וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן להחזיר את החוב: סיכום המחזור על האתגר של טל בן חיים

21.3.2017 / 11:30

טל בן חיים צריך להראות בפלייאוף שהוא מסוגל לקחת את מכבי תל אביב עליו, להחזיר לה על מה שהיה מול סכנין אשתקד ולהוכיח לקרויף שהוא ראוי לחוזה המבוקש. חמי אוזן סוגר מחזור, כולל עוד חובות פלייאוף: בית"ר ירושלים ומאור בוזגלו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

Like

אדם ששוחח עם אביו של טל בן חיים החלוץ במהלך אחד המשברים העונה טען שפניו של השחקן הם לאו דווקא לעזיבה. "תנו לי חוזה של 750 אלף דולר לארבע שנים, ואנחנו חותמים", זה מה שאותו אדם מספר ששמע ממי שגם מייצג את כוכב מכבי תל אביב. שרשרת האירועים סביב החוזה הבא של טל בן חיים מאשרת פחות או יותר את הכיוון. החלום האירופי, אותו שיווקו הבן חיימים באמצעות ההצעות מברוז' וגרנאדה, הוא פחות העיקר מצדו של חלוץ מכבי תל אביב. העיקר הוא הכסף. החוזה. הסכום. המעמד.

עד כמה זה מדויק קשה באמת לדעת, אבל דבר אחד בטוח: מכבי תל אביב לא ממהרת לתת לטל בן חיים את החוזה שהוא מבקש בדרכים שונות ולעתים משונות. בן חיים לא מבקש שדרוגים כמו ערן זהבי, ההוא שמכבי תל אביב כל הזמן פתחה לו את החוזה כדי לשמור עליו, ועדיין ג'ורדי קרויף לא פותר איתו את הסיפור בדרך הכי קלה מבחינת המנג'ר: כסף. ולא שחסר לו כסף.

יש הרבה סיבות לכך, אחת מהן היא שמבחינת מכבי תל אביב בן חיים הוא לא סופסטאר כמו זהבי. אפילו לא שלושה רבעים ממנו – אם משווים בין חוזה מיליון היורו שזהבי קיבל ומה שבן חיים רוצה. גם אחרי שזהבי איננו ולא נראה שיוכל לחזור בקרוב, גם אחרי שקרויף מגלה כמה שוק השחקנים הבאים שאפשר להביא הוא דל ומעליב, הוא לא מאמין שבן חיים ראוי לסכום הזה.

מי שראה את נדנדת היכולת של בן חיים יכול להבין את הקטאלני. ברור, אף שחקן ישראלי לא צריך להרוויח סכומים כאלה. הדרישות של בן חיים ובוזגלו מחריבות את הענף, אבל את זה נשאיר לפעם אחרת. עם מוסר התשלומים הקיים בבאר שבע ותל אביב, הבקשות של בן חיים נראות סבירות. ועדיין, מכבי תל אביב לא מסכימה להן.

עוד בנושא

מכבי תל אביב לוחצת: לא לשחק את משחק העונה בראשון
באר שבע הגבירה את המאמצים לצירוף אינברום, ועוקבת אחרי רועי קהת
רובן מיקאל: "הליגה הישראלית טובה ב-10 רמות מהליגה הסינית"

טל בן חיים מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כולם זוכרים את השנה שעברה. טל בן חיים/ברני ארדוב

בפלייאוף הקרוב לבן חיים יש סיכוי לשנות זאת. לא עוד כדורגלן שמנסה לצאת לבלגיה כמו ילד צעיר וחלש שמתחנן שישחררו אותו, אלא שחקן עם מעמד אחר שגם מצדיק את דרישות השכר שלו ממכבי תל אביב. ויש לו גם חוב. ומכאן גם חובה: לתת פלייאוף של סופרסטאר אמיתי.

פלייאוף יכול לשנות זיכרון של עונה שלמה, ובן חיים זקוק למשהו הזה מכמה סיבות: 1. כי לא היתה לו עונה טובה מאוד באמת למרות השיפור במספרים. שחקן ברמתו לא יכול להיעלם לתקופה כל כך ארוכה. 2. כי מכבי תל אביב צריכה בפלייאוף הזה שחקן שאפשר יהיה ללכת אליו יותר מאחרים – והחלודה החדשה ביכולת של קיארטנסון מעבירה כנראה את השרביט אליו. 3. כי הוא חייב למכבי תל אביב צלחת אחת.

החוב הזה הוא הפלייאוף של העונה שעברה. בן חיים כבש בפלייאוף הקודם שני שערים לא מכריעים, אבל מה שיזכרו לו בעיקר זה את העימות עם סכנין שהכניס את מכבי תל אביב לסחרור של שלושה 0:0 ואיבוד הכתר לבאר שבע. בן חיים של השבועות האחרונים מתחיל לגלות סימני חיים, אחרי תקופה בה נראה כמו צל של עצמו, כמו איזה שחקן של מכבי חיפה שקיבל מחמאות וחזר למימדיו הטבעיים. מול סכנין הוא גם כבש וגם הבין שמכבי תל אביב צריכה שחקן שייתן קצת יותר מאחרים בפלייאוף הקשה שלפניה. במיוחד שהיא נמצאת על אדי הדלק של המומנטום בסיבוב הקודם וצריך מישהו שימלא את המיכל לעוד עשרה מחזורים. מישהו שלא היה שם בסיבוב המוצלח האחרון. האם בן חיים מסוגל לעשות זאת? תהיה בטוחים שקרויף יעניק לו את החוזה שהוא רוצה אם התשובה תהיה כן. זה יעשיר את הרזומה שלו הרבה יותר מעוד שער גדול במדי הנבחרת, איתה הוא ישחק בסוף השבוע בספרד.

שחקני הפועל באר שבע מאור בוזגלו, וובה בראון. ברני ארדוב
אפשר להסתדר בלעדיו. מאור בוזגלו/ברני ארדוב

Share

מאור בוזגלו היה אחד המצטיינים של הפועל באר שבע בפלייאוף של העונה שעברה, אבל לא בטוח שהפציעה שלו לא עושה בסופו של דבר חסד עם הקבוצה לקראת משחקי ההכרעה. ייתכן מאוד שעדיף לבאר שבע לעבור את תשעת המשחקים הקרובים בלעדיו. בלי המתח הזה של ישחק או לא ישחק. מרוצה או לא מרוצה. יישאר או לא יישאר. את השיחות האלה ניתן היה להכיל במהלך העונה הרגילה, אבל כאמור בפלייאוף הקרוב מי שתטעה פחות היא זו שתיקח את התואר.

מכבי תל אביב של העונה שעברה, כפי שצוין כאן קודם, סבלה מאוד מטעות אחת בפלייאוף של העונה שעברה. היא לא היתה מספיק ישרה כדי להודות בטעות הזו, ושילמה מחיר שעד היום רודף אותה. באר שבע חייבת להיזהר מאותו בומרנג. מה שלא הרג אותך במערכה הקודמת יכול להרוג אותך במערכה הזו. באר שבע יכולה להסתדר בלי בוזגלו, כפי שאפשר היה לראות מול מכבי חיפה. להבדיל מבן חיים, שחייב את הפלייאוף הזה כדי לשנות את הכותרת של השנה הזו, לבוזגלו היתה עונה עצומה גם אם לא ישחק עוד דקה. בשלב כזה שקט תעשייתי שווה לא פחות מעוד כוכב בקבוצה.

שוער מ.ס. אשדוד יואב ג'רפי. לירון מולדובן
חייב להיזהר מההתלהבות. יואב ג'רפי/לירון מולדובן

Comment

אלי כהן, מאמן הפועל כפר סבא, לא מיהר בסיום המשחק להעניק את הקרדיט ליואב ג'רפי על השער שמנע בדקות הסיום. מבחינתו זו היתה יותר נגיחה לא מושלמת מאשר הצלה מושלמת. הוא צודק. אבל באותו רגע כולם היו שיכורים מעוד מהלך מרשים של ג'רפי. שדר הקווים ניסה לחלץ מגיבור הרגע עצמו הצהרה שהוא ראוי לזימון לנבחרת, והשוער כמעט נגרר לשם.

ג'רפי חייב להיזהר מההתלהבות הזו, ומהנגזרת החשובה שלה: מערך שיווק השחקנים של אשדוד. לצד הצלות מרשימות, יש לג'רפי גם לא מעט קבלות: הוא היה חלק מהעלייה בעונה שעברה, והעונה הוא משאיר במו ידיו את אשדוד באזור מבטחים, עם 12 משחקים עם שער נקי, וניצחונות רבים של 0:1. הבישול המהיר מדי פגע מאוד באופיר מרציאנו. הניסיונות להריץ אותו לכל הגדולות או לאירופה, הסתיים במשבר לא קטן ממנו השוער מתאושש בימים אלו בסקוטלנד. ג'רפי יכול להיות מרציאנו משודרג, תרתי משמע. איתו אשדוד כנראה לא תרד, וזה כבר פלוס ראשון. עכשיו הוא צריך להיזהר מהמוקשים האחרים שהפריעו לכישרון של מרציאנו בקריירה.

שרון מימר מאמן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
יתעלה על השנה שעברה? שרון מימר/יוסי ציפקיס

המחזור הבא: מכבי חיפה – בית"ר ירושלים

ההצגה של בית"ר ירושלים במחזור הראשון של הפלייאוף צריכה להדאיג את מכבי תל אביב והפועל באר שבע. אחרי הכל, מה הן צריכות עוד קבוצה טובה בפלייאוף הזה שיכולה לקחת מהן נקודות. כרגע זו רק בית"ר שיכולה על הנייר. ועוד מדובר בקבוצה שיש לה חצי גמר גביע בקרוב – משחק שאליו צריך להגיע בכושר שיא.

בית"ר משחקת מעולה בעידן מימר. גם מאורגן, גם יומרני, אבל משחק אחד הוא רק משחק אחד. בית"ר צריכה פלייאוף שלם באותה רמה כדי להפוך את העונה הזו, העונה הכל כך קשה הזו, להצלחה. ויותר מזה – להתקדמות.

בעונה שעברה לבית"ר היה פלייאוף נורא. היא היתה שטיח לשתי הגדולות ולא היוותה פקטור מכריע כמו שהבטיחו לנו לפני. ההכנות לחצי הגמר עוזרות לבית"ר להישאר באותו הילוך, אבל המטרה צריכה להיות הרבה יותר מגמר: היא לקפוץ כיתה בשלב הזה של הפלייאוף, להיות חוליה מרכזית בסיפור שלו.

אחרי הכל, זה לא כזה קשה להיות גבוה בצמרת של הליגה הזו ולא להציק באמת לשתי הגדולות. למכבי פתח תקוה הנוכחית זה מספיק, אבל לבית"ר לא. ממש לא. בית"ר משחקת בתקופה האחרונה ברמה שהיא יכולה להותיר חותם שיתעלה גם על העונה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully