וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרויקט של בכר: המערכת של באר שבע לשיפור מיכאל אוחנה

19.3.2017 / 14:30

אימונים מיוחדים, תכנית עבודה מיוחדת, גישה מיוחדת. ברק בכר בנה סביב מיכאל אוחנה מערכת שתשפר אותו לקראת המאני טיים של העונה. לא פחות כישרון, אבל קצת יותר פשוט. המטרה: להפוך אותו לדבר הבא בכדורגל הישראלי. אלי אוחנה: "יש לו הכל"

צילום מסך

באחד במרץ הגיעו שחקני הפועל באר שבע למתחם האימונים בווסרמיל וזכו בפעם הראשונה העונה לאסיפת נזיפה של ממש. ברק בכר זעם על היכולת של השחקנים בניצחון הקליל על הפועל כפר סבא והחל להראות פעם אחר פעם קטע וידאו מהמשחק שלתפיסתו נראה כמו זלזול של השחקנים ביריבה ובעיקר במשחק ובקהל. "מי שלא יתאמץ ויראה כמה הוא רעב וכמה הוא נחוש, לא ישחק", ירה המאמן."שמות לא ישחקו תפקיד, רק כאלה שירצו באימונים".

פחות משבוע עבר ובכר ערך עוד אסיפה. הפעם אחרי ניצחון דחוק בדקה ה-90 על מ.ס אשדוד. בניגוד לאסיפה הקודמת, המאמן היה פחות עצבני. ומעל הכל, החליט לשבח את הלחימה והרעב של אחד משחקניו, מיכאל אוחנה שמו. נכון, אחרי הניצחון מירב המחמאות הלכו למאור מליקסון שכבש שער ניצחון דרמטי, וגם למהראן ראדי שהרים את הכדור. ואפילו לטוני וואקמה שהיה חלק מהמהלך. אלא שאוחנה, שגם בישל בפועל את השער, קצת נשכח ובכר הבהיר לשחקנים מי הוא חושב שאחראי על שלוש הנקודות הדרמטיות יותר מכל. "ברק החמיא למיכאל שהצליח מול שחקנים גבוהים ממנו בהרבה להתרומם, לשים גוף ולנגוח את הכדור ישר לרגל של מליקסון", מסביר אחד משחקני הקבוצה. "הוא הבהיר שזו הנחישות שהוא דיבר עליה וזה מה שהוא מצפה מהשחקנים".

המחמאות האלה מבכר אמנם לא מגיעות אחרי מבצע וירטואוזי של הילד בן ה-21 שהגיע ממ.ס אשדוד. וגם לא בעקבות איזה פס גאוני לשער. אבל אולי דווקא בגלל זה מסמל רגע שיא בעונה של אוחנה עד כה. הילד שהגיע באחת מההעברות היקרות בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי הפך לפרוייקט הכי חשוב של המועדון מבירת הנגב. פרוייקט שנועד להפוך אותו מעוד שחקן כישרוני לכזה שיודע להביא גם את הכישרון לידי מספרים ותרומה אמיתית לקבוצה. לא רק תרומה של כישרון, אלא גם תרומה של מאמץ, מלחמה וציפורניים.

הערב (21.00, ערוץ 5) מול מכבי חיפה, במשחק הראשון של הפלייאוף העליון, אוחנה יפתח שוב בהרכב אחרי תקופה ארוכה ויצטרך להוביל את התקפת האלופה לעוד ניצחון רגע לפני משחק העונה נגד מכבי תל אביב. רגע לפני שזה קורה, הרבה שאלות נשארות פתוחות: האם הכסף ששילמה אלונה ברקת היה מוצדק? איך הפך השחקן הצעיר לאחד מהשחקנים המשמעותיים בחדר ההלבשה האדום? והשאלה הגדולה ביותר - האם התהליך שעבר במהלך חצי השנה האחרונה יגיע לשיא דווקא במאני טיים?

עוד בנושא

הערב: הפועל באר שבע - מכבי חיפה (21:00, ערוץ 5)
הפרויקט הבא: כל מה שצריך לדעת על עסקת אורן ביטון
בן שהר: "הכי קל זה לרוץ לאמא או אבא, תפנו אליי"

מיכאל אוחנה שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
איך מתרגמים את הכישרון למספרים? מיכאל אוחנה/ברני ארדוב

ביום האחרון של מועד ההעברות של קיץ 2016, בבאר שבע הפתיעו את כולם כשהחתימו את אוחנה. 4.5 מיליון שקל שילמה ברקת לג'קי בן זקן, כאשר הבעלים של אשדוד ירוויח גם 50 אחוז ממכירה עתידית מרווח שמעל לסכום אותו שילמה ברקת. ההחתמה של אוחנה אמנם נפלה כרעם ביום בהיר על האוהדים של באר שבע, אך קדמו לה כמה ימים קדחתניים מתחת לרדאר של כולם.

בכר שראה לא פעם את אוחנה התלהב מהכישרון של השחקן וממה שהוא יודע לעשות בכל הנוגע לטיפול בכדור וביקש מברקת להביא אותו. במקביל לאוחנה, הקואץ' רצה לראות גם את אור אינברום נוחת בקבוצה. ברקת התייעצה עם עוד אנשי כדורגל ואלו הבהירו לה כי "השניים כישרוניים, אבל באוחנה יש משהו מיוחד". למרות העצות, הבעלים של באר שבע רצתה להביא את השניים אך בן זקן הסכים לשחרר רק את אוחנה. השחקן מצידו ויתר על 50 אחוז שהיו לו בכרטיס והמהלך יצא לפועל.

כבר מהרגע הראשון בכר החליט לתת לאוחנה קרדיט וזה פתח בהרכב בתקופה הטובה ביותר של האלופה העונה. רגע השיא היה השער המרהיב של אוחנה מול מכבי פתח תקוה. מלבד העניין המקצועי, אוחנה הפך מהר מאוד לאחד השחקנים המשמעותיים בחדר ההלבשה. "מיכאל הוא דעתן מאוד", מסביר קובי דג'אני ששיחק איתו במ.ס אשדוד. "אין שיחה שהוא לא מביע את דעתו. הוא מנהיג אמיתי למרות הגיל הצעיר שלו. אין לי ספק שגם בבאר שבע הוא כזה. זה האופי שלו. הוא אמנם צעיר אבל הוא מנהיג מהרגע שעלה לבוגרים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ברק בכר מאמן הפועל באר שבע עם מיכאל אוחנה מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
נתן קרדיט מהרגע הראשון. ברק בכר/ברני ארדוב

אם מישהו ציפה שאוחנה, שהיה אחד מהמנהיגים במ.ס אשדוד, ישתתק כשיגיע לקבוצה עמוסה בכוכבים גדולים ממנו, התבדה מהר. כבר באחד מהאימונים הראשונים שלו בקבוצה אוחנה נכנס לחדר ההלבשה והחל להסתלבט כמעט על כל שחקן אפשרי. "מיכאל הוא אחד האנשים הכי מצחיקים שיש", קובע שחקן בבאר שבע "הוא הגיע לכאן והתחבר לעניינים כאילו הוא פה עשר שנים, הוא אוהב לצחוק ואין מישהו בקבוצה שלא אוהב אותו". "מיכאל הוא סוג של ג'ובאני רוסו הישראלי בכל מה שנוגע לצחוקים ומורל", מסביר שחקן אחר. "צריך לראות איך הוא חיבר את ניב זריהן לקבוצה כאילו הוא פה כבר שנים ולהבין כמה הוא משמעותי".

גם תג המחיר לא גורם לו בינתיים להתבלבל. בבאר שבע יש מנהג של השחקנים להתערב על שמפו במשחקונים פנימיים. במהלך אחד המקרים, זרק אחד השחקנים בקבוצה: "זה בסדר, ממילא מיכאל הוא מהמובילים בטבלת השכר בקבוצה". העניין נאמר אמנם בצחוק, אך לכולם ברור שהסכום בו הגיע אוחנה לקבוצה הגביר משמעותית את רף הציפיות ממנו. "אין ספק שכאשר שחקן מגיע בסכום כזה אז מצפים ממנו להפוך מהר לטאלנט". מסביר גורם בבאר שבע. "אבל במועדון יש סבלנות ויודעים שהוא מגיע כחלק מתהליך. בשביל שנה ראשונה בקבוצה גדולה הוא נותן עד כה עונה מצוינת".

הדבר השני שבולט אצל אוחנה הוא כל נושא המקצוענות. השחקן מקפיד על תזונה קבועה לאורך שנים ומבלה זמן רב עם מאמן כושר אישי, שהוא גם חבר קרוב שלו. "מיכאל שומר על הגוף שלו בצורה אדוקה מאוד", מסביר גיא צרפתי ששיחק ואימן את אוחנה. "הוא לוקח ויטמינים, מבלה המון בחדר כושר ויודע מתי לנוח ומתי להגביר אימונים". דג'אני מחזק: "הוא אחד השחקנים הכי מקצועניים שפגשתי. הוא עושה המון אקסטרות. כל שחקן אוהב את המשחק, אבל מישהו שאוהב ממש כדורגל כמו שמיכאל אוהב לא ראיתי הרבה".

שחקן הפועל באר שבע מיכאל אוחנה חוגג. קובי אליהו
יהפוך לדבר הכי חם בכדורגל הישראלי? מיכאל אוחנה/קובי אליהו

למרות השער ההוא נגד המלאבסים והתקופה הטובה, בבאר שבע הרגישו שהשחקן חייב לייעל הרבה יותר את הכישרון שלו אם הם רוצים להפוך אותו לסוג של שובר שיוויון בשנים הקרובות. אוחנה אוהב מאוד תרגילים ואתגרים. כך למשל באימונים עם הקבוצה הצעירה (עד 21) של ליברפול הוא לא חשש לעשות כמה מהלכים שנוהגים לראות בשכונה, כולל מספר השחלות בין הרגליים.

בבאר שבע אוהבים את התכונה הזו, אבל מבינים שהשחקן צריך ללמוד גם לשחק פשוט יותר. לשם כך הוכנה תכנית עבודה מפורטת שמערבת את כל אנשי הצוות המקצועי במטרת להפוך את אוחנה לדבר הכי חם בכדורגל הישראלי. התוכנית, שמיושמת עד היום, כוללת אימוני כושר ופיזיות אישיים עם מאמני הכושר והצוות הפיזיולוגי, ניתוחי קטעי וידאו שלו ממשחקים באחד על אחד עם בכר ועבודה מול השער עם עוזר המאמן עמיר נוסבאום.

כך נשאר אוחנה פעמים רבות אחרי אימוני הקבוצה, לוקח כדור ועובד עם נוסבאום על בעיטות מתוך ומחוץ לרחבה, מסירות בנגיעה אחת ובעיקר שחרור כדור בזמן המדויק. "ברק לא רוצה לקחת ממיכאל את הכדרור שלו, כי זה חלק משמעותי בקסם של מיכאל", קובע גורם במועדון, "אבל גם השחקן עצמו יודע שהוא חייב לעשות קפיצת מדרגה בכל מה שנוגע לפשטות, בעיטות וחתירה למצבים בתדירות גבוהה הרבה יותר".

"מיכאל שחקן מצויין, אבל הוא חייב לשפר את המספרים", קובע צרפתי. "שחקן בעמדה וביכולות שלו צריך לסיים עם כמות שערים ובישולים דו ספרתית. אם הוא יעשה את זה הוא יהפוך לאחד מהמובילים שיש בכדורגל הישראלי". בחודש הקרוב ובכלל עד סוף העונה לאוחנה תהיה את ההזדמנות להוכיח שהוא אכן עבר את המסלול" משלב של פוטנציאל לשחקן מוביל של ממש. ניב זריהן ומאור בוזגלו פצועים והמשחקים האחרונים בהם הוא נכנס כמחליף והרשים את הצוות המקצועי הובילו להחלטה לשים את המפתחות בידיים שלו. עכשיו הבמה שלו.

"מיכאל התחיל מצוין את העונה", מסכם אלי אוחנה. "הבעיה שאחר כך הוא כבר לא שיחק קבוע ולא שמר על רצף. הוא עדיין לא התחבר בשלמות למכונה של באר שבע. זה סגנון אחר של קבוצה. הוא השתפר המון העונה וזה עניין של זמן עד שיהפוך למוביל. כי יש לו הכל כדי לעשות את זה. ואם זה לא יקרה עכשיו זה יקרה בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully