וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תוך "מעוז האנטישמיות": בספרד מודאגים מהגעת ישראל לחיחון

עיריית חיחון היא אחת התומכות המרכזיות ב-BDS, החרם על ישראל, כאשר לפני ובמהלך המפגש בין הנבחרות בשישי מתכוננות מחאות. בספרד לא מבינים למה נבחרה העיר לאירוח המשחק הרגיש, המוסד והמשטרה המקומית דרוכים. וגם: הילד שמטריף את ספרד אחרי שברח מהמאבטחים

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

כמו נבחרת ישראל, גם נבחרת ספרד עורכת את ההכנות האחרונות שלה לקראת המפגש בין השתיים במסגרת מוקדמות המונדיאל, ביום שישי הקרוב (22:45). אלא שבעוד שבישראל המשחק מעורר, כצפוי, עניין רב, הרי שבספרד לא ממש מתרגשים מהגעתם של אלישע לוי ושחקניו.

ההתמודדות תיערך ב"אל מולינון", אצטדיונה של ספורטינג חיחון. בספרד בחנו את התוצאות של "לה רוחה" באצטדיון לאורך השנים:

22.4.1928: 1:1 מול איטליה במשחק ידידות
29.3.1978: 0:3 על נורבגיה במשחק ידידות
16.4.1980: 2:2 מול צ'כוסלובקיה במשחק ידידות
12.9.1990: 0:3 על ברזיל במשחק ידידות
11.10.1997: 1:3 של איי פארו במוקדמות המונדיאל (צמד של לואיס אנריקה)
31.3.2004: 0:2 על דנמרק במשחק ידידות (פרננדו מוריינטס וראול כבשו)
17.8.2005: 0:2 על אורוגוואי במשחק ידידות
16.10.2013: 1:1 מול פינלנד במוקדמות המונדיאל - המשחק הביתי האחרון (רשמי או ידידות) בו ספרד לא ניצחה. סרחיו ראמוס כבש (49), טימו פוקי איזן (79)

עוד בנושא:

נבחרת ישראל מוכנה: "המפתח בספרד - להחזיק כמה שיותר בכדור"
חשש בספרד ממתיחות בין פיקה לראמוס: לופטגי לא יפתח עם שניהם?

אצטדיון אל מולינון של ספורטינג חיחון. AP
הולך להיות מעניין, לפחות ביציעים. אל מולינון/AP

ובהיעדר עניין בנוגע למשחק עצמו, בספרד מתרכזים במה שמסביב. ב"אל פאיס" עסקו ב-BDS, החרם על ישראל ובהשפעותיו על העיר חיחון שתארח כאמור את המשחק. "כאשר חיחון נבחרה בדצמבר לארח את המשחק הזה, אף אחד לא חשב שהבחירה הזו תכניס שתי הנבחרות לסיטואציה פוליטית בעייתית, אבל זה המצב", נכתב, "ראשי עיריית חיחון תומכים בחרם על מוצרים ושירותים ישראלים וקבעו כי ישראל מבצעת 'אפרטהייד' כלפי הפלסטינים. חיחון היא אחת הערים שהניעו את ה-BDS בצורה המשמעותית ביותר ותמכו בחרם. בתגובה, היא ספגה ביקורת מערים אחרות וטענות בנוגע לכך שהיא מעוז האנטישמיות".

בכיר בהתאחדות הספרדית, שהתראיין ל"אל פאיס", אמר: "לא היה לנו מושג שזה המצב בחיחון. המאמן ג'ולן לופטגי ביקש לשחק בצפון, כי הקהל שם תמיד תומך. הוצעו לו שלוש אפשרויות והוא בחר בחיחון". כאשר המאמן עצמו נשאל על הנושא לפני כמה שבועות, הוא העדיף להתעלם ולא סיפק תשובה: "אל מולינון הוא אצטדיון שיש בו בדיוק את התנאים שאנחנו צריכים. נתמקד רק במה שחשוב".

ביום המשחק מתוכננת הפגנה אנטי-ישראלית גדולה, כאשר הארגונים המפגינים אף מתכוונים להיכנס לאצטדיון ולהניף "כרטיסים אדומים" נגד ישראל.

בחיחון נערכים בהתאם והמשחק מוגדר כבעל "רמת הסיכון הגבוהה ביותר". המשטרה המקומית תציב אבטחה כבדה סביב נבחרת ישראל ותאבטח בצורה מוגברת את האצטדיון וסביבתו. בספרד טוענים גם כי המוסד הישראלי הציב את המשחק כ"דרגה 4" ברמת איום הטרור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הילד הזה ברח מהמאבטחים כמו גדול כדי להגיע לאלילו, אלברו מוראטה. אולי שווה לשים אותו בהרכב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully