וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "לא קל לי להושיב שחקן ותיק כמו טל בן חיים בחוץ"

20.3.2017 / 17:32

מאמן נבחרת ישראל התייחס לעובדה כי הבלם לא בסגל: "לא מתעלם מזה שהוא בכושר, אבל שקלתי את זה וזו ההחלטה שלי". על ההרכב לספרד: "לא החלטתי לגבי השוער, מתלבט איך לשחק עם זהבי"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מאמן נבחרת ישראל, אלישע לוי, קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים לקראת המשחק במסגרת המחזור החמישי של מוקדמות המונדיאל, מול נבחרת ספרד, שייערך בחיחון (שישי, 22:45). לוי התייחס לזימונים שבחר לעשות לסגל, לתוכניות שלו לקראת המשחק ולציפיות להמשך.

"אנחנו יודעים שנשחק מול אחת הנבחרות הטובות בעולם", פתח לוי את דבריו, "מספיק להציץ על הסגל של ספרד כדי להבין את דרגת הקושי. יש באז טוב סביב הנבחרת, יש אנשים שתומכים ומתלהבים, עד עכשיו עשינו תוצאות יפות. ההתכנסות האחרונה, למשחק מול אלבניה, הייתה מוצלחת ולא רק בגלל התוצאה. נבוא לספרד בגישה שלנו, נבוא לשחק כדורגל, אנחנו נבחרת מגובשת. נרצה לראות איומים על השער ונבחרת שעושה הכול כדי להוציא תוצאה טובה. הדבר הכי חשוב מבחינתנו זה קודם כל הגישה, והגישה שלנו היא לא להתבטל בפני אף אחד. יש לספרד שחקנים מצוינים, אבל אנחנו רוצים לבוא ולשחק כדורגל חיובי, להיצמד לסגנון שלנו. נעשה לחץ עם כמה שיותר אנשים וננסה ליזום. זה לא יהיה פשוט, אבל זה משחק שייתן לנו אינדיקציה".

על עמדת השוער: "בכנות, נכון לעכשיו עוד לא החלטתי עם מי לפתוח. דודו גורש שיחק מצוין עד עכשיו. יש לנו שלושה שערים מצוינים, נראה אותם מקרוב, נחוש ובהתאם לזה ניקח את ההחלטה. מקווה שמי שאבחר יעשה עבודה טובה".

על הסגנון של הנבחרת: "בכל מערך ובכל מקום שלא הייתי, יש והיו שחקני התקפה, אבל כל השחקנים מחוייבים לעשות הגנה, החל מהקדמי לאחורי ביותר. זה מה שעשינו בכל משחק עד היום. בוודאי שנעשה התאמות לספרד, אבל נעשה הכול כדי לא להתבטל. זה מבחן גדול עבורנו, נבוא לעשות את המקסימום.

"אנחנו שמים דגשים ומכבדים את היריבות, בטח את נבחרת ספרד, אבל אם אנחנו רוצים להתקדם אז צריך לדעת לשחק את המשחק שלנו, גם אם משחקים בחוץ נגד ספרד. זה מתחיל בגישה, ידענו לנצח ככה במקדוניה ואלבניה, ננסה לבוא לספרד בגישה טובה ולהתקדם בפילוסופיה שלנו. כשאני מזמין שחקנים אני דואג שנוכל לשחק בכל שיטה וסגנון שארצה. אנחנו גמישים. אראה את השחקנים ונעשה מה שצריך".

מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי. יוסי ציפקיס
"הכול מתחיל בגישה". אלישע לוי/יוסי ציפקיס

לגבי אי זימונו של טל בן חיים הבלם: "אני שומע על זה הרבה, כמו שהיה עם בניון וברדה. יש לשחקנים האלה הרבה זכויות בכדורגל שלנו, לא קל לי להושיב אותם בחוץ. אני מכבד את ההחלטה שלהם להמשיך לשחק כדורגל, ובכל משחק כשהתפוח האדמה הלוהט הזה מתקרב אלי, אני לוקח החלטה ועושה מה שצריך. בכל זימון אני שוקל את העניין באופן ספציפי. המשחקים האחרונים הוכיחו שיש לנו משחק הגנה מצוין. אני לא מתעלם מזה שטל בכושר, אבל זו הבחירה שלי כרגע ועם השחקנים האלה אני הולך".

לוי נשאל לגבי העובדה שזימן רק שני שחקנים מהאלופה הפועל באר שבע. "זה טבעי שבסגל יש יתרון לקבוצות הגדולות", אמר, "אבל הכדורגל הוא מאוד דינמי. בכינוס הקודם, שלא היה מזמן, היו לבאר שבע 4,5 נציגים, ולמכבי תל אביב היו 3,4. דברים משתנים כל הזמן. מה לעשות שבוזגלו פצוע וגורש מורחק? אני לא בא עם הרכב וזימון מהבית, הכל דינמי ובהתאם למה שאני רואה קרוב למשחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלישע לוי/יוסי ציפקיס

לגבי המערך: "אני מתחבט באשר לזהבי, יש אפשרות לשחק איתו כחלוץ כמו באלבניה, אבל יש גם את תומר חמד שהוא נהדר והוא משחק בצ'מפיונשיפ. נבחר אם לשחק עם שני חלוצים או אחד".

על ליאור רפאלוב שחזר לסגל: "היינו בבלגיה לפני שבועיים לראות את קני, רמי ואופיר בגנט, אחר כך ראינו גם את רפאלוב. הוא חזר מפציעה לפני חודשיים, הוא עדיין לא כמו שאנחנו מכירים אבל זו פונקציה של ביטחון. אני מקווה שדרך הנבחרת הוא יחזור ויהיה יותר טוב בברוז'".

על דבריו של קני סייף, לפיהם הוא מחכה לזימון מנבחרת ארצות הברית: "אני מאוד מעריך את הכנות של קני, הוא היה צריך להיות מוזמן לולא דיווח על פציעה, בכל מקרה אני כמאמן לעולם לא אזמין מישהו שלא ירצה להיות מחויב לחלוטין. אני מאוד מקווה שהוא לא התכוון לזה, לי הוא לא אמר את זה".

על עתידו, ואם ירצה להמשיך בנבחרת: "כשבאתי לנבחרת אמרתי שהכי חשוב זה לבנות זהות וגאווה לאומית, להתקדם. פתחנו את הקמפיין טוב ועכשיו צריך להמשיך להתמקד ביכולת. אנחנו שואפים כמה שיותר גבוה. לא נאמר לי כלום לגבי קמפיין הבא, כמובן שאני רוצה להמשיך, מי שצריך לקבל את ההחלטה יקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully