וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם גרנט: "אנלקה מוכשר יותר מדרוגבה, אם יש פנדלים אני עוזב את האצטדיון"

"שפיגל ויעקב שחר חשבו שאין סיבה לדבר על הנושא המנטלי", "הבן שלי כבש צמד ארסנל והיום הוא בדרום אמריקה", "הגמר עם פורטסמות'? ההישג הגדול בקריירה שלי". מאמן העבר חושף את הכל

ראובן קסטרו

בווידאו: לואיס פיגו מתראיין לוואלה! NEWS

כחודש וחצי מאז ההדחה הכואבת עם נבחרת גאנה בחצי גמר אליפות אפריקה מול נבחרת סנגל, אברהם גרנט הגיע היום (שלישי) להתארח בקורס של היועץ המנטלי איתן עזריה. המאמן המעוטר, תחתיו הספיק להתאמן עזריה במכבי חיפה לפני שיצא להשאלה בהפועל רמת גן בתחילת שנות ה-2000, סיפק הצצה מעניינת לתקופה שלו בצ'לסי, המהלך שהוביל אותו להישאר בפורטסמות', הקריירה שהתפספסה לבנו ואיך אפשר בלי: סוגיית הפנדלים.

יעקב שחר בעלים מכבי חיפה לנוער. אדריאן הרבשטיין
עכשיו הוא מאמן בנושא המנטלי? יעקב שחר/אדריאן הרבשטיין

גרנט פתח והתייחס לנושא המנטלי: "ב-1994/95, שאימנתי את מכבי תל אביב, אני זוכר ששאלו את יעקב שחר וגיורא שפיגל למה הם לא שמים דגש על העניין הפסיכולוגי כמו במכבי תל אביב? הם ענו שיש להם שחקנים שמרוויחים 200 אלף דולר, אז אין מה לדבר איתם על העניין המנטלי. היום הדבר הכי חשוב הוא הכישרון, אבל מה גם הנושא המנטלי חשוב מאוד. לאף אחד אין מספיק כישרון כדי להישען רק עליו. לשחקנים שלי, שאנחנו מגיעים לפני משחק בו אנחנו פייבוריטים, אני כותב להם - 'עבודה קשה עובדת טוב כשהכישרון לא עובד'. הבן שלי מאוד מוכשר, הוא רצה להיות שחקן, אבל לא רצה באמת להיות שחקן. הוא רצה גם לצאת עם בחורות ולכן היום הוא בדרום אמריקה, מטייל בגיל 23. כולם רוצים להצליח, אבל לא לכולם יש את התשוקה להצליח. האם זה מספיק? לא צריך גם יכולת מנטלית. בימים הטובים יש כאלה שחושבים שהם יודעים טוב. בהפועל באר שבע הייתה נפילה מנטלית אחרי שהיה להם יתרון של שמונה נקודות בפסגה. אגב, עדיף נפילה מנטלית היא עדיפה יותר במצב של יתרון כזה בפסגה".

התקופה בצ'לסי: "ניקולאס אנלקה הרבה יותר מוכשר מדידייה דרוגבה, אבל אין לו תשוקה להצליח. הוא לא שחקן בעייתי, הוא היה מתאמן בצורה טובה והולך. דרוגבה היה בא כדי להרוג באימון והוא היה מוכן להרוג גם אותי כדי להצליח, כתוצאהמ זה הוא היה סקרן ולכן הוא שמר על רמה גבוהה עד גיל 37. בגלל זה הוא הצליח ורק אתמול הוא התקשר וסיפר לי שהוא לא רוצה לפרוש. בגלל זה אחד מהם הצליח מאוד והשני מאמן בהודו. יכול להיות שאנלקה יהיה מאמן טוב, כי הוא הפיק לקחים מהשגיאות שלו. ההתמודדות עם כישלונות היא פשוטה - צריך לדעת שיש עוד יום ועוד מאבק".

אברם גרנט מאמן צ'לסי. GettyImages
שיטת המשולש. גרנט/GettyImages

המאמן הסביר: "יש שיטה שאני קורא לה 'המשולש', שמורכב מכישרון, תשוקה וחוסן מנטלית. בגיל 13 הבן שלי, דניאל, ולקחתי אותו לאימון בארסנל. המאמן שם הוא חבר שלי וביקשתי שהוא יתאמן איתם. המאמן נוער אמר לי שיש מקום ואפשר לשתף אותו במשחק ידידות מול מנצ'סטר יונייטד. בפיגור 2:0 הוא נכנס, כבש שני שערים ובישל את השלישי. הם ניצחו את המשחק, ובסיום אמרתי לו תראה איזה יופי, כולם מרוצים ממך. הוא ענה לי: 'השתגעת, הם מתאמנים ארבע פעמים בשבוע'. ושם ידעתי שהוא לא יכול להצליח כי רוצה עוד כמה דברים, חבל כי הוא היה ילד מוכשר".

היחסים עם דרוגבה: "כשאימנתי בצ'לסי לדרוגבה היה רצף של חמישה משחקים ללא שער. לרוסים יש שיטה, לפיה מי שלא טוב - צריך להעניש אותו. ואז צצו ידיעות בתקשורת שדידייה לא ימשיך וככה הם יעוררו אצלו מוטיבציה. הוא שאל אותי: 'אני אשחק?', אז שאלתי אותו: 'אם אתה לא רוצה לשחק, אתה לא חייב'. הוא ענה: 'בטח שאני רוצה לשחק'. הוא פתח בהרכב, הבקיע פעמיים ועברנו את ארסנל בטבלה. באימון שאחרי המשחק קראתי לו ואמרתי שהוא יכול לשחק טוב יותר, הוא היה בהלם. במשחק שאחריו הוא כבש שלישייה".

דידייה דרוגבה שחקן צ'לסי. GettyImages
התשוקה ניצחה. דרוגבה/GettyImages

לסיכום אמר גרנט: "בתקופה שלי בפורטסמות' כבר תכננתי לעזוב את הקבוצה בינואר, ידעתי שהם ירדו ליגה, שהורידו לנו נקודות ושהכל גמור. הגעתי לאימון והאוהדים המבוגרים שם אמרו לי שאם אני עוזב, הקבוצה גמרה את הסיפור. באותו ערב צופית שאלה אותי איך הם קיבלו את זה שאני עוזב, אמרתי לה שאני לא מסוגל לעזוב. אז הצבתי לשחקנים את הגביע האנגלי כיעד והצלחנו להגיע לגמר, לא האמנתי שנעשה את זה. ההגעה לגביע איתם זה ההישג הכי גדול בקריירה שלי, כי לא ידעתי בכל מחזור מי ישחק אצלי. אם יש פנדלים, אני עוזב את האצטדיון".

אברהם גרנט מאמן נבחרת גאנה. AP
דווקא פורטסמות'. גרנט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully