וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של מרציאנו נגד התקשורת: "שכחתם שמאחורי כל שחקן עומד אדם"

שלי רגב פרסמה פוסט זועם בעקבות הביקורת נגד בעלה: "אתם ההלצה הכי גדולה". גם חיימוב תמך: "הייתם רוצים שיצלבו אתכם לאחר כל טעות?" חלק משחקני הנבחרת דוחקים באלישע לוי לבצע שינויים

מאמן נבחרת ישראל עמנואל שפר. ויקיפדיה,
היו ימים. עמנואל שפר/ויקיפדיה

1. נס מורסיה לא חזר

9 במאי 1979, מוקדמות אולימפיאדת מוסקבה. הנבחרת האולימפית יוצאת למשחק חוץ בספרד. 40 אלף איש מחכים במורסיה. האווירה השלילית אמש בחיחון היתה כמו טיול של אחר הצהריים בפארק לעומת השנאה שהפגינו אז האוהדים הספרדים במורסיה. בדקה העשירית בני טבק הימם את היציעים עם שער מקרי, ואז התחיל הבליץ על הנבחרת של עמנואל שפר שחזר לסיבוב נוסף במדים הלאומיים אחרי מקסיקו 70'. יוסי מזרחי, הכי רחוק מההופעה של אופיר מרציאנו אמש, הגן על השער של ישראל. הכדורים שרקו ליד השער, אבל הנבחרת לא ספגה. רק בדקה ה-88, אחרי שמזרחי נפצע והוחלף על ידי אריה חביב, הנבחרת ספגה שער שוויון שסיים את המשחק בתיקו 1:1. כעבור כמה חודשים מגיעה ספרד לישראל ומנצחת עם שלישייה קלה, דבר שהמחיש עוד יותר את גודל הנס ההוא במורסיה. אמש בחיחון לא קרה שום פלא לנבחרת ישראל. שום נס לא אירע בספרד.

עוד בנושא:

ישראל הובסה 4:1 בידי ספרד, משחק חלש למרציאנו בין הקורות
לוי אחרי התבוסה: "בדיעבד חלק מההחלטות שלי היו לא טובות"
בספרד צוחקים על אופיר מרציאנו, איסקו: "המאמן נותן לי ביטחון"
מרציאנו 3, גרשון 4, רפאלוב וזהבי 5: הציונים של נבחרת ישראל

דויד סילבה שחקן נבחרת ספרד כובש מול אופיר מרציאנו שוער נבחרת ישראל. רויטרס
הכי רחוק מיוסי מזרחי. מרציאנו אמש/רויטרס

2. ביקורת וגיבוי לאופיר מרציאנו בקרב שחקני הנבחרת

אלישע לוי הודה בסיום המשחק כי בדיעבד שגה עם כמה החלטות שקיבל. כשאמר את זה, בוודאי חשב גם על אופיר מרציאנו. לא שעם אריאל הרוש או בוריס קליימן הספרדים לא היו יכולים לכבוש רביעייה. לוי קיבל את ההחלטה ללכת על מרציאנו בעקבות האימונים. בנבחרת מספרים שהיכולת של הרוש באימונים לא נתנה ביטחון למאמן ולכן הוא קיבל את ההחלטה ללכת על מרציאנו. הפערים בין הנבחרות הם באמת עצומים. כאלה שלא ניתנים למחיקה, אבל מרציאנו לא נתן אמש כלום לנבחרת.

ערן זהבי ביקש מכלי התקשורת בסיום לא לרדת על מרציאנו, כי הוא הבין מהר מאוד לאן זה הולך וניסה לגונן עליו. בכלל, מרבית שחקני הנבחרת עמדו מאחורי השוער. אמנם שחקן או שניים זרקו בסיום כי "אי אפשר להוציא משהו בספרד אם סופגים שערים של ליגה לאומית", אבל הם לא מייצגים. "ספגנו שערים קלים מדי", ביקר אמש אחד השחקנים. "זה לא רק אופיר, זה כולנו. הכי מצחיק זה שבכל פעם שהחזקנו בכדור, סיכנו את ספרד. הבעיה היא שבקושי ראינו את הכדור. אי אפשר לתאר את התסכול שאתה חש במגרש כשכל מה שיש לך, זה לספור את הפעמים שספרד מוסרת, כאילו שיחקנו נגד שילוב של ריאל מדריד וברצלונה. עדיין, גם עם השליטה הזו שלהם, השערים שקיבלנו היו קלים מדי".

אגב, במהלך המחצית הראשונה לוי נראה מוטרד מהעובדה שישראל לא מצליחה ללחוץ על מובילי הכדור אפילו בקרבת רחבת ה-16 ובמחצית אמר לשחקנים: "עד כמה שזה קשה, אסור לתת להם את החופש הזה שהם מתקרבים ומניעים כדור קרוב ל-16, צריך לנסות ללחוץ כמה שאפשר ולהיות יותר עירניים ואגרסיביים להצטרפות של המגנים ושחקני הכנף, אנחנו מאבדים אותם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דייגו קוסטה שחקן נבחרת ספרד מול ישראל. GettyImages
כל מה שנשאר זה לספור את המסירות. שחקני הנבחרת מול דייגו קוסטה/GettyImages

3. בהתאחדות מבינים: המבחן יהיה מול אלבניה ומקדוניה

עופר עיני נראה מאוכזב מאוד בסיום המשחק וכמוהו גם אלישע לוי, שציפה להרבה יותר מהנבחרת שלו על אף הבדלי הרמות. עדיין, גורם בהתאחדות לכדורגל אמר אמש: "אנחנו מבינים את מה שידענו קודם. בסך הכל פגשנו נבחרת נדירה, יריבה איכותית ומאתגרת אולי יותר מכל נבחרת אחרת. בסך הכל עשינו סיבוב ראשון טוב. היה ברור שיהיה כמעט בלתי אפשרי להוציא נקודות מול איטליה וספרד, אבל ניצחנו במקדוניה ואלבניה והשאיפה היא להמשיך כך ולהתמודד עד כמה שאפשר על המקום השלישי".

האופטימיים חסרי התקנה עוד האמינו שישראל יכולה לתפוס את המקום השני, אך ריאלית המקום השלישי ייחשב מבחינת ראשי ההתאחדות להצלחה ולכן העיניים נשואות כעת למשחק בחודש יוני מול אלבניה ולזה שיבוא בחודש ספטמבר נגד מקדוניה. שני המשחקים ייערכו בחיפה והם מוגדרים כעת כמשימה הגדולה של אלישע לוי. "אם אלישע יוביל את הנבחרת לשני ניצחונות בית על אלבניה ומקדוניה, נוכל לרשום קמפיין מוצלח. אף אחד לא באמת האמין שאפשר יהיה לקחת נקודות בספרד", סיכמו בהתאחדות.

אלישע לוי מאמן נבחרת ישראל. רויטרס
זה לא המבחן האמיתי. אלישע לוי/רויטרס

4. אלישע ירענן את השורות?

לא בטוח שלקראת המשחקים הבאים סגל הנבחרת ישתנה ויעבור מהפך. מי שמכיר את המאמן הלאומי יודע עד כמה הוא עקשן. מי שניסה לדחוף את מועמדותו של טל בן חיים הבלם נתקל בחומה בצורה, ומי שחשב שדור מיכה צריך לקבל הזדמנות ראה את לוי נשאר עם החיילים שעשו עבורו את העבודה באלבסן מול אלבניה ואיפשרו לו לצאת לסוג של חופשה בת ארבעה חודשים עם הרבה שקט. אבל בנבחרת יש גם כאלה שחושבים שהסגל הזה זקוק לרענון. שיש שחקנים שמקבלים פעם אחר פעם את המפתחות ולא מספקים את הסחורה. ביברס נאתכו לא הביא אותנו לשום מקום, רמי גרשון לא ממש מביא משהו מיוחד מבלגיה וגם בעמדת השוער צריך אולי לחשוב על קונספט אחר, ואולי אפילו לחשוב ברצינות על עמרי גלזר שכבר היה בסגל בזימון האחרון לקראת אלבניה. "אולי צריך גם לחשוב מחוץ לקופסא על שחקנים יותר צעירים ומוכשרים כמו דוד קלטינס או מיכאל אוחנה", אמר אמש אחד השחקנים.

ג'רארד פיקה שחקן נבחרת ספרד (ימין) מול ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. AP
עדיין המנהיג. זהבי מול פיקה/AP

5. זהבי ממשיך לתת את הטון גם מבלי לכבוש

את הטון בנבחרת נותן ערן זהבי. הוא דיבר עם התקשורת לפני המשחק וגם אמש מיהר לצאת החוצה ולקבוע שישראל שיחקה בצורה מכובדת ושאלה פערי היכולת, כך שכולם היו צריכים ליישר קו עם הקפטן. אחרי ההופעה שלו באלבניה, זהבי סידר לעצמו קרדיט וגם אתמול הוא נתן את הכל על המגרש אבל לא מצא את הרשת. האחד על אחד מול פיקה והריצה לכיוון דה חאה מחצי מגרש בפתיחת המשחק, לימדה שוב עד כמה חוצפן הישראלי שיכול להביט בלבן של העיניים לכוכבי ספרד.

ביחס לבן חיים החלוץ, לזהבי היה משחק התקפה טוב, אבל בקנה המידה שלו הוא בטח סיים אותו מאוכזב כי שוב הוא לא כבש. "ערן היה קרוב לשער, אבל בהרבה דקות הוא שיחק לבד", גונן עליו אחד השחקנים. "הכי חשוב שישמור את הגולים למשחקים החשובים באמת מול אלבניה ומקדוניה". זהבי שוב חוזר לסין ונראה שהפעם הוא שלם יותר עם המעבר, אפילו שאותם קולות על איכות הליגה ממשיכים להציק. עם שכר של 7.5 מיליון דולר לעונה, גם הוא מתחיל להפנים שאין לו מה להתרגש ממה שנאמר ונכתב עליו.

הפוסט של גברת מרציאנו

6. אשתו של מרציאנו נגד התקשורת

הרבה גבות הורמו אחרי הבחירה באופיר מרציאנו כשוער הפותח של הנבחרת ואחרי המשחק שוערה של היברניאן ספג את מירב הביקורות בתקשורת. מי שיצאה היום (שבת) בפומבי להגנתו היא אשתו, שלי רגב, שפרסמה פוסט חריף בפייסבוק שלה.

רגב כתבה בין היתר: "יש לי המון מה להגיד לתקשורת, אבל זה לא שווה אפילו את הפוסט הזה, לאחר ששכחתם שמאחורי כל שחקן עומד אדם ובמקום לתת ביקורת בונה, אפילו אם היא שלילית, אתם בוחרים לפרסם גיחוכים, בדיחות והלצות על שחקנים. אתם לא חושבים שקצת, אולי, טיפה הגזמתם?!?! אז נחשו מה? אתם ה"תקשורת", ההלצה הכי גדולה בכל הסיפור הזה!!!!!"

עוד הוסיפה רגב: "הכי קל זה לשבת מאחורי מקלדת, בלי שאף אחד יודע מי ומה אתה, לפצח גרעינים ולרשום קללות ולצחוק על שחקנים שבסופו של יום כל אחד ואחת מכם הייתם מתחלפים איתם בשביל חולצה או חתימה של פיקה וראמוס".

אחרי הניצחון: בספרד הסתלבטו על מרציאנו
מרציאנו 3, גרשון 4, רפאלוב וזהבי 5: הציונים של נבחרת ישראל בספרד

גם גיא חיימוב הגיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully