וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואני חושב, מכבי שוב הפסידה: ספר השיאים של עונת הבלהות

17.3.2017 / 7:00

17 שחקנים, ארבעה מאמנים, 23 משחקים בערוץ סגור, 15 הפסדים רצופים במחצית השנייה, ארבע הדחות רצופות מאירופה, 90 מ"ל במבחנת שתן אחת, אפס בקבלת החלטות. עם הדחתה הרשמית של מכבי תל אביב מהיורוליג, הנה כל המספרים שלא יישכחו מהעונה הגרועה בתולדותיה

צילום מסך

בווידאו: משחק מקדים

4 שלבים רצופים בגביעי אירופה מסתיימים בהדחה של מכבי תל אביב: היא כשלה בניסיון להישאר בחיים ברבע הגמר ב-2015, בשלב הראשון ביורוליג ובשלב 32 האחרונות ביורוקאפ ב-2016, וכעת נפרדת לשלום גם מהעונה הסדירה של היורוליג ב-2017.

23 מתוך 30 משחקיה של מכבי העונה ביורוליג משודרים בערוץ סגור, 5 לייב. הסדק התגלה כבר במחזור השמיני, כשהצהובים התארחו בקאזאן, והתקדים הבלתי נתפס עבר בשקט יחסי. מישהו זוכר את מדורת השבט בימי חמישי?

17 שחקנים שונים לבשו העונה את מדי מכבי תל אביב ביורוליג. רק שניים מתוכם, ויקטור ראד וקולטון אייברסון, שותפו עד כה בכל 26 המשחקים.

5 שחקנים זכו בתואר שחקן השבוע של היורוליג בזכות תצוגות שניפקו על ראשה של מכבי תל אביב. דבר כזה לא קרה לאף אחת מהקבוצות האחרות במפעל. נכון לעכשיו, ג'ייסון גריינג'ר עשוי להפוך הערב לשישי ברשימה בתום המחזו.

שחקן מכבי תל אביב ויקטור ראד. GettyImages
אחד מהשניים היחידים ששותפו בכל המשחקים. ראד אתמול נגד אנאדולו/GettyImages

39 נקודות הפרש ספגה מכבי תל אביב מגלאטסראיי, בדרך לתבוסה השלישית בגודלה בתולדות המועדון. זה היה ההפסד המחפיר ביותר שלה זה 41 שנים; והניצחון הגבוה ביותר לקבוצה הטורקית במפעל מאז פגשה את שקודרה האלבנית ב-1990.

1 רק שבוע אחד עמדה מכבי תל אביב במאזן חיובי העונה, אחרי שהפתיעה בפיראוס במחזור התשיעי ועלתה ל-4:5. אלא שזו הייתה שירת הברבור שלה: את ניצחונה הבא היא השיגה רק במחזור ה-16.

17 הפסדים בעונה אירופית אחת הם שפל של כל הזמנים במכבי. אז נכון, העונה הזו ארוכה יותר מכולן, אבל היא עוד לא הסתיימה. עובדה: השיא השלילי הקודם, 11 הפסדים, נרשם בעונות 2012/13 ו-2014/15 - ובכל אחת מהן היו 27 משחקים. העונה שוחקו בינתיים רק 26.

15 הפסדים רצופים יש למכבי תל אביב במחצית השנייה, ועוד הזרוע נטויה. הפעם האחרונה שבה ניצחו הצהובים ב-20 הדקות האחרונות אירעה לפני יותר מארבעה חודשים.

ספסל מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שפל של כל הזמנים. תמונה שכיחה במשחקי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

8 הפסדי חוץ רצופים סוחבת מכבי תל אביב, ולאור העובדה שביום שלישי מחכה לה פנרבחצ'ה באיסטנבול, לא מן הנמנע שהסטריק הזה עוד לא הגיע לקיצו.

7 הפסדי בית בעונה אחת מהווים שיא שלילי בתולדות המועדון. נותרו עוד שני משחקים בקופה - מול ז'לגיריס קובנה ופנאתינייקוס - שעשויים להעמיק עוד יותר את השבר.

6 הפסדים רצופים ספגה מכבי בשליש השני של העונה. רק פעם אחת בהיסטוריה, בעונת 1992/93, היה לה רצף גרוע יותר (שמונה הפסדים).

3 חילופי מאמנים קבועים היו העונה ביורוליג, ושניים מהם התבצעו ביד אליהו. צ'אבי פסקואל הגיע לפאו במקום ארגיריס פדולאקיס, בעוד איינארס בגאצקיס החליף את רמי הדר שהחליף את ארז אדלשטיין במכבי תל אביב (ואף מילה על המאמן הזמני ליאור ליובין). וב-14 הקבוצות האחרות? 14 המאמנים שפתחו את העונה שרדו עד היום.

מאמן מכבי תל אביב ארז אדלשטיין. ברני ארדוב
2.27? בקבוצה רגילה, זה היה הגובה של השחקן הגבוה/ברני ארדוב

0 זריקות עונשין היו לצהובים במהלך ההשפלה בבלגרד, מול הכוכב האדום, שהובילה להתפטרותו של הדר. לא רק שמדובר בשיא שלילי מאז היווסדה של היורוליג, דבר אחד נוסף ברור מאליו: הוא כבר לעולם לא יישבר.

4 שניות שיחק דגן יבזורי לאורך קריירת היורוליג שלו במכבי תל אביב, שהתפרסה על פני כמעט עונה וחצי. פנאתינייקוס הייתה הקבוצה היחידה שמולה שותף, ושזכתה לראות את ההיסטוריה מתרחשת לנגד עיניה.

1 רק קבוצה אחת פגשה פעמיים את מכבי, ולא הצליחה לנצח אותה - וזוהי אוניקס קאזאן. ומה עם האחרות? 13 קבוצות כבר גברו על הצהובים; פנרבחצ'ה וז'לגיריס ינסו להימנע מסוויפ שלילי בשבוע הבא ולהותיר את הרוסים בגפם ברשימה הלא מחמיאה הזו.

90 מ"ל לא התמלאו, על פי טיעוני הקבוצה, במבחנת השתן של סוני ווימס. הם נתנו את האות לסקנדל הגדול של השנה.

סוני ווימס מכבי תל אביב. ורד כהן, מערכת וואלה! NEWS
90 מ"ל של שערורייה. ווימס/מערכת וואלה! NEWS, ורד כהן

2.27 לא היה הגובה של השחקן הגבוה בקבוצה, אלא דווקא השעה שבה בחרו הצהובים לפטר את אדלשטיין. וגם זה, תהיו בטוחים, שיא שלא יישבר עוד לעולם.

19 שניות שיחק גל מקל בהפסד הביתי לאנאדולו אפס, באקט הכי משמעותי שייזכר מהקדנציה הקצרה של הדר על הקווים בהיכל.

12 שחקני יורוליג. חה חה חה.

5 חטיבות במועדון, 5 קבוצות בעלים, 4 מאמנים על הקווים, 1 מנהל ספורטיבי, 1 מנכ"ל שהתפטר, 0 בקבלת החלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully