וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהצלילה של סוארס עד ההצגה של זהבי: הפאשלות של השופט בקאמפ נואו

דניז אייטקין, השופט שעומד במוקד הסערה אחרי נס ברצלונה, עלול להיענש בחומרה, וקל להבין למה: ההיסטוריה שלו כוללת החלטות מפוקפקות רבות, כולל שערורייה במשחק של נבחרת ישראל מול אלבניה

צילום מסך

דניז אייטקין, השופט שעומד במוקד הסערה שאחרי הקאמבק ההיסטורי של ברצלונה, מנסה לשמור מאז אותו ערב אמוציונלי על פרופיל נמוך. בצרפת מדווחים כי ב-48 השעות האחרונות אייטקין הגרמני-טורקי, שופט יחסית צעיר (38) שביומיום עוסק ביזמות באינטרנט, מקבל מאות פניות ברשתות החברתיות וגם בטלפון, חלקן הגדול אלימות כמובן, כולל איומים על חייו. מאז המשחק נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו הספיק לגבות אותו בצורה חד משמעית וגם ההתאחדות הגרמנית פרסמה הודעת תמיכה בו ובהחלטותיו השנויות במחלוקת, שכללו שריקות לשני פנדלים מפוקפקים לזכות ברצלונה ואי שריקה לכדור עונשין מ-11 מטר לזכות אנחל די מריה מפריס סן ז'רמן, אחרי הכשלה של חבייר מסצ'ראנו שכבר הודה שאכן ביצע עבירה.

אבל לא כולם מגבים אותו. פיירלואיג'י קולינה, שמשמש כיום מנהל אגף השופטים בפיפ"א, כבר קיבל החלטה להעניש את אייטקין על תצוגת השיפוט החלשה ועל פי שלל דיווחים ביבשת, הוא לא ישבץ אותו למשחקים נוספים בליגת האלופות העונה אלא "יוריד" אותו לליגה האירופית, שם ינסה לתקן את הרושם השלילי שהשאיר.

עוד בנושא:

הקאמבק המעצבן בהיסטוריה: כך הפך נס ברצלונה לאירוע בלתי נסבל
סרג'י רוברטו: "רק בחמש בבוקר הצלחתי לעכל", וראטי ומטוידי חגגו עם ריהאנה
עשור, איך אפשר לא לזכור? השלושער הראשון של ליאונל מסי בברצלונה

השופט הגרמני דניז אייטקין. GettyImages
היסטוריה מפוקפקת. אייטקין/GettyImages

אייטקין הגיע למשחק עם ניסיון דל יחסית במשחקים גדולים מהסוג הזה. הוא שפט העונה ארבעה משחקים בליגה האלופות, אף אחד מהם לא נחשב לגדול במיוחד, וגם ניסיונו בטורנירים בינלאומיים גדולים קטן מאוד (מעולם לא שפט ביורו או מונדיאל). הוא שפט פעם אחת את ברצלונה בליגת האלופות בניצחון 0:1 על אפואל ניקוסיה, וניהל שני משחקים של פריס סן ז'רמן במפעל הבכיר, ששניהם הסתיימו בניצחונות (0:3 על באזל העונה ו-0:3 את שחטאר בעונה שעברה).

לאורך השנים נודע אייטקין כשופט שנוטה להשתכנע בקלות רבה לפסוק על פנדלים ולשלוף אדומים, וכאחד שניתן להתל בו יחסית בקלות. הצלילה של לואיס סוארס שהובילה לשער החמישי של ברצלונה לא הייתה הפעם היחידה בה השתכנע בקלות ולמען האמת, רק לא מזמן הוא היה מעורב בשערורייה נוספת, שבאופן מפתיע קשורה ישירות לישראל. אייטקין היה האיש שניהל את המשחק בו הנבחרת הביסה 0:3 את אלבניה, במפגש טעון שכלל שתי הרחקות של שחקנים אלבנים ושני פנדלים לזכות ישראל. האלבנים כל כך זעמו אחרי המשחק עד שהציפו את חשבון הפייסבוק שלו בקללות ואיומים והוא נאלץ לסגור אותו.

מאמן אלבניה אף ביקר בחריפות את אייטקין על כך ש"קנה" את מה שהגדיר כ"הצגה" של ערן זהבי אשר גרמה לאחת ההרחקות. "זהבי הגזים בתגובה שלו התנהג כמו בן זונה, והשופט לקח אותו ברצינות משום מה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שוער נבחרת אלבניה, אטריט ברישה מול ערן זהבי, נבחרת ישראל. AP
גם את "ההצגה" הזאת הוא אכל. זהבי מול אלבניה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully