וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעס בפורטוגל: הממשלה נגד הקמת נמל התעופה כריסטיאנו רונאלדו

מושל מדיירה מתכנן טקס גרנדיוזי בו שמו של שדה התעופה המקומי יוחלף ויישא מעתה את שמו של כוכב ריאל. אבל בפורטוגל לא כולם אוהבים את המהלך, והממשלה מנסה לסכל אותו: "זה לא מוסרי"

one

סוגייה מוסרית חדשה ומשעשעת בפורטוגל: האם ראוי לקרוא לנמל התעופה במדיירה, עיר נעוריו של כריסטיאנו רונאלדו, על שמו של כוכב ריאל מדריד? בשנה שעברה, זמן קצר אחרי שהסלסאו זכו ביורו, החליט מושל מדיירה מיגל אלבקרקה לשנות את שמו של שדה התעופה הוותיק ולהעניק לו את השם הקליט "נמל התעופה כריסטיאנו רונאלדו". מאז קמו לא מעט אנשי תרבות ורוח בפורטוגל ומחו, משום שלטענתם כוכב כדורגל אינו ראוי לכבוד שכזה. בימים האחרונים, כשטקס שינוי השם מתקרב - ב-29 בחודש פורטוגל תארח את שבדיה למשחק הראשון אי פעם של כריסטיאנו רונאלדו במדיירה - המחאה הולכת וגוברת.

מספר פעילים חברתיים אף הגישו עתירה למוסדות המשפטיים העליונים של פורטוגל במטרה לשנות את ההחלטה, אותה קיבל מושל מדיירה על דעת עצמו. בימים האחרונים, כאמור, הקולות להותיר את שמו של שדה התעופה הקודם על כנו, גוברים ואפילו ממשלת פורטוגל מעורבת בעניין ומנסה למנוע את שינוי השם. בעצומה שכתבו כמה אומנים מפורסמים התבקש מושל מדיירה לחזור בו מהחלטתו באופן מיידי, ונכתב "בקצב הזה, בקרוב מאוד איי מדיירה ייקראו איי רונאלדו. זה לא מוסרי".

כעת מושל מדיירה מגיב. "כל מי שמנסה למנוע את המהלך הזה טיפש וחסר כבוד", אמר. "אנחנו בסך הכל רוצים לתת את הכבוד וההכרה הראויים לכדורגלן משלנו, לפורטוגלי דגול שעשה המון למען האזור הזה. אני לא זקוק לאישור של אף אחד, כי מדובר באדמה ששייכת לנו ובמימון עצמי. ממי אני צריך לבקש אישור? מאנשים עם שנאה עצמית שלא רוצים להעריך את הכדורגלן הכי גדול שהיה לנו?".

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
שנוי במחלוקת, גם בפורטוגל. רונאלדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully