וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הכנסת נחמיאס ורבין נגד "שיר האונס": "שיר מתועב ומסוכן"

19.3.2017 / 14:44

חברת הכנסת פנתה לשרת הספורט מירי רגב בניסיון למגר את התופעה: "כאישה אל אישה אני בטוחה שאין אנו יכולות לעבור לסדר היום ולתת לדברים להימשך. כל אדם שהיה משמיע קריאות לאונס נשים במרחב הציבורי היה נעצר מיד"

אוהדי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"המועדון חייב להבין את גודל האחריות שלו". אוהדי מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

"שיר האונס" כבר סיבך את מכבי תל אביב מספר פעמים. שיר האוהדים כבר הוביל את הקבוצה לבית הדין, כשגם באירופה הסתבכו הצהובים בעקבותו, לאחר שהקבוצה קיבלה מכתב מאופ"א אחרי שהאוהדים שרו את השיר המדובר במשחק מול דאנדוק בליגה האירופית.

היום (ראשון) החליטה חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין גם כן לעשות מעשה בכל הקשור לשיר, והעבירה מכתב לשרת התרבות והספורט מירי רגב.

איילת נחמיאס ורבין במסגרת שעת שאלות לשר הביטחון אביגדור ליברמן , כנסת. יולי 2016. נועם מושקוביץ
"קריאות גזעניות ושירי שואה כבר הפכו לנוף מוכר במגרשי הכדורגל". נחמיאס ורבין/נועם מושקוביץ

"כנציגת הממשלה ששמה לה כמטרה לקדם את תרבות הספורט ולנקות את מגרשי הכדורגל מסממני גזענות ואלימות מילולית, ברצוני להפנות אותך לשיר מתועב ומסוכן הנשמע בימים אלו במגרשי הכדורגל על ידי אוהדי מכבי תל אביב", כתבה חברת הכנסת. "קריאות גזעניות ושירי שואה כבר הפכו לנוף מוכר במגרשי הכדורגל והצורך למגר את התופעה הוא דחוף והכרחי".

עוד נכתב: "לאחרונה אנחנו עדים להקצנה משמעותית ולהידרדרות נוספת בשירי השנאה הנשמעים במגרשים. אחרי שירי הגזענות כלפי ערבים, החלו להישמע קריאות לעידוד באונס על ידי אוהדי מכבי תל אביב. בשיר, הנושא את הכותרת "שיר האונס", קוראים אוהדי הקבוצה לאנוס את אוהדות הקבוצה היריבה הפועל תל אביב. המילים " ניקח לכם את הבנות שאוהבות להשתולל, כשנאנוס אותן נצעק היום המוות הפועל" אינן משתמעות לשתי פנים והן חמורות ומטרידות מאוד".

"קריאות מסוג אלו מקבלות משנה תוקף חמור בהרבה כאשר מדובר באחד ממועדוני הכדורגל המובילים בישראל", הוסיפה השרה. "מועדון הסוחף אחריו אלפי אוהדים למשחקים השונים, ביניהם ילדים ונשים. מועדון זה חייב להבין את גודל האחריות שלו ואת פוטנציאל הנזק הטמון במסרים מסוג אלו. אני סבורה ובטוחה כי אוהדי הקבוצה הרבים הפרוסים ברחבי הארץ מסתייגים מאמירות אלו ומוקיעים את השירה המבישה. כאישה אל אישה אני בטוחה שאין אנו יכולות לעבור לסדר היום ולתת לדברים להימשך. כל אדם שהיה משמיע קריאות לאונס נשים במרחב הציבורי היה נעצר מיד והיה צריך להסביר את פשר דבריו לגורמי האכיפה. עלינו להאיר בזרקור בוהק נגעים מסוג אלה ולפעול בעוצמה על מנת למגר את התופעה ממגרשי הכדורגל".

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully