וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו יונס: "אם מישהו חושב שאני שמח שבית"ר ירושלים נענשה, הוא טועה"

יו"ר סכנין זעם על ההחלטה לגרוע ממאזנה של בית"ר ירושלים שתי נקודות: "בלתי אפשרי שקבוצה אחת תספוג קנס ואחרת הפחתת נקודות". שחר: "נגד הפחתת נקודות, כנראה שהם אובדי עצות"

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: מתן חדד

במכבי חיפה קיוו לסגור את הפער של שתי הנקודות מבית"ר ירושלים עד לאחר המשחק בניהן במחזור הבא, אך כעת, למרות ההחלטה להפחית שתי נקודות ממאזן בית"ר ירושלים שיקרב את הקבוצה לאירופה, במועדון מתנגדים והנשיא יעקב שחר יוצא להגנת אלי טביב. בראיון לוואלה! ספורט סיפק שחר תובנה מעניינת לגבי ההחלטה של בית הדין וסיפק גרסה מעניינת לגבי העונש שצריך להטיל בעקבות התנהגות האוהדים.

"אני נגד הפחתת הנקודות, גם כי זה פוגע בפן הספורטיבי. אבל כנראה שבבתי הדין כבר אובדי עצות", מצהיר שחר. "אותם אוהדים הם אנשים שלא אכפת להם מבית"ר ירושלים. הם באים לחגיגה, ובסוף החגיגה הולכים הביתה. לא מעניין אותם אם זה פוגע בקבוצה או לא".

עוד בנושא:

בית הדין גזר על בית"ר ירושלים עונש של הורדת שתי נקודות בפועל
בית"ר ירושלים מתוסכלת: "אם צריך לפוצץ משחקים, זה מה שנעשה"

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר. יוסי ציפקיס
הצהיר בעבר שאם בית"ר ירושלים לא תופיע למשחק, גם מכבי חיפה לא תופיע. שחר/יוסי ציפקיס

שחר המשיך ואמר: "אני לא יודע אם העונש ישיג את מטרתו, אבל אם לא זה סתם פוגע בקבוצה. שחקנים ובעלי הקבוצות לא היו שותפים לקריאות הגנאי או הקריאות הגזעניות, הם לא עשו זאת. לכן, צריך למצוא את הדרך להעניש את קבוצת האנשים שעושה זאת".

"כל זמן שאין דרך כזו, לעצור את אותם אנשים, ואין שיתוף פעולה עם גורמים חיצוניים, בתי הדין משתמשים לצערי בהפחתת נקודות".

במכבי חיפה מתכוונים לעמוד לצדה של בית"ר ירושלים בכל הנוגע למאבק בהפחתת הנקודות. כזכור, בעבר הצהיר שחר כי הוא עומד לצד טביב כאשר בית"ר ירושלים ספגה עונש רדיוס לפני משחק בין הקבוצות. שחר הצהיר כי אם בית"ר ירושלים לא תופיע למשחק, גם מכבי חיפה לא תופיע. "איננו מתכוונים להנות מן ההפקר", אמר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס. קובי אליהו
תמיכה מפתיעה. אבו יונס/קובי אליהו

הפחתת שתי הנקודות שספגה בית"ר ירושלים ממשיכה להעסיק את קבוצות ליגת העל, רגע לפני פתיחת משחקי הפלייאוף. הקבוצה מהבירה, שספגה עונש מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל בשל קריאות גזעניות במשחק הגביע מול עירוני קרית שמונה, ירדה אל המקום החמישי כאשר בני סכנין תפסה את המקום הרביעי. אולם חרף היריבות הגדולה בין המועדונים, יושב ראש בני סכנין מוחמד אבו יונס תקף את ההחלטה של בית הדין בשיחה עם וואלה! ספורט: "הדין צריך להיות זהה בכל המקרים. דין משחק באצטדיון בנתניה צריך להיות שווה לדין משחק באצטדיון דוחא או טדי. זה בלתי אפשרי שבמקרה אחד קבוצה תספוג קנס של 5,000 שקלים, במקרה אחר עונש רדיוס ובמקרה נוסף הפחתת נקודות".

"אם מישהו חושב שאני שמח כי בית"ר ירושלים נענשה הוא טועה בגדול", הוסיף אבו יונס: "אני לא רוצה לפתוח חזית נגד בתי הדין של ההתאחדות לכדורגל, אבל יש לי דעה על כל מה שקורה שם. אני בעד שהדברים ייקבעו על כר הדשא ולא בבית הדין של ההתאחדות. למרות ההעפלה שלנו למקום הרריביע בעקבות העונש, אני נגד מהלכים מהסוג הזה".

אל התמיכה של סכנין בבית"ר הצטרף בעלי עירוני קרית שמונה, איזי שרצקי, שבשיחה עם וואלה! ספורט הצהיר: "העמדה שלי ברורה והיא שלא צריך להפחית לבית"ר ירושלים נקודות כי בצורה הזו הגזענים מנצחים. במיוחד כשאלי טביב נלחם בגזענות. הפתרון הוא לתפוס את המקללים הגזענים ולהכניס אותם לבית הכלא. מה שבית הדין של ההתאחדות עושה זה מעניק פרס לאלו שרוצים לפגוע בבית"ר ירושלים".

בעלי הפועל כפר סבא, סתיו שחם, פרסם סטטוס בחשבון הפייסבוק שלו והביע תמיכה בבית"ר: "קריאות גזעניות במגרשי הכדורגל שלנו הן תופעה בזויה שעלינו להילחם בה. אך, יחד עם זאת, הפחתת שתי נקודות לבית"ר ירושלים עקב כך, זו פגיעה בספורטיביות ובתחרותיות של ליגת העל. זו פגיעה בשחקני בית"ר ירושלים ובצוות המקצועי, זו פגיעה בהנהלת המועדון, ופגיעה ברוב המוחלט של אוהדי ביתר ירושלים שאינם נותנים יד לתופעה חמורה זו. הודעתי הערב להנהלת בית"ר ירושלים כי אני אתמוך בבקשת הערעור שלהם בבית הדין העליון ואני מקווה שגם שאר בעלי המועדונים בליגת העל יתמכו גם הם".

תגובת הפועל תל אביב לעונש של הפחתת נקודות: "באופן כללי, אנחנו נגד עונש של הפחתת נקודות. היכולת של מועדון לשלוט על אוהדיו במהלך משחק היא מוגבלת. המועדון, השחקנים שהשיגו את הנקודות על המגרש וקהל האוהדים השפוי, לא צריכים להיפגע בצורה כה דרסטית".

מירי רגב, אולפן וואלה! NEWS. מרץ 2017. ראובן קסטרו
נגד העונש. השרה מירי רגב/ראובן קסטרו

מנהלת הליגה הגיבה לעונשה של בית"ר ירושלים: "מבלי להתערב בשיקולי בית הדין, המנהלת תומכת בקבוצות הכדורגל שמבצעות פעילות אקטיביות על מנת למגר את תופעת האלימות והגזענות מהכדורגל הישראלי. אנו מבקשים לחזק את ידיו של אלי טביב וקבוצת בית"ר ירושלים, שהציגו אתמול את פועלם במלחמה באלימות ובגזענות בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. אנו מצפים כי בתי המשפט, המשטרה, שרת התרבות והספורט, שרת המשפטים והשר לביטחון פנים יסייעו במאבק החשוב של קבוצות הכדורגל שלבדן אינן יכולות למגר את התופעה. אנו תקווה כי ערכאות הערעור יביאו בחשבון את המאמצים והמשאבים של קבוצת בית"ר ירושלים ויתר הקבוצות במאבק זה".

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה להחלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל שהודיעה על הענשת קבוצת בית"ר ירושלים בהפחתת נקודות בשל קריאות גזעניות ואמרה: "לקריאות גזעניות והתנהגות אלימה אין מקום במגרשי הספורט וננהג באפס סובלנות כלפי פורעי החוק. יחד עם זאת, לא יכול להיות שקבוצות ספורט ייענשו וישלמו מחיר כבד של הפחתת נקודות וספיגת קנסות בגלל אוהדים פורעי חוק. בעבור האירועים האלה הקמתי את היחידה למלחמה באלימות בספורט והקצתי תקציב גדול שיסייע בטיפול בעבריינות הספורט. אני קוראת ליושב ראש ההתאחדות לכדורגל עופר עיני ולבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, לשקול מחדש את ההחלטה להפחית נקודות לקבוצת בית"ר ירושלים ולהביא לביטולה. כל החלטה מהסוג הזה מבריחה משקיעים מהכדורגל הישראלי ופוגעת בערך הספורטיבי של המשחק. ההכרעה הספורטיבית צריכה להיות על כר הדשא ולא בבית הדין".

עדכון ראשון: 09:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully