וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין גזר על בית"ר ירושלים עונש של הורדת שתי נקודות בפועל

15.3.2017 / 20:08

התנאי שעמד מול הקבוצה מהבירה על קריאות גזעניות הופעל, והיא ירדה למקום החמישי. במועדון זועמים ומתכוונים לערער: "זהו פרס לגזענות". טביב מאיים: "אסגור את היציע המזרחי בעונה הבאה"

יוסי ציפקיס

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל גזר הערב (רביעי) עונש של הפחתת שתי נקודות בפועל על בית"ר ירושלים. נגד הקבוצה מהבירה עמד עונש על תנאי על קריאות גזעניות, ועקב התנהגות אוהדיה במשחק מול עירוני קרית שמונה ברבע גמר גביע המדינה, התנאי הופעל והנקודות ירדו ממאזנה של בית"ר. כמו כן, הקבוצה נקנסה ב-50 אלף שקלים על הקריאות ועל השלכת אמצעים פירוטכניים.

עקב העונש שספגה, הקבוצה של שרון מימר ירדה למקום החמישי בליגה (38 נקודות, כמו מכבי חיפה), כאשר מי שזכתה להנות מכך היא בני סכנין שמדורגת כעת רביעית (39). ממנהלת הליגה הודיעו באופן רשמי כי לא יתקיים שום שינוי בלוח המשחקים של הפלייאוף העליון.

בבית"ר ירושלים הגיבו לעונש: "קבלנו בהלם את החלטת הדיין. כיוון שגם משקיף המשחק ציין כי מדובר באירוע מינורי ותובע ההתאחדות אף הוסיף כי לא מדובר באירוע המחייב הפעלת העונש על תנאי, ולאור המלחמה הגלויה והבלתי מתפשרת של אלי טביב והמועדון באלימות ובגזענות, אין הוא רואה צורך להפעיל את העונש העומד כנגד המועדון. ההחלטה לצערנו משלבת ידיים עם הגזענות ומעניקה פרס לגזענים. כל העשייה, הגינוי והפעולות המובהקות כנגד הגזענות אינן מועילות כלל. ערעור מטעם המועדון יוגש כבר מחר בבוקר לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל ואנו קוראים לכל קבוצות ליגת העל להצטרף לבקשת הערעור על מנת שההכרעות לגבי זהות האלופה והקבוצות שתעפלנה למוקדמות הליגה האירופית תיפולנה על כר הדשא ולא על השולחן הירוק".

עוד בנושא:

לואיס פיגו באולפן וואלה! NEWS: "לא מתגעגע בכלל לכדורגל"
אזקיאל אנדואסל שוחרר מהפועל תל אביב
גיא לוזון: "אני לא מורה למוטיבציה או מורה למחויבות"

אלי טביב בעלים בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
לא מוותר. אלי טביב/יוסי ציפקיס

במהלך הדיון הציג עורך הדין של בית"ר, רוני מוזסון, את הפעולות שמבצע המועדון נגד הקריאות הגזעניות ולראייה 11 האוהדים שנעצרו במשחק הבית האחרון של הקבוצה, מול מכבי חיפה. אותם אוהדים נעצרו בשל קריאות גזעניות.

בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב אמר בדיון: "אני עושה מה שאף בעלים אחר לא עשה או עושה. בגלל זה אנשים מגיעים לביתי ומוחים. בזכות הפעולות שלנו נקבע חוק שלושת השלבים. ביקשנו ששירים עם נופך גזעני יוכנסו לענישה ואנחנו נמשיך לפעול בכל דרך. מבחינתי, הייתי סוגר את היציע המזרחי או כל יציע שיהיו ממנו קריאות, אבל אני לא יכול לעשות את זה כי יש לקבוצה מנויים".

"בשנה הבאה לא יימכרו מנויים ליציע המזרחי ואוכל לסגור אותו", הוסיף טביב: "אלך עד הסוף עד שאמגר את הקריאות האלה ואני מצפה מבית הדית שייתן לנו יד בנושא, הוא צריך להתחשב בפעולות שאנחנו מבצעים ובמלחמה שלנו נגד הגזענות. ישנן עוד פעולות שנבצע בזמן הקרוב, לא נשב בשקט עד שהשירים האלה לא יישמעו יותר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
יציע אחד פחות בעונה הבאה? אוהדי בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

מלבד הדברים של הבעלים, בקבוצה הציגו עובדות לפיהן אוהדים, שנעצרו על קריאות גזעניות, מורחקים מהמגרשים לתקופות מגוחכות של שבועיים עד חודש. מעבר לאותה הרחקה קצרה לא נעשה שום מהלך נגד אותם האוהדים כאשר באחד המקרים אחד מהפורעים שוחרר ללא הרחקה.

יריב טפר, שציין את הקריאות בדו"ח השיפוט כמשקיף בטדי, אמר במהלך הדיון: "היציע המזרחי אוכלס ב-3,000 אוהדי בית"ר. מדובר בקומץ שישב בחלק התחתון והם אלו שקראו את הקריאות הגזעניות. השופטים לא ציינו זאת כי הם מרוכזים במה שקרא על הדשא והם לא שמו לב לאותן קריאות, לכן לא מצאנו לנכון לעצור את המשחק למספר דקות. היה מדובר בקומץ ובוודאי לא כל היציע, שעודד בצורה ספורטיבית".

בנושא אחר, מאמן הפועל ראשון לציון, ניר ברקוביץ', הורחק היום משני משחקים. מאמן הכתומים ספג את העונש אחרי שאמר לשופט הרביעי "לך תזדיין", במהלך המשחק. ברקוביץ בחר להכחיש את העובדה כי הוא קילל את השופט הרביעי, אך בית הדין החליט לאמץ את דו"ח השופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully