וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבלומפילד ועד יוהנסבורג: הרגעים הבלתי נשכחים של מאיר איינשטיין

אלירן עטר, אינייסטה, אתלטיקה וכדורסל. ההשתנקות המפורסמת בצרפת ("ש-ע-ר!... ש-ע-ר!... 2:3 לישראל!"), "אוי דוידוביץ'", "הרוש הודף" ושלל מטבעות לשון שנכנסו לפנתיאון. פרידה משדר אגדי

מתוך שבת יציע, ערוץ הספורט

בווידאו: מאיר איינשטיין מודיע על מחלתו בתוכנית "שבת ביציע" בערוץ הספורט

אחד משדרי הספורט האהובים והאיקוניים בתולדות מדינת ישראל, מאיר איינשטיין, הלך אמש (חמישי) לעולמו בגיל 65 לאחר שסבל בחודשים האחרונים מפגיעה במערכת השרירים.

איינשטיין נולד ב-1951 בהרצליה, אחרי שירותו הצבאי למד תקשורת בלונדון בשנות ה-70', משם אף החל לשדר ידיעות ספורט בקול ישראל. מאוחר יותר שימש כשדר חדשות בקול ישראל, ואף הנחה את תכנית הספורט הוותיקה "שירים ושערים". לאחר מכן שידר אירועי ספורט בשלל תחומים - בין היתר כדורגל, כדורסל ואתלטיקה.

השדר האהוב סיפק לחובבי הספורט הישראלי שלל רגעים בלתי נשכחים. אספנו עבורכם את הזכורים ביותר.

"ש-ע-ר!... ש-ע-ר!... 2:3 לישראל!"

רגע שנכנס לפנתיאון שידורי הספורט בישראל. לנבחרת הכדורגל שלנו לא היה יותר מדי מה להציע בתחילת דרכה באירופה, אבל במשחק שהיה מבחינתה לפרוטוקול בלבד ב-13 באוקטובר 1993, ואותו ניצלו השחקנים בעיקר לטובת שופינג בפריס, הגיע שער ניצחון היסטורי של ראובן עטר בפארק דה פראנס. בעקבותיו באה ההשתנקות הבלתי נשכחת של מאיר איינשטיין הנרגש וקריאת ההרגעה של אבי רצון.

עוד בנושא

מאיר איינשטיין הלך לעולמו בגיל 65
נתניהו: "קולו של מאיר יחסר לנו". תומר חמד: "נשחק בשבילו מחר"

"למדינה יש גביע"

אחרי 20 שנה, מכבי תל אביב שוב אלופת אירופה בכדורסל. הצהובים הגיעו לפריס במאי 2001 עם צבא של אוהדים, ניצחו 67:81 את פנאתינייקוס עם תצוגה אדירה של אריאל מקדונלד ונייט האפמן, ואיינשטיין דאג להזכיר שזו הקבוצה של המדינה: "המדינה עם גביע, הגביע הזה ממריא לתל אביב".

"ישראל חיה, נושמת ומבקיעה"

מרץ 2005. כ-40 אלף צופים באצטדיון רמת גן, אווירה מחשמלת ותיקו דרמטי - כמעט כרגיל בעידן אברהם גרנט כמאמן נבחרת ישראל. עבאס סואן, בשערו היחיד במדי הנבחרת, השווה ל-1:1 מול אירלנד בבעיטה חדה מחוץ לרחבה בדקה ה-90 והקפיץ את איינשטיין בעמדת השידור ואת כל רמת גן.

"אוי דוידוביץ'! אוי דוידוביץ'!

מוקדמות ליגת האלופות, אוגוסט 2005. יעקב שחר כבר החל לפנטז על הכסף הגדול של שלב הבתים והירוקים היו בדרך לסיבוב המוקדמות השלישי, אלא שטעות איומה של ניר דוידוביץ' בדקה ה-21 סידרה לאפונסו אלבס שוויון, במשחק בו הכול הלך הפוך לירוקים והסתיים ב-2:2 והדחה כואבת בידי מאלמו השבדית. איינשטיין היה המנצח הגדול של הערב, עם תיאור שער שהפך למטבע לשון.

"וואו, וואו! מה עשה הילד!"

משחק ליגה שגרתי בין בני יהודה למכבי נתניה בפברואר 2009, סיפק את אחד השערים היפים שנכבשו בליגת העל במילניום הנוכחי. איציק עזוז הרים מצד ימין ואלירן עטר התעופף למספרת מרהיבה מ-14 מטרים שסחטה קריאות התפעלות מאיינשטיין ("איזה שער!... מדהים, מדהים, איזה ביצוע מושלם") וזיכתה את הכובש במועמדות לשער השנה בעולם.

"ורמוט, הרוש הודף.... והכדור ברשת!"

משחק האליפות של הפועל תל אביב ב-15 במאי 2010. התואר היה מונח בכיסה של מכבי חיפה, אך זו לא הפסיקה להחמיץ ב-1:1 מול בני יהודה והאקשן האמיתי הגיע מטדי, שם איינשטיין שידר את שער האליפות של ערן זהבי בדקה ה-92 והמחיש בקולו את גודל הדרמה.

"הם לא ויתרו בשום שלב על הגמר הזה!"

11 ביולי 2010, גמר הגביע העולמי ביוהנסבורג. הראשון של ספרד או הראשון של הולנד? מאיר איינשטיין שידר מאצטדיון סוקר סיטי את הרגע הכי גדול בהיסטוריה של הכדורגל הספרדי, כאשר אנדרס אינייסטה הכריע את המשחק בדקה ה-116 של ההארכה: "מגיע להם, לספרדים! הם היו הרבה יותר טובים מההולנדים הערב הזה כאן ביוהנסבורג!".

"אני אוהב אותך בולטי"

אצן ג'מייקני יוסאין בולט חוגג זכייה ב-200 מטר. רויטרס
אצן ג'מייקני יוסאין בולט חוגג זכייה ב-200 מטר/רויטרס

מאיר איינשטיין נהנה יותר מכל לשדר אתלטיקה, והתענג על כל רגע בו ראה מקרוב את יוסאין בולט. כך היה באולימפיאדת לונדון 2012, אז האצן הג'מייקני זכה במדליית הזהב ב-200 מטר וגרם לאיינשטיין לצאת מגדרו ולזעוק למיקרופון: "אני אוהב אותך, בולטי! ויסלחו לי אשתי ובנותיי"

וגם: אלכס גלעדי מצליח להכעיס את מאיר איינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully