וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'רקו קוראץ' תובע 5.2 מיליון שקל מיואב כץ והפועל חיפה

20.3.2017 / 11:15

החלוץ המונטנגרי טוען ל"מסכת התעללות נפשית ורשלנות מקצועית מצד המועדון במטרה להתנער מהחוזה ומהאופציה לעונה הבאה". בכתב התביעה נכתב: "הקבוצה משתמשת בתירוצים נלעגים. גורמת נזק חסר תקדים שעלול להביא לחיסול הקריירה המקצוענית שלו"

ז'רקו קוראץ' שחקן הפועל חיפה. סוכנות ג'יני
תביעה גדולה נגד המועדון. קוראץ'/סוכנות ג'יני

חלוצה המונטנגרי של הפועל חיפה, שנפצע במשחק גביע הטוטו הראשון בתחילת העונה, הגיש באמצעות עורך הדין אורי צור תביעת ענק במוסד לבוררות על סך 5,231,102 שקל. בתביעה בתביעה מלין קוראץ' על "מסכת של התעללות נפשית ושל רשלנות מקצועית מצד הקבוצה של יואב כץ שמטרתה להתנער מהחוזה שלו לעונה זו ומהאופציה לעונה הבאה". קוראץ' תובע את שכרו שלא שולם לו, החזר הוצאות על כל הטיפולים, שנאלץ לממן מכיסו, ופיצוי בגין הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מרשלנותה לכאורה של הפועל חיפה, הפרת החוזה על ידה וחוסר תום לבה. מכתב התביעה עולה, כי הקבוצה ובעליה התנערו לחלוטין מחובותיהם לשחקן, לא דאגו לטיפול הולם לפציעתו, ומשכו זמן כדי לעכב את החלמתו ואת חזרתו למגרשים מתוך בצע כסף.

"השחקן", כך נכתב בכתב התביעה, "נזנח לאנחות על ידי הפועל חיפה ונאלץ לשאת, במקום הקבוצה, בעול הכלכלי של כל טיפוליו הרפואיים, בזמן שאינו מקבל שכר או כל סיוע כספי. השחקן הציג לפני יותר מחודש את כל המסמכים הנדרשים המצביעים באופן מוחלט על החלמתו, וכי הוא רשאי לחזור לפעילות מלאה, אולם הקבוצה משתמשת בתירוצים נלעגים, ובחוסר תום לב אינה מאפשרת לו לחזור לאימונים וגורמת לו נזק חסר תקדים שעלול להביא לחיסול הקריירה המקצוענית שלו".

עוד נכתב כי: "הנתבע (המועדון), התרשל בכך שהורה לשחקניו ולתובע להתאמן במגרש שאינו ראוי לאימונים בליגת העל על פי קביעת ההתאחדות לכדורגל ואף נפסל לשימוש על ידי מבקר מטעם ההתאחדות. בשל התרשלותו זו נושא הנתבע באחריות לפציעתו של התובע ולמלוא הנזקים שנגרמו לו בשל פציעה זו. הנתבע התרשל באופן בוטה ומזלזל והפר את חובותיו שבהסכם ובדין לדאוג לכל הבדיקות והטיפולים הדרושים לתובע ולשלם עבורם. כך הנתבע לא דאג לכך שהתובע יטופל ע"י פיזיותרפיסט הקבוצה ואף לא דאג לבדיקת mri דחופה, למרות שיכול היה לתאם בדיקה כזו בתשלום תוך 24 שעות. בשל הפרת התחייבויותיו של הנתבע נאלץ התובע לשלם מכיסו עבור כל הטיפולים הנדרשים בישראל ובחו"ל, ובכלל זאת בדיקות פרטיות, כרטיסי טיסה הלוך ושוב, ניתוח ושיקום מקיף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתב התביעה של קוראץ'. צילום מסך/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכתב התביעה שמתפרס על פני 11 עמודים מגולל קוראץ' את מסיכת הייסורים שעבר ובו נכתב: "משראה השחקן שהקבוצה אינה ממהרת לקבוע לו תור לבדיקה פרטית והימים חולפים מבלי שהוא מקבל טיפול מינימלי, הזמין השחקן על חשבונו בדיקה פרטית בבית החולים איכילוב. תוצאות הבדיקה שעבר השחקן על חשבונו הועברו על ידו לרופא המועדון, וזה קבע כי התובע סובל מקרע ברצועה הצולבת הקדמית וקרע במיניסקוס החיצוני. למרות אבחנה זו שנעשתה ע"י רופא המועדון המשיך הנתבע להזניח את התובע ולא עשה דבר כדי לקדם טיפול בו.

בעקבות זאת התובע חש ייאוש עמוק מהתנהלות המועדון ועל כן ביקש אישור לנסיעה לסרביה לטיפול עצמאי. כשלושה שבועות לערך אחרי נסיעתו לסרביה לצרכי טיפול קיבל התובע שיחת טלפון ממר יואב כץ, בעלי הנתבע, אשר ביקש ממנו לחזור לישראל וזאת על מנת להיבדק על ידי רופא המתמחה באבחון פציעות מן הסוג הזה. השחקן מיהר להגיע על חשבונו לישראל, וכאשר הוא מלווה בנציג הנהלת הקבוצה מר גל כהן נסעו השניים יחדיו לבדיקה אצל אחד הרופאים הבכירים בישראל, ד"ר גיא מורג. אף בדיקה זו נעשתה על חשבונו של השחקן ובמימון מלא שלו. ד"ר מורג אבחן כי השחקן סובל מקרע ברצועה הצולבת הקדמית וקרע במיניסקוס החיצוני. לאחר האבחנה הראשונית שנערכה בחודש ספטמבר 2016 על חשבונו של השחקן, חש התובע כי הפציעה אינה מאובחנת כראוי וכי הקבוצה מתעלמת מהצורך בטיפולים דחופים ואף מאלצת אותו להמתין לתורים שיתפנו בקופת החולים במקום להחיש את הטיפול בו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בעלי הפועל חיפה יואב כץ. יוסי ציפקיס
איך הוא יגיב לתביעה? כץ/יוסי ציפקיס

אשר על כן, סיכם השחקן מול ראשי המועדון כי ייסע לאבחון נוסף ולטיפול בסרביה ובקרואטיה. התובע אף נסמך על שיחה עם מר יואב כץ, בעלי המועדון, שהתחייב בפניו כי הקבוצה תעמוד מאחורי כל הוצאה שיעלה הטיפול הנוסף, ובין היתר תישא במחיר כרטיסי הטיסה ובכלל הטיפולים הרפואיים. זאת ועוד, מר כץ אף אמר לשחקן כי הוא ממליץ לו לעבור את הטיפול בקרואטיה והודיע לו שיחזור כשהוא בריא וכי הוא מתחייב לקיים מולו את האופציה לשנת המשחקים הבאה 2017-18 במקרה בו השחקן יחלים מפציעתו".

השחקן נותח בהצלחה, ביצע שיקום ובתחילת דצמבר 2016 הודיע כי הוא חוזר לישראל ולאימונים. אלא שאז התברר לו כי הקבוצה לא חידשה עבורו את אשרת העבודה והשחקן נאלץ להמתין בביתו חודש שלם עד אשר הוצאה לו אשרת תייר ולא אשרת עבודה. במקביל, גילה המפתיע כי הקבוצה גרעה אותו מרשימת השחקנים בבקרה התקציבית, באופן חד צדדי וללא אישורו או יידועו. עם הגעתו לארץ המשיכו ראשי המועדון לעמוד בסירובם לאפשר לו להתאמן בטענה שאינו כשיר. קוראץ' טוען כי הוא ביצע על חשבונו בדיקת MRI ובתחילת פברואר 2017 קבע ד"ר גיא מורג כי השחקן בריא לחלוטין ורשאי לחזור לפעילות מיידית. "את ניר קלינגר, דורון אוסידון ואורן סטרלינג זה לא סיפק, הם התנו את חזרתו לפעילות בבדיקת MRI נוספת שתיעשה בקופת חולים על בסיס תור פנוי, וזאת במטרה ברורה לעכב את חזרתו, להתנער מחוזהו וממימוש האופציה לעונה הבאה, ולקבל מביטוח לאומי החזר כספי עבור משכורתו של השחקן לכל אורך העונה", נכתב.

בא כוחו של קוראץ', עורך דין אורי צור: "מצער מאד שמועדון מכובד כמו הפועל חיפה מפר ברגל גסה את התחייבויותיו לשחקן שתרם לו כה רבות. נטישת השחקן על ידי המועדון, אי תשלום שכרו וההתנהלות שעלולה להביא לחיסול הקריירה המקצוענית של השחקן - מעבירים מסר שלילי לשחקנים שישקלו בעתיד להצטרף להפועל חיפה, ומציגים את הכדורגל הישראלי המקצועני באור עגום ביותר. אני משוכנע שזארקו קוראץ' יקבל את כל המגיע לו, ויפוצה באופן הולם על הנזק ועגמת הנפש שנגרמו לו ע"י מועדון הפועל חיפה, אך אני חושש שהכתם המכוער על תדמיתם של המועדון ושל הכדורגל הישראלי, יישאר".

מהפועל חיפה נמסר: "כתב התביעה טרם הגיע לידינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully