וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקצב של מייקל ג'ורדן: מכונה ושמה לברון ג'יימס

השחקן היחיד בליגה מעל גיל 31 שנמצא בטופ מבחינת דקות משחק, הנתון המטורף הנוגע ל-12 העונות הראשונות והיכן הוא נמצא ביחס לג'ורדן, פיפן, אייברסון ובריאנט? המספרים מאחורי הדקות של כוכב קליבלנד, וגם: למה עומרי כספי בחר דווקא במינסוטה?

שחקן קליבלנד לברון ג'יימס. AP
פחות אוהב לנוח. לברון/AP

שלושת הכוכבים הגדולים של קליבלנד, לברון ג'יימס, קיירי אירווינג וקווין לאב, זכו למנוחה בהפסד האחרון של קבוצתם 108:78 ללוס אנג'לס קליפרס, וכנראה שמאמנם טיירון לו ידע בדיוק מה הוא עושה. הלילה (בין ראשון לשני), אחרי שחידשו מצברים, יצאה השלישייה של הקאבס למשחק מול לוס אנג'לס לייקרס כמו מלוע של תותח, כשכבר אחרי מחצית אחת הם חברו ל48 נקודות (לעומת שבע נקודות בלבד של שאר שחקני הקבוצה). את המשחק הם סיימו עם 101 נקודות משותפות - מספר הנקודות הגבוה ביותר של השלישייה מאז החלה לשחק ידיו.

במהלך המשחק, הסנטר טריסטן תומפסון נפגע ממרפקו של ג'וליוס רנדל, ושתי שיניו הקדמיות נהדפו אל תוך פיו. דם נזל מפניו והוא נאלץ לרדת מהפרקט כבר ברבע השלישי. "אם לא הייתי עם מגן שיניים, לא הייתי יכול לאכול ארוחת ערב", אמר תומפסון. "לכן, אני מודה לאלוהים שהייתי עם מגן. בכל מקרה, הפציעות הן חלק מהמשחק".

"המנוחה של השחקנים? אני לא חושב שה-NBA יכולה לעשות משהו בנידון", אמר לברון. "אני מודע לכך שזה יכול להיות מבאס עבור לא מעט אנשים ששחקנים נחים, אבל שחקנים חייבים לנוח. העונה ב-NBA ארוכה, אך אנחנו יודעים שראשי הליגה עושים ככל האפשר כדי לעזור לשחקנים עם הלו"ז. בכל מקרה, התפקיד העיקרי של המאמן הוא לדעת לתמרן ולנהל את הדקות. אנחנו מתחרים על אליפות, לא על משחק אחד. אני רוצה לשחק בכל משחקיש ערים שלא יוצא לשחק בהן יותר מדי, ולכן יכול להיות מבאס להחמיץ שם משחק".

עוד בנושא

101 נקודות לשלישייה של קליבלנד בניצחון, 49 ו-9 שלשות ללילארד

מייקל ג'ורדן, 1992. AP
37.7 דקות למשחק בגיל 32. ג'ורדן/AP

גם אירווינג דיבר על העומס: "זה היה המשחק השישי שלנו בשמונת הימים האחרונים, אני לא חושב שאנשים מבינים זאת. אנחנו לא כאן כדי להתלונן על כך, אבל שישה משחקים בשמונה ימים זה הרבה מאוד. לפחות הכנו את הגוף שלנו כמו שצריך. בכל מקרה, אני יכול להבין את האוהדים שמתאכזבים מכך שאנחנו לא משחקים, אבל הם צריכים להבין אותנו".

ב-ESPN החליטו לעסוק בהרחבה בנושא דקות המשחק של לברון ג'יימס, שנמצא במקום ה-14 בליגה בקטגוריה זו, ומסתבר שהוא בקושי נח. ב-12 העונות הראשונות שלו בליגה הטובה בעולם, לברון ג'יימס החמיץ תשעה משחקים בלבד מסיבה זו (כולם באפריל, לפני הפלייאוף), כשבעונה שעברה החמיץ לראשונה משחק בגלל מנוחה בדצמבר, כשלאחריו נח בארבעה משחקים נוספים. העונה, לשם השוואה, הוא זכה למנוחה בארבעה משחקים עוד לפני חודש אפריל.

ואיך הוא בהשוואה לכוכבי עבר? בגיל 32, לברון משחק 37.7 דקות למשחק, בדיוק כמו מייקל ג'ורדן, שפרש בגיל 34. בראש הרשימה נמצא אלן אייברסון, שבאותו הגיל רשם 41.8 דקות למשחק, אך גם הוא פרש בגיל 34. במקום הרביעי נמצא סקוטי פיפן (37.5) ובחמישי קובי בריאנט (33.9), שפרש בגיל 37. אגב, לברון הוא השחקן היחיד בליגה מעל גיל 31 אשר נמצא בטופ 25 מבחינת דקות משחק.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני קליבלנד לברון ג'יימס קיירי אירווינג. GettyImages
שש שלשות, שש החטאות. אירווינג עם לברון/GettyImages

* מספר השלשות שקלע אירווינג (6) שווה למספר ההחטאות שלו במשחק.

* ללברון, אירווינג ולאב היו 48 נקודות במחצית. לשאר שחקני קליבלנד: 7 בלבד.

* ללברון 40,379 דקות בקריירה.

* דיאנג'לו ראסל קלע 40 נקודות לראשונה בקריירה.

* ראסל הוא השחקן הכי צעיר בתולדות הלייקרס שמגיע ל-40 נקודות.

* דמיאן לילארד קלע תשע שלשות (השווה שיא קריירה) והפך לשחקן היחיד בהיסטוריה של הבלייזרס עם יותר מ-1,000 שלשות.

* המאזן בין סן אנטוניו לסקרמנטו מאז 2008: 2:31.

* אנתוני דייויס מוביל 0:5 על קראל אנתוני טאונס במפגשים ביניהם.

שחקן ניו אורלינס פליקנס עומרי כספי. GettyImages
למה דווקא שם? כספי/GettyImages

אז למה עומרי כספי סיכם דווקא במינסוטה? כזכור אתמול (ראשון) דווח בארה"ב כי הפורוורד הישראלי, ששוחרר מניו אורלינס, סיכם עם הוולבס אחרי פגישה עם נשיא ומאמן הקבוצה טים ת'יבודו. כתב ESPN מארק שטיין, המקורב לכספי, דיווח כי השניים נפגשו במסעדה ושוחחו. ת'יבודו אישר את הדברים.

במינסוטה טוענים כי אחרי הפציעה של כספי בבוהן, במשחקו הראשון בפליקנס, ההערכה הייתה שהוא ייעדר בין ארבעה לשישה שבועות, אבל "כעת בקבוצה מאמינים שהוא מוכן וכשיר לחזור לשחק, כשהוולבס צריכים שחקנים בריאים שישחקו דקות משמעותיות ומעוניינים להחתים אותו עכשיו", וזאת לאור הפציעות של נמניה בייליצה וזאק לאבין.

עוד טוענים במינסוטה כי "מספר קבוצות רדפו אחרי כספי, אבל הוולבס הציעו לכספי תפקיד מרכזי עד לתום העונה, ולא התעקשו עמו על אופציה לעונה הבאה, דבר שיאפשר לכספי להיות שחקן חופשי בקיץ".

כידוע, סוגיית השחקן החופשי היא מרכזית ומשמעותית מבחינת כספי. הישראלי פתח את העונה בסקרמנטו בידיעה שהיא חשובה לעתידו, לקראת הקיץ שבו אמור היה לחתום על חוזה חדש. לאור הסכמי השידור החדשים של הליגה (שנחתמו בעונה שעברה) והחוזים הגרנדיוזיים לשחקנים במעמדו, כספי ידע שעם עונה טובה נוספת הוא יוכל לזכות גם הוא בחוזה גבוה. כעת הוא מקווה שבמשחקים שנותרו הוא יצליח להוכיח לליגה שיש לו עדיין מה לתרום, ולכן בחר בקבוצה שגם תעניק לו דקות משמעותיות, וגם לא מתעקשת כבר עכשיו על חוזה לשנה הבאה.

הוולבס החתימו לאחרונה את לאנס סטיבנסון הוותיק פעמיים על חוזה ניסיון לעשרה ימים, אבל הוא נפצע בקרסול בשתי הפעמים. "כספי יעניק לוולבס ורסטיליות של פורוורד שיכול לשחק במספר תפקידים", כתב ג'רי זגודה, שמסקר את הקבוצה ב-startribune, "הוא יכול לקלוע את השלשות שהקבוצה איבדה בשבוע שעבר עם הפציעה של בייליצה בבוסטון". זגודה הוסיף כי "כספי הוותיק יכול לשחק בשתי עמדות הפורוורד, ואולי גם כשוטינג גארד. אבל הוא בעיקר הסטרץ' פאוור פורוורד שבייליצה היה בצורה כל כך אפקטיבית לפני שהוא נפצע". לוולבס נותרו עוד 13 משחקים עד תום העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully