וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל - ספרד: מיכה ורפאלוב בהרכב, זהבי בחוד: "הלחץ על ספרד"

23.3.2017 / 19:11

אלישע לוי ("מרציאנו בשער - הצעד המתבקש") הכין הפתעה בדמות מיכה שיערוך בכורה מול ספרד (ו', 22:45, ערוץ 1). גם רפאלוב, בן חיים וזהבי מקדימה. אינייסטה: "צריכים לתת כבוד לישראל"

מחזור 5מחצית24/03/2017
ספרד
    0:2
      נבחרת ישראל
      יוסי ציפקיס

      נבחרת ישראל תתארח מחר (שישי, 22:45, ערוץ 1) באצטדיון אל מולינון בחיחון אצל נבחרת ספרד, אחת הנבחרות הבכירות בעולם, ותנסה לחולל את הסנסציה של מוקדמות מונדיאל 2018. ישראל מגיעה אחרי שלושה ניצחונות רצופים וכשהיא מדורגת שלישית בבית ז', עם נקודה פחות מספרד ואיטליה המוליכות. כזכור, רק מנצחת הבית תעפיל אוטומטית לגביע העולמי ואילו שמונה מתשע הסגניות תשחקנה בפלייאוף על ארבעה כרטיסים נוספים. עד היום, הצליחה הנבחרת בכחול-לבן להשיג תיקו אחד מול לה רוחה (1:1 ביוני 2001 ברמת גן) ובכל יתר המשחקים הפסידה. מה יהיה הפעם?

      אופיר מרציאנו יהיה השוער הראשון של הנבחרת, כפי שהודיע אלישע לוי לשלושת השוערים מוקדם יותר. כצפוי, באימון המסכם תרגל אלישע לוי את אלי דסה, איתן טיבי, שיר צדק ורמי גרשון בהגנה, ובקישור האחורי את אלמוג כהן וביברס נאתכו. כפי שהיה ברור עוד לפני ההתכנסות, ערן זהבי פותח כחלוץ בודד בחוד של הנבחרת ותומר חמד נותר על הספסל. ההפתעה הגיע מכיוון דור מיכה, שתורגל בהרכב וכנראה יערוך בכורה במדי הנבחרת ויהיה חלק מרביעייה קדמית שתכלול את ליאור רפאלוב, טל בן חיים וערן זהבי. יש לציין כי דן איינבינדר תורגל בחלקים מהאימון ותיתכן אפשרות כי יפתח בסופו של דבר על חשבון אחד משחקני הקישור.

      עוד בנושא:

      אופיר מרציאנו קיבל הודעה כי יעמוד בין הקורות מול ספרד
      חיים רביבו: "אין לנו מספיק ליגיונרים איכותיים שמקבלים דקות"
      כשגווארדיולה הזניח את ברקוביץ': בחזרה ל-1:1 מול ספרד ביוני 2001

      אלישע לוי באימון/רויטרס

      אלישע לוי, מאמן נבחרת ישראל, אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו תמיד מאמינים שאנחנו יכולים, אנחנו מודעים לכדורגל של ספרד, אבל בכדורגל הכול יכול לקרות. עשינו ניצחון יפה באלבניה ואני מקווה שנוכל ליישם את זה גם בספרד. אנחנו מצידנו מאמינים. יש לנו שחקנים מאוד אינטליגנטים וטובים שמשחקים בקבוצות בחו"ל. יחסי הכוחות מאוד ברורים, אבל אנחנו עוסקים בכדורגל. זה מבחן גדול עבורנו ונרצה להראות שאנחנו בכיוון הנכון".

      על המחאה נגד ישראל: "בנבחרת ישראל יש שחקנים ערבים, יש שחקנים צ'רקסים. אני בטוח שנבחרת ספרד תקבל אותנו יפה. אנחנו מפרידים לגמרי בין פוליטיקה לספורט. אנו חיים בעולם דמוקרטי. כל אחד יכול להביע את דעתו".

      לוי נשאל על ההחלטה לגבי אופיר מרציאנו ואמר: "הודעתי למרציאנו שהוא השוער כי חשבתי שזה הצעד המתבקש. האימונים בנבחרת לא קבעו, מה שקבע זה הבדיקות שערכתי קודם לכן והניסיון הבינלאומי".

      המאמן התייחס להפסד מול איטליה: "הכי חשוב שאחרי המשחק הזה ידענו לגלות אופי. אם להיות ריאלי אז ברור שהספרדים והאיטלקים נלחמים על המקום הראשון. אחרי שניצחנו באלבניה ננסה להילחם על המקום השלישי".

      ערן זהבי, קפטן נבחרת ישראל: "ברור שאנחנו באים למשחק כזה שאין לנו מה להפסיד. הלחץ הוא הרבה יותר על ספרד, המטרה היא לבוא ולשחק כדורגל - לעשות את כל מה שאנחנו יכולים על המגרש. לא באים להפסיד משחקים מראש, אם זה יספיק אנחנו נשמח. אם ספרד תכריע אותנו עם היכולות שלה, אנחנו נגיד לה תודה רבה ונחפש את הנקודות במקום אחר".

      על השאלה איזה שחקן ספרדי היה רוצה לאזרח בנבחרת ישראל: "הבחירה מאוד קשה, אבל אני אישית הייתי מאזרח את אינייסטה שיעזור לנו במרכז השדה, אבל הוא צריך לעשות שלוש שנים צבא (בהומור)".

      אלישע לוי מאמן נבחרת ישראל עם הבלם שיר צדק. רויטרס
      מאמינים בני מאמינים. אלישע לוי עם שיר צדק באימון/רויטרס

      אחרי ישראל, גם נבחרת ספרד קיימה מסיבת עיתונאים בחיחון. המאמן ג'ולן לופטגי: "ברור לי שישראל היא לא הנבחרת הכי חזקה בבית, אבל היא גם לא הכי חלשה והיא צמודה אלינו כרגע. ישראל הייתה נהדרת מול איטליה. אם אנחנו רוצים מחר שלוש נקודות, נצטרך לשחק ברמה גבוהה מאוד. אנחנו מכירים מצוין את השחקנים של ישראל, יש לנבחרת הזו מאמן טוב מאוד ואנחנו מתכוננים כמו לכל משחק, עם לא מעט זהירות. אנחנו יודעים שכל משחק יכול להיות מסוכן".

      לופטגי הוסיף: "בכדורגל צריך להיזהר מכל הקבוצה היריבה ולא רק משחקן אחד. ברור שיש להם שחקנים עם איכויות גבוהות כמו בן חיים, זהבי, חמד אם הוא ישחק, נאתכו, אלמוג כהן. אבל ישראל היא קודם כל נבחרת וניתן לה כבוד מתאים. לישראל יש שחקנים שיודעים לתקוף, יודעים לצאת למתפרצות. זו נבחרת שאוהבת להחזיק בכדור".

      אנדרס אינייסטה: "אנחנו צריכים להיות זהירים ולתת כבוד לנבחרת ישראל. ראינו משחקים שלהם, הם יודעים מה לעשות עם הכדור ואם הם ימשיכו להראות את מה שהראו במשחקים קודמים, נצטרך לעבוד קשה. יש להם את חמד שעשה עבודה טובה בליגה שלנו וגם את בן חיים וזהבי שיודעים לעשות דברים בחלק הקדמי, אבל מה שחשוב בכדורגל היום זה הסך הכול, החיבור בין כולם".

      אנדרס אינייסטה, המאמן ג'ולן לופטגי, דייגו קוסטה במסיבת העיתונאים של נבחרת ספרד. רויטרס
      קודם שיעשה שלוש שנים צבא. אנדרס אינייסטה במסיבת העיתונאים עם ג'ולן לופטגי ודייגו קוסטה/רויטרס

      בצד המקצועי, דני קרבחאל התגבר על מחלת השפעת ונטל חלק באימון, אבל לופטגי ניסה את ססאר אספיליקואטה באימון ונראה שהוא זוכה לעדיפות בעמדת המגן הימני. התלבטות נוספת יש למאמן הספרדי בין טיאגו אלקנטרה לקוקה בקישור. הצ'ילבות סרחיו ראמוס וג'רארד פיקה יפתחו יחד בהגנה בפעם ה-72, דייגו קוסטה יהיה חלוץ החוד.

      בינתיים, האבטחה בחיחון נמצאת בשיאה ובספרד אף נכתב כי זו "העיר הכי בטוחה במדינה ברגעים אלה". ב"מארקה" אף ידעו לספר כי אמצעי האבטחה שנוקטת המשטרה המקומית שווים רק לאלה הננקטים בקלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה. המשמעות היא שמספר מעגלי אבטחה יוצבו מסביב ל"אל מולינון" שיארח את המשחק. הנבחרת זכתה לליווי צמוד מהמשטרה מהרגע שנחתה בשדה התעופה באסטוריה אתמול בערב. השחקנים והצוות עלו לאוטובוס והדרכים פונו על מנת שהנבחרת תעשה את דרכה למלון, מחוץ לעיר, במהירות האפשרית.

      מי שינהל את המשחק הוא השופט האנגלי הבכיר, מייקל אוליבר, שלאחרונה עלה לכותרות לאחר שהרחיק בצורה מעוררת מחלוקת את אנדר הררה ברבע גמר הגביע בין צ'לסי למנצ'סטר יונייטד. ביום ראשון החולף ניהל אוליבר את המשחק בין מנצ'סטר סיטי לליברפול.

      סרחיו ראמוס שחקן נבחרת ספרד מאחורי דייגו קוסטה. רויטרס
      סרחיו ראמוס משתעשע עם דייגו קוסטה באימון/רויטרס

      הרכבי הקבוצות

      שופט: מייקל אוליבר (אנגליה)
      אצטדיון: אל מולינון (חיחון)
      קהל: 20300

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        4
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully