וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע: 10 דברים שצריך לדעת על עסקת אורן ביטון

14.3.2017 / 12:42

האבידה של יואב כץ, הרווח של איזי שרצקי, ההשקעה מחוץ לשעות האימון והתכנית לשיפור החלק ההגנתי. מאחורי הקלעים של העברת אורן ביטון, כולל מהפכת הענק שברק בכר מתכנן בבירת הנגב

עריכת וידאו: קובי אליהו

ביום שבת האחרון, אחרי ההפסד המפתיע להפועל כפר סבא שגרר נפילה לפלייאוף התחתון, ישבו כמה משחקני עירוני קרית שמונה במסעדה סמוכה לעיר. מצב הרוח היה שפוף ואחד מהשחקנים התלונן: "מי יראה עכשיו פלייאוף תחתון וישים לב אלינו?". בשולחן ישב גם המגן השמאלי אורן ביטון, שבליבו כבר ידע שהוא לא יזדקק לחשיפה. ביטון כבר היה חתום בהפועל באר שבע במשך למעלה משבוע, אבל ההודעה הרשמית יצאה רק היום. כך, בתוך כשנה המגן בן ה-22 יעבור ממאבקי תחתית בליגה הלאומית למשחקים בזירה האירופית. והוא לא המרוויח היחיד – בואו לא נשכח את איזי שרצקי ועירוני קרית שמונה, ששוב השביחו שחקן אלמוני יחסית ומכרו אותו ברווח עצום.

שחקני הפועל חיפה, אושרי רואש (ימין), אורן ביטון (מרכז), סמסון אובי בוסה. ניב אהרונסון
הפועל חיפה קיבלה 130 אלף שקל, קרית שמונה תקבל 3.5 מיליון 12 חודשים אחר כך. ביטון במדי הפועל חיפה/ניב אהרונסון

1. איזי שרצקי "חטף" (במובן הספורטיבי) את אורן ביטון מהפועל חיפה. לפני שנה המגן הושאל להפועל נצרת עילית וזו ניהלה מו"מ עם יואב כץ על רכישה שלו. אבל שרצקי שעקב אחרי ביטון, החתים אותו מתוך ידיעה שהצדדים יגיעו לוועדה למעמד השחקן. הפסיקה הייתה שקרית שמונה תפצה את הפועל חיפה ב-130 אלף שקל. כעת היא מכרה אותו לבאר שבע בסכום שמוערך ב-3.5 מיליון שקל. אם זה לא מספיק, קרית שמונה גם תקבל 30 אחוז מסכום המכירה הבאה של המגן.

2. העסקה התחילה להירקם כמה ימים לפני תום חלון ההעברות של ינואר. בבאר שבע הבינו שלא יצליחו להחזיר את אופיר דוידזאדה וברק בכר נקב בשמו של ביטון. הפרטים האחרונים סוכמו לפני כשבוע וחצי ובקבוצות המתינו לדעת האם הן ייפגשו בפלייאוף העליון – דבר שכנראה היה דוחה את ההודעה.

3. ביטון חתם לחמש שנים וההערכה היא שהוא יקבל יותר מ-300 אלף שקל נטו בעונה הראשונה. בשנים באות השכר שלו ישודרג בהדרגה.

שחקן מכבי תל אביב יובל שפונגין, שחקן עירוני קרית שמונה אורן ביטון. ברני ארדוב
מצטיין במדדים הפיזיים ולא סובל מפציעות. ביטון/ברני ארדוב

4. בעוד שרצקי האמין בביטון מהרגע הראשון ואמר לכל מי שרק רצה לשמוע שהוא יגיע לנבחרת ישראל, תומר קשטן הרבה להעיר לו. שחקנים בקרית שמונה מעידים על כך שקשטן העיר לביטון על העבודה ההגנתית. בבאר שבע יודעים שהמגן הצעיר יצטרך לשפר את החלק הזה ומתכוננים בהתאם. "אם יש מאמן שיודע להוציא משחקן את הדברים האלה זה ברק", קובע שחקן בקרית שמונה ששיחק תחת בכר, "אורן מגן מצוין כבר היום. אם הוא יעשה קפיצת מדרגה הגנתית הוא יהיה המגן הטוב בארץ".

5. חלק מההתקדמות המטאורית של הפועל באר שבע בשנתיים האחרונות נובעת מהשימוש הנכון והמוצלח בכלים לניתוח של הנושא הפיזי. בבירת הנגב ישמחו לשמוע שביטון מוביל כמעט בכל פרמטר אפשרי בקרית שמונה. בכל משחק הוא בין שלושת המובילים בצבירת מרחק וכן וכן בפעולות האנאירוביות שלו.

6. ביטון עובד קשה גם מחוץ לשעות האימונים. הוא נפגש בכל יום עם מאמן הכושר ערן שדו לאימון אישי ואולי זו הסיבה בגללה יש לו כושר מצוין ואפס פציעות. העונה שיחק 90 דקות ב-24 מתוך 26 משחקי ליגה, ופספס שני משחקים רק בגלל הרחקות. "הוא יכול לסחוב עונה אינטנסיבית גם ברמה של באר שבע", אומרים בקרית שמונה, "יש לו כושר והוא אתלט ברמות הכי גבוהות שיש".

שחקן מכבי פתח תקוה דור אלו. לירון מולדובן
השחקן הבא שאמור לחתום. אלו/לירון מולדובן

7. ביטון לא מוכר לקהל הרחב אבל גם בקבוצה הצפונית לקח לילד זמן להיפתח. בתחילה המגן היה מופנם והתקשה להיפתח אך עם הזמן נפתח והפך להיות אחד השחקנים האהובים בקבוצה. "מדובר בטיפוס מאוד חיובי" העיד אחד השחקנים הוותיקים "ייקח לו זמן להיפתח בבאר שבע אבל הוא יסתדר שם בוודאות".

8. בהפועל באר שבע רוצים לקבל שחקן בכושר משחק מלא, בניגוד למשל לאופיר דוידזאדה שיושב על הספסל של גנט כבר חודשים ארוכים. ביטון צפוי להמשיך לפתוח בקרית שמונה גם בפלייאוף התחתון.

9. ההחתמה של ביטון היא רק הסנונית הראשונה לשינויים שיתבצעו בהפועל באר שבע בקיץ הקרוב. למרות העיסוק המאסיבי במאבק האליפות, מתיחת הפנים כבר נמצאת בעיצומה. ביטון יגיע במקומו של מיהאי קורהוט שיעזוב וגם דור אלו אמור להצטרף, כשבן ביטון ייצא לחו"ל. אובידיו הובאן יעזוב בעצמו ובמקומו יגיע שחקן ישראלי.

10. אחרי ההחתמה של ניב זריהן בהפועל באר שבע שוב נשמעו דיבורים על כך שסוכן השחקנים דודו דהאן "השתלט על המועדון". ההחתמה של ביטון וזו המתקרבת של אלו – שניהם מיוצגים על ידי האחים קצב – יורידו את הדיבורים הללו מסדר היום, לפחות כך מקווים אצל האלופה. "יהיו גם שחקנים שיגיעו בקיץ דרך דודו דהאן, זה בטוח", מסביר גורם בבאר שבע, "אבל ברור שבקבוצה מביאים שחקנים לפי היכולת שלהם ולא לפי מי הסוכן שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully