וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן אמריקאי: הרווח שעומרי כספי יכול להפיק מהחוזה הקצר במינסוטה

20.3.2017 / 13:30

במבט ראשון המעבר של עומרי כספי לוולבס נראה מוזר עבור שני הצדדים, אבל בטווח הארוך כולם יכולים לצאת נשכרים. בטח אם הוא יצלח את האודישן ויקבל מקום של קבע באחת הקבוצות המבטיחות ב-NBA. רביץ מנתח את ההזדמנות להפוך את מסכת הייסורים שעבר העונה למשתלמת

עומרי כספי, סקרמנטו קינגס, מול אנדרו וויגינס, מינסוטה טימברוולבס. AP
הזדמנות גדולה, למרות החוזה הקצר. כספי מול זאק לאבין/AP

החתימה הצפויה של עומרי כספי במינסוטה היא צעד מפתיע משני הכיוונים. בשלב כזה של העונה, אלו בדרך כלל קבוצות הפלייאוף שמתנפלות על כל שחקן פנוי. שוק השחקנים החופשיים הספיק להתרוקן מאז הדדליין, מה שהפך את כספי, שחזר מפציעה מהר מהצפוי, לשחקן החופשי האטרקטיבי ביותר שנמצא כרגע בשוק. קבוצות פלייאוף שמרגישות צורך בשחקן רוטציה נוסף היו אמורות להיאבק על שירותיו של שחקן עם פוטנציאל גבוה להשתלב ברוטציה, שחקן די מנוסה שמתאים מאוד להרכבים הנמוכים שכיום כמעט בלתי אפשרי לשרוד סדרה בלעדיהם.

עבור כספי עצמו, קבוצת פלייאוף הייתה מאריכה את הזמן שנותר לו להוכיח את עצמו העונה ואולי מאפשרת לו להראות למה הוא מסוגל איפה שחשוב. לפי דיווחים שונים, מספר קבוצות פלייאוף גילו בו עניין וניתן להניח שהוא היה מוצא קבוצה כזו שתחתים אותו. בוסטון מחפשת עוד פורוורד מחליף, אצל הקליפרס סמול פורוורד זו העמדה החלשה, המחליפים של יוסטון בעמדות הפורוורד הם צעירים שלא בטוח שבנויים לתרום בפלייאוף כבר עכשיו, ממפיס בדיוק איבדה את הסמול פורוורד הפותח שלה ואין לה שחקן מובהק בעמדה. ניתן היה לפנטז גם על גולדן סטייט וקליבלנד, אבל הסיכוי להשתלב ברוטציה שלהן בפלייאוף היה קטן יותר.

אז מדוע כספי לא חיכה להצעה מאחת מהקבוצות הללו? ההסבר ההגיוני ביותר הוא שבאף אחד מהמקומות האלה הוא לא היה יכול לבנות על דקות מובטחות. מדובר בקבוצות שכבר ביססו סגל שרץ ומצליח כל העונה ולא פשוט להשתלב בסיטואציה כזו ברגע האחרון. בכל אחת מקבוצות הפלייאוף יהיה לכספי מאבק על דקות עם שחקנים בסדר הגודל שלו, ואחד הלקחים מהעונה העגומה בסקרמנטו היא שמספיק שאין לך קליק עם המאמן ואתה מוצא את עצמך שוב מחוץ לרוטציה.

עוד בנושא:

עומרי כספי על סף הצטרפות למינסוטה טימברוולבס
בארה"ב מנתחים: מדוע כספי בחר דווקא במינסוטה?
מה הסיכוי של מינסוטה להשתחל בכל זאת לפלייאוף?

מאמן סקרמנטו קינגס דייב ייגר. AP
כספי כבר למד מה חוסר חיבור עם מאמן יכול לגרום. דייב ייגר/AP

במינסוטה, לעומת זאת, יהיו לכספי דקות מובטחות, ככל שניתן להבטיח דקות ב-NBA. הקבוצה של טום תיבודו סבלה מספסל דליל לאורך כל העונה, אבל מצבה הפך לחמור במיוחד לאחר הפציעות מסיימות העונה של זאק לאבין ונמניה בייליצה. כרגע יש בקבוצה ארבעה-חמישה שחקנים שתיבודו סומך עליהם.

כספי ייכנס בדיוק למשבצת שנותרה יתומה בעקבות הפציעה של בייליצה. הסרבי הפך לשחקן חשוב ברוטציה של הוולבס ולאחר פגרת האולסטאר שיחק מעל ל-24 דקות למשחק. הוא אפשר לתיבודו לשחק עם הרכבים של ארבעה שחקני חוץ לצד קארל אנתוני טאונס או גורגי ג'נג. בימים הטובים שלו, והיו לא מעט כאלה בחודש האחרון, אלה היו ההרכבים היעילים ביותר של מינסוטה. טאונס מאוד נהנה מהריווח שנוצר וברוב המשחקים לפני הפציעה בייליצה היה שחקן הפנים שסיים משחקים לצד טאונס ולא ג'נג. כספי הוא שחקן פחות יצירתי מבייליצה, אך נייד יותר וקולע טוב יותר מבחוץ. הוא כבר רגיל לשחק כסטרץ' 4 ושמר לא מעט בעונה שעברה על פאוור פורוורדים גבוהים וחזקים ממנו.

ההתאוששות הזריזה של כספי מהפציעה בבוהן השאירה לו כמעט חודש לשחק בקבוצה יחסית טובה ומאורגנת בחודשים האחרונים שזקוקה בדיוק לשחקן כמוהו. אין לו ממש מאבק על דקות בעמדה, השחקן האמין היחיד שנותר על הספסל של תיבודו הוא שחקן הכנף שבאז מוחמד. לאחר העונה המתסכלת שעבר, ניתן להבין למה כספי העדיף ציפור אחת ביד, בדמות דקות בטוחות עד סוף העונה הרגילה, משתיים על העץ, בדמות מאבק על דקות בקבוצת פלייאוף.

החלק השני של ההסבר מתחיל בשאלה מדוע מינסוטה התעניינה בכספי. הוולבס רשמית עוד נמצאים במאבק על המקום השמיני, אך לאחר ההפסד הלילה בניו אורלינס הסיכוי המעשי שלהם להיכנס לפלייאוף קלוש. למרות זאת, הדיווח של מארק סטיין מ-ESPN הוא שכספי בחר במינסוטה בעקבות שיחת שכנוע מוצלחת של תיבודו, שפרט למאמן משמש גם כנשיא לענייני כדורסל של הזאבים.

עם כל הכבוד לצורך בחיזוק הספסל כרגע, ההנחה הרווחת היא שתיבודו עשה מאמץ להביא את כספי והצליח לשכנע אותו בכדאיות המהלך, מתוך מחשבה על העתיד. כדי להבין למה, צריך להרחיב רגע את המבט על הקבוצה שלו. מינסוטה היא אחת הקבוצות עם העתיד המבטיח ביותר ב-NBA. היא מחזיקה כרגע בארבעה שחקנים שנבחרו בלוטרי בשלוש השנים האחרונות, כולל שתי בחירות ראשונות בדמות טאונס ואנדרו וויגינס. בחצי השני של העונה היא מתחילה להראות משהו מהפוטנציאל שלה ונראית בדיוק כמו קבוצת צעירים רגע לפני קפיצת המדרגה המשמעותית שלה. טאונס מתפתח לפרנצ'ייז פלייר אמיתי, וויגינס הוא סקורר משנה איכותי, לאבין משלים עם ג'נג וריקי רוביו חמישייה צעירה ומאוזנת, על הספסל מחכה הרכז כריס דאן שעונת הרוקי שלו לא מרשימה אבל הפוטנציאל שלו עצום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נמניה בייליצה, מינסוטה טימברוולבס. AP
קצת יותר מגוון. בייליצה/AP

הבעיה היא שפרט לרוביו, כל השחקנים ברשימה הזו נמצאים בעיצומם של חוזי הרוקי שלהם ובשנים הקרובות תיבודו יצטרך לתת להם חוזים גבוהים מאוד כדי להשאיר אותם. לכן, הוא מאוד זהיר בהחתמות של שחקנים אחרים ומעדיף לחפש בעיקר שחקני משנה עם חוזים יחסית נוחים. לאחר שכבר החליט לתת לג'נג חוזה ארוך טווח ודי גדול, קשה להאמין שירשה לעצמו להשאיר בקיץ גם את שבאז מוחמד. הסקורר הצעיר יהיה שחקן חופשי מוגבל בקיץ וניתן להניח שיקבל הצעה גבוהה שתיבודו לא ימהר להשוות, מתוך הנחה שיש גבול לכמות החוזים הגבוהים שבעל הבית גלן טיילור יאפשר לו להציע בשנים הקרובות. וויגינס ולאבין הם שחקנים של חוזי מקסימום, טאונס כנראה יהיה זכאי לחוזה מיוחד וגדול במיוחד של סופרסטארים, סביבם צריך שחקני משנה.

מה שמחזיר אותנו לכספי. לאחר העונה המעצבנת הנוכחית, האפשרות שכספי יקבל הצעה גבוהה מאוד קטנה, מה שאומר שניתן יהיה להחתים אותו על חוזה שיהיה נוח עבור הקבוצה אך גם מספיק גדול עבורו ביחס למה שהרוויח עד היום. זה בדיוק סוג החוזים שתיבודו ירצה להציע בקיץ, אולי הקיץ האחרון בו יהיה לו מקום מתחת לתקרת השכר. בקיץ שעבר הוא החתים כמה שחקני משנה כמו ברנדון ראש, קול אולדריץ' וג'ורדן היל שאכזבו אותו, החתמה של כספי עכשיו מאפשרת לו סוג של אודישן של חודש לשחקן שעשוי להיכנס למשבצת של מוחמד כסמול פורוורד המחליף.

במילים אחרות, ההזדמנות של כספי במינסוטה היא לא רק להוכיח את עצמו כשחקן רוטציה לכל הליגה, אלא בעיקר להוכיח את עצמו לתיבודו. אם הוא יעבור את האודישן בהצלחה, קיים סיכוי טוב שהוא יקבל חוזה ארוך טווח באחת הקבוצות המבטיחות בליגה, שבשנים הקרובות תתקשה להתחזק בשחקנים נוספים בגלל הצורך להחתים את הכוכבים הצעירים שלה. כספי עוד רחוק מהגשמת היעד הזה, אך אם בסופו של דבר הוא ייצא מהעונה הזאת עם חוזה במינסוטה ואמון מצד תיבודו כשחקן רוטציה, זה יהיה שווה את מסכת הייסורים שעבר בדרך.

עומרי כספי, ניו אורלינס פליקנס. AP
אולי בסוף מסכת הייסורים תשתלם. כספי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully