וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבואו כל יום: הקבוצות הכי נוחות בפלייאוף

תוצאות השבת סיפקו לנו המחשה נוספת למה קורה כאשר קבוצה שרוצה מאוד לנצח פוגשת קבוצה שחושבת על העונה הבאה. מדור יום א' של יוסיפון יוצא לבדוק: איפה יהיה הכי קל לקחת נקודות בפלייאוף הנוכחי

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

כדי להתאים את טור יום א' למחזורי ההכרעה של ליגת העל, להלן דירוג שבועי (בלי נדר) בעקבות אירועי השבת. בכל טור יוצג דירוג אחר, והפעם, קבלו את המדריך ל"מי הכי הייתם רוצים לפגוש בפלייאוף".

למעקב אחר יוסיפון בפייסבוק

הקדמה קצרה: משחקי השבת לא הותירו ברירה. ראינו מול עינינו את הפועל תל אביב כובשת שלישייה והפועל אשקלון רביעייה, אלוהים שישמור. האם פתאום קפץ להן הגן ההתקפי? (סליחה, מתנצל על האמירה הפוגענית, אני מחובר בנימי נפשי לכל טקטיקות ישראל) או שמדובר יותר ביריבות? (ספוילר: כן, מדובר ביריבות).

אז להלן כמה קבוצות שקיבלו פטור מהדירוג: מכבי תל אביב והפועל באר שבע, שנלחמות על האליפות; והפועל כפר סבא, הפועל אשקלון והפועל תל אביב, שנלחמות על הירידה.

בקטגוריה השנייה נמצאות הקבוצות שנלחמות על הכרטיס לאירופה - מכבי פתח תקוה, בני סכנין, בית"ר ירושלים ומכבי חיפה. בקטגוריה משלה נמצאת בני יהודה. רוב הסיכויים שנשארה, אבל היא טרם שיחקה במחזור זה ולכו תדעו, כמה הפסדים ואפשר עוד איכשהו להסתבך.

ונסיים בקטגוריה הנגועה: קבוצות ש(לפחות כרגע) אין להן על מה לשחק. ושם נמצאות קרית שמונה, הפועל חיפה, מ.ס. אשדוד והפועל רעננה.

עוד בנושא

ברשצקי מלהיב, החיבוק של ניסנוב והדאגה מתמוז: רגשות מעורבים בהפועל תל אביב
בבית"ר מופתעים מהעליהום על ורד: "כולם עושים את זה כי התקנון מתיר"

דני גולן מאמן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
הרצון להפתיע? לבדר? גולן/אדריאן הרבשטיין

אפשר להתחיל. כרגע, מרץ 2016, הכי טוב לפגוש בפלייאוף את:

1 הפועל חיפה

שבוע טוב, מר כץ.

על מה לעזאזל חשבת? מה עבר לך בראש כשקיבלת את ההחלטה למנות את דני גולן? איזו תכונה בו הרשימה אותך? האם הרזומה הדל בקבוצות ליגת העל? האם המינוי ההזוי שלו למכבי פתח תקוה בעונה שעברה, שהסתיים ב"ביי ביי" וב"ברוך שפטרנו"? האם הראיונות ההזויים? מה, מר כץ, מה? מאיפה כולכם שואבים את הפטיש של למנות מאמנים שכולם - אבל כולם! - יודעים שלא יצליחו? הרצון להיות צודק? הרצון להפתיע? הרצון לבדר? מדוע בכל עונה אתה משקיע יותר ויותר בבניית הסגל, רק כדי לחרב את העסק עם מאמן שלא הולם אותו?

אבל השאלות אינן רק לכץ.

הן גם לניר קלינגר, המנהל המקצועי. בקומדיה המשובחת "טל בנין מדבר על קלינגר", שמופיעה בלוח השידורים בשעות מאוחרות בערוץ הספורט, תוהה בנין רבות אודות מעשיו של קלינגר בקבוצה. בפרק בו קלינגר התארח באולפן בנין עשה את זה בתקיפות שהעליבה את המנג'ר, וזה מובן. הרי קלינגר בטוח עובד. אף אחד לא מפקפק בכך שהוא ממלא את הלו"ז. בעיניי, מנהל מקצועי זה מקצוע, ולא משהו שמאמנים עושים כשנמאס להם לאמן. זה משהו שלומדים, חיים, משתלמים ומתקדמים, אבל ניחא; קלינגר כנראה רוצה להיות מנהל מקצועי. אם כך, האם דני גולן זה המוצר בו אתה רוצה להשוויץ? האם דרכו אתה רוצה שיבחנו את מידת הצלחתך בתפקיד החדש? האם שף שהרגע מונה למסעדה יוקרתית ימנה סו-שף מבוגר חסר ניסיון צמרת? האם מנהל מחלקה חדש בהדסה יעסיק רופא שמעולם לא ניתח? ואם כן, שישאו בתוצאות. והפועל חיפה אכן נושאת בתוצאות. וגם יואב כץ. וגם קלינגר. ודני גולן לא, כי לפי הרזומה, הראיונות והביצועים, מדובר בסטיית תקן ולא במאמן ליגת-על לגיטימי שכשל.

בעלי הפועל חיפה יואב כץ. יוסי ציפקיס
בושה גדולה לכל אנשי המועדון. כץ/יוסי ציפקיס

והתוצאות? חמישה הפסדים רצופים, כולל אחד בגביע מול הפועל רמת גן (שאגב, נראית כקבוצה שכן מחזיקה במאמן כדורגל עתידי ואמיתי). והפועל חיפה ממשיכה להיות הקאלט הכי חזק בליגת העל, מכף רגל ועד בוס. פרצופים, פיטורים, השעיות, ריבים והגדרות תפקידים. ועכשיו, קלינגר יירד לקווים בהוראת הבוס, שזימן ישיבת חירום בסקייפ ושביטל את ימי החופש. כפיים, ומה עם דני?

לצד הצחוק (ובאמת מצחיק, אז צוחקים), זוהי בושה גדולה לכל אנשי המועדון. מבחינת תקציב שכר שחקנים ואיכות סגל, האם הקבוצה הזו נופלת בהרבה מבית"ר ירושלים? בכלל לא בטוח. אבל כשמפגישים סגל ראוי במועדון בזוי ובצוות מקצועי הזוי, מקבלים שחקנים רכים מדי, שלא מתאימים לסוג כזה של כדורגל ולמיקום כזה בטבלה, וככה זה נראה.

אז מדוע הפועל חיפה סופגת רביעייה מאשקלון, שהגדיל לומר מאמנה יובל נעים אמש: "אפילו באימון אנחנו לא מבקיעים רביעייה"?

כי הפועל חיפה גמרה את העונה, והמאמן שלה גמר את הסיפור, והוא יודע את זה, והשלם קטן בהרבה מסך חלקיו, והיא משחקת באיצטדיון שמאיר פנים ליריבות (גם של מכבי חיפה), ואין לה באמת קהל תומך (כ-1,500 אתמול, באצטדיון של 30 אלף, אוי ויי). וכך יצא שהקבוצה עם הסגל הכי טוב בפלייאוף התחתון, הקבוצה עם הכי הרבה כסף בפלייאוף התחתון, היא הקבוצה שהכי טוב לפגוש בפלייאוף התחתון. אפילו המצ'אפים של הנאבקות מאיר פנים: אשקלון עם 6 מ-6 מול הכרישים, הפועל תל אביב עם 4 מ-6 וכפר סבא היחידה שהפסידה לה. אגב, למאמן המפסיד באותו משחק קראו אלי כהן, וכיום הוא מאמן אותה.

2 עירוני קרית שמונה

עומרי קנדה, מגן ימני תוקף לשעבר ופילוסוף כדורגל בהווה, הציע בפרק האחרון של "מינוס 9" שהאדומים פשוט יתרכזו בהתקפה. והנה, שלישייה ראשונה של הפועל תל אביב אחרי חצי שנה של יובש. וכן, גם הפעם הקודמת בה כבשו שחקני הפועל שלישייה היתה מול קרית שמונה (גוטמן: "ראיתי קבוצה של לוזון"). מאז ה-3:3 הזה עברו הרבה מים בחצבאני ובשרצקי. בהפועל תל אביב קרו ה-מ-ו-ן דברים מאז, דברים שגרמו לקבוצה להילחם על חייה; בקרית שמונה קרו המון דברים, אבל מדובר בדברים שגמרו לה את העונה.

הבוס שרצקי רגע כאן רגע שם, ועל הקווים — ממוטי איוניר, דרך בני בן זקן, הגענו לתומר קשטן. מאמן שלישי בעונה, שכמה שעות לפני המשחק הכי חשוב שלו בקריירה, מול כפר סבא על הפלייאוף העליון, משדר את הגברת הזקנה, ובאישור! והנה קשטן, שלעומת האבא הווינר שוב הצליח לבעוט בדלי, יודע כבר במרץ שהוא לא ימשיך בעונה הבאה.

אז הבוס מזגזג, המאמן כבר בחוץ, השחקנים לא יודעים מה יהיה, לא היה אף זר בהרכב אתמול (בהפועל היה כאוס תקציבי, מה התירוץ של הקריה?), הקהל לא הגיע גם כשהקבוצה הידפקה על דלתות הצ'מפיונס וההגנה מחרידה - רק אשקלון והפועל חיפה ספגו יותר שערים העונה. הפועל תל אביב כבר חוררה רשתותיה, כפר סבא תגיע לשם במחזור הלפני אחרון ואשקלון תנעל אלף שיר לצפון. מסתמן: מפגשים נוחים עד פסטורלים.

חיים סילבס מאמן הפועל רעננה. ברני ארדוב
מקרה קלאסי של מאמן שיודע שיאמן קבוצה אחרת בעונה הבאה. סילבס/ברני ארדוב

3 הפועל רעננה

גם פה יש מקרה קלאסי של מאמן שיודע שהוא יאמן קבוצה אחרת בעונה הבאה. הודעה רשמית לא יצאה, אבל מבפנים עולה שהרצון בהתקשרות פג, ומבחוץ רואים שיש לסילבס לא מעט דורשים (עם קרית שמונה נפגש, בהפועל תל אביב מבוקש, והבוקר קראנו שגם בהפועל חיפה). הקבוצה הגיעה למיצוי כבר לפני חודשים, ומחמשת המשחקים האחרונים ניצחה רק באחד - את בני יהודה, מולה תיפגש היום, איזה קטע. את בית"ר של מימר היא החייתה, את הפועל החבולה לא הצליחה לנצח, לבני סכנין סידרה 95% פלייאוף עליון ואת מכבי חיפה היא נעלה בתוכו. פעם קראו לקבוצה הזו שוברת הלבבות/החלומות/הפנטזיות. כרגע, נראה שהחבר'ה צריכים לעבוד קשה מאוד כדי להחיות את הסטיגמה.

4. מ.ס אשדוד

לא מדובר בקבוצה טובה יותר מרעננה, אבל לה יש קהל (בערך) והיא משחקת במתקן שבו קשה לשחק. הסעיף העוד יותר חשוב הוא שלאשדוד יש מאמן שרוצה עתיד במועדון, ועל-כן ינסה להרשים את נציג כלא חרמון עם תוצאות משביעות רצון.

5. בני יהודה

בני יהודה לא טובה יותר מקודמותיה ובטח לא מאומנת יותר, אבל שם עוד יש מיני-סכנת-ירידה ולכן שחקניה אמורים לרצות את זה יותר. גם בקטגוריית הקהל הקבוצה הזו מנצחת את כל קודמותיה. אם תנצח הערב את רעננה ותתקרב עוד יותר למחלקת "אין לנו על מה לשחק", נשבץ מחדש.

6. בני סכנין

כששחקני קבוצה חוגגים כך בשבת שעברה, הגיוני שייראו כך בשבת שאחריה. המטרה של סכנין היתה פלייאוף עליון, וכשמשיגים את המטרה, והיתר הוא בונוס, ראינו בעבר מה קורה.

יגידו אנשי סכנין, "אבל היה לנו יופי של פלייאוף עליון בעונה שעברה". ובכן, רק במשחקי שנאה. בעונה שעברה, סכנין אגרה 12 נקודות מתוך 30 בפלייאוף, אבל 7 מתוכן הגיעו במשחקים אליהם הקבוצה עלתה עם שחור באישונים - מכבי תל אביב אחרי האאוט של טב"ח2, ופעמיים בית"ר ירושלים. החשבון: 7 מ-9. במשחקים בהם סכנין עלתה עם מטרות ספורטיביות גרידא - 5 מ-21, 23% הצלחה. במשחקים חסרי שנאה/מטרה, גם הקהל הביתי לא מגיע, והקבוצה נראית אפטית יותר מאשר במשחקים הרי גורל.

אתמול שחקני סכנין נראו רכים מדי — עם כל הכבוד לברק יצחקי, הוא לא אמור להיראות כמו וינס קרטר כשהוא מרחף לו מעל זבידאת. ואם אוהדי באר שבע ממש מודאגים, נזכיר להם שגם את העונה הזו הסכנינאים מסיימים בטרנר.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully