וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר סופית: עיגון מעמדו של מכון וינגייט

בכנסת העבירו בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק המכון הלאומי למצוינות בספורט. מנכ"ל וינגייט אמוץ בכר: "מהלך חשוב שנועד להעמיד את מכון וינגייט בקו אחד עם המכונים הלאומיים המתקדמים בעולם"

אליפות אירופה בשחייה בבריכות קצרות, מכון וינגייט. קובי אליהו
מכון וינגייט באליפות אירופה בבריכות קצרות/קובי אליהו

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק המכון הלאומי למצוינות בספורט, ובו מוצע לעגן את מעמדו של מכון וינגייט כמכון הלאומי למצוינות בספורט ולקבעו כתאגיד סטטוטורי. במסגרת החוק מוצע לקבוע הוראות בדבר הקמתו, מטרותיו, תפקידיו, מוסדותיו, עובדיו ובעלי תפקידים בו. בנוסף, מוצע כי התקציב השנתי של המכון ימומן מתקציב המדינה וכן מהכנסות נוספות שיהיו למכון מפעילותו לפי החוק וממקורות נוספים.

בדברי ההסבר נכתב: "המכון הוקם כאמור לפי החלטת המוסדות הלאומיים, ובהתאם לכך, מילא לאורך השנים, כמו גם היום, תפקידים ציבוריים מובהקים, ובמשך שנים רבות פעל כזרועה הארוכה של המדינה. לאור זאת, מוצע לעגן את מעמדו הציבורי של המכון בחוק, ולהבטיח את התקציב הנדרש למכון לצורך ביצוע תפקידיו הציבוריים".

מנכ"ל מכון וינגייט אמוץ בכר אמר היום: "אחרי כל כך הרבה שנים שמדברים על החוק ועל חשיבותו לקידום הספורט ההישגי בישראל הנה זה קורה. השנה אנו מציינים 60 שנה להיווסדו של המכון ואין מתנה גדולה מזו. אני שמח על כך שחוק המכון הלאומי למצוינות בספורט עבר היום בכנסת. מדובר במהלך חשוב שנועד להעמיד את מכון וינגייט בקו אחד עם המכונים הלאומיים המתקדמים בעולם ולהעניק לו את הכלים והמשאבים לפיתוח מתקנים, ציוד וידע ברמה הגבוהה ביותר. חוק מכון וינגייט, הוא פרי יוזמתה ונחישותה של שרת התרבות והספורט מירי רגב לקדם את הספורט ההישגי תחרותי בישראל , ויסייע בידנו להמשיך ולטפח ספורטאים ברמה הבינלאומית הגבוהה ביותר"

שרת התרבות והספורט מירי רגב: "עשינו היסטוריה, לראשונה הוכר הכפר האולימפי של מדינת ישראל. זו בשורה ענקית לספורטאים שלנו ותקוות המחר. זו בשורה לספורטאים מהפריפריה, לאיגודים ולכל מי ששותף לחיזוקו וטיפוחו של הספורט הישראלי. התאגיד הזה מאפשר עצמאות כלכלית לאחד הגופים החשובים ביותר לפיתוח הספורט ההישגי במדינת ישראל. כך נוכל לאגד את כל הצרכים של הספורטאים במקום אחד ולהבטיח לספורטאים את התנאים הטובים ביותר."

יו"ר שדולת הספורט ח"כ יואל רזבוזוב בירך על אישורו של חוק וינגייט ואמר: "שנים רבות מנסים אנשי משרד הספורט ואנשי מכון וינגייט להעביר את החוק הזה וסוף סוף הצלחנו. מדובר בחוק חשוב מאין כמותו לספורט הישראלי. הפיכתו של מכון וינגייט למכון לאומי לספורט יואיל מאוד לספורטאים ולספורט הישראלי בכלל. המשאבים שיוקצו מעתה למכון, יספקו את התמיכה הנכונה אשר היתה חסרה כל כך לספורטאים הישראלים, הצעירים והבכירים כאחד. אני רוצה לברך את משרד הספורט שהצליח סוף סוף להשלים את המהלך, ואני משוכנע שכבר בשנים הקרובות, נראה את תוצאות המהלך מתורגמות להישגים ספורטיביים".

בקריאה שלישית תמכו 37 ללא מתנגדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully