טיבי, אני אוהב אותך"

האלופה מגיעה למשחק העונה כנראה ללא מאור בוזגלו ועם מיגל ויטור לא משופשף, אבל הצהובים שלחו יותר נציגים למחנה ולמשחק הנבחרת הזה בזמן שנגביים נחים (/מבלים באילת). אם זה לא הספיק, הפציעה של איתן טיבי לא נראתה ככזו שתיעלם עד לשבת הבאה, וליטו וידיגאל ייאלץ לקוות שטל בן חיים2 לא גורר עמו חבלות. בהכנה לקראת טרנר, אין ספק שהמשחק אמש בחיחון היטיב יותר עם לה רוחה. לה נגבה רוחה.

לא נשכח בכתוב

רבאק, איזה שדר נפלא היה מאיר איינשטיין.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully