וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור, איך אפשר לא לזכור? השלושער הראשון של ליאונל מסי בברצלונה

החיבור הקסום עם רונאלדיניו, הבישול של אטו והחגיגות המטורפות שהזכירו את ההעפלה מול פ.ס.ז'. בקטלוניה עוד לא הספיקו להירגע מהקאמבק השבוע וכבר מציינים את השלושער הראשון של הפרעוש, בקלאסיקו המיתולוגי. וגם: ילד הפלא בן ה-12 שסירב לריאל מדריד וחתם בברצלונה

צילום מסך

בווידאו: החגיגות של ברצלונה אחרי ההעפלה לרבע גמר ליגת האלופות

בזמן שברחבי העולם מתקשים לעכל את ה-1:6 ההיסטורי של ברצלונה בדרך לרבע גמר ליגת האלופות, בקטלוניה מציינים היום (שישי) עשור לאחת ההופעות המהפנטות ביותר של ליאונל מסי. הפרעוש אומנם הבקיע רק מהנקודה הלבנה מול האלופה הצרפתית, אך ב-10 במרץ 2007 הובקע השלושער הראשון שלו במדי ברצלונה, בגיל 19 בלבד, אז היה חלק מהשלישייה לא פחות היסטורית עם סמואל אטו ורונאלדיניו גאושו.

בדיוק לפני עשור, בקלאסיקו השני של עונת 2006/07 ריאל מדריד של פאביו קאפלו הגיעה לקאמפ נואו לקרב פסגה מול הקטלונים, אותם אימן פרנק רייקארד. המאמן האיטלקי, שניסה לצרף את הפרעוש ליובנטוס עונה לפני כן, הצליח להביא לבלאנקוס אליפות בסיומה של אותה עונה ועזב, אך נדמה כי עד היום הוא מתקשה לשכוח את ההצגה של מסי, עדיין עם שיער ארוך ונטול קעקועים, במה שהפך לאחד ממשחקי הקלאסיקו הזכורים ביותר.

עוד בנושא:

ברצלונה עלתה לרבע גמר ליגת האלופות עם 1:6 על פ.ס.ז' ו-5:6 בסיכום שני המשחקים
מסי בחגיגות נדירות, פיקה עוקץ את ראמוס: ברצלונה מתקשה לעכל את ההישג המופלא
באולפן ליגת האלופות איבדו את זה לגמרי: עולם הכדורגל יצא מגדרו מהקאמבק ההיסטרי
"צלקת לכל החיים": בפ.ס.ז' נדהים מהתוצאה ומהשיפוט, וגם: אפילו שחקן בית"ר עוקץ
הגאונות של לואיס אנריקה, הגדולה של ניימאר: יוכין מנתח ומכתיר את גיבורי המהפך
סרג'י רוברטו: "רק בחמש בבוקר הצלחתי לעכל", וראטי ומטוידי חגגו עם ריהאנה
הקאמבק המעצבן בהיסטוריה: כך הפך נס ברצלונה לאירוע בלתי נסבל

שחקני ברצלונה ליאונל מסי, סמואל אטו. GettyImages
עשור עבר. ליאונל מסי וסמואל אטו/GettyImages

לרוד ואן ניסטלרוי הפסיקו חמש דקות כדי להעניק לקאפלו יתרון, אך מסי החזיר את ברצלונה לעניינים כבר בדקה העשירית בזכות מסירה נהדרת של סמואל אטו. ההולנדי הנהדר החזיר את היתרון לאורחת בדקה ה-12 בזכות פנדל מדויק, שנזקף לטובת ריאל בעקבות הכשלה על גוטי. רונאלדיניו גאושו הצליח לסחוט מאיקר קסיאס הצעיר עצירה מושלמת, אך הפרעוש וקבע 2:2 בדקה ה-27 עם וולה מושלם.

סרחיו ראמוס, שרק השבוע היה חתום על ההעפלה של אלופת אירופה לשלב הבא, הכניע את ויקטור ואלדס עם נגיחה שהזכירה בעיקר את הביצוע של אבי יחיאל באירלנד. רגע השיא הגיע בדקה ה-87, עם מסירת אמן של רונאלדיניו למסי, שביטל שלושה שחקנים בדרך לשער והכניע את קסיאס בפעם השלישית.

שחקני ברצלונה ליאונל מסי, סמואל אטו. GettyImages
שיתוף פעולה עיוור. ליאונל מסי ורונאלדיניו/GettyImages

סיד לואו מה'גארדיאן' הילל את התצוגה של הארגנטינאי: "מהצד נראה שהצעיר בן ה-19 הזה מגושם ובקושי מוציא מילה מפיו, השמועות אודות העונה שמדובר באילם נראות לך פתאום נכונות, אבל ההופעה הזו דווקא בקלאסיקו מוכיחה שלברצלונה יש את הדבר הכי קרוב לדייגו מראדונה. זו הייתה הופעה סנסציונית, כמו של דייגיטו מול נבחרת אנגליה במונדיאל 1986. היא גם בוודאי לא נופלת מהפעם הראשונה שפלה כבש בגביע העולמי. ברצלונה כבר איבדה את הקלאסיקו במשחק הזה שלוש פעמים מול ריאל, אבל מסי כמעט לבדו הציל לה נקודה".

מאז הספיק הפרעוש להוסיף עוד 34 שלושערים בכל המסגרות, לשבור את שיא הכיבושים של ברצלונה, לזכות בשלושה גביעי ליגת אלופות ולככב עם ארבעה הופעות בהן כבש רביעייה וחמישייה היסטורית מול באייר לברקוזן בליגת האלופות.

חלון ההעברות של הקיץ טרם נפתח, אך זה ממש לא הפריע לברצלונה להחתים את אחד הכישרונות הכי גדולים בכדורגל הספרדי, קריסטובל מונוס בן ה-12, המשחק בפאביה הקטנה. מונוס, אחריו עקבה הקבוצה במשך תקופה ארוכה, יצטרף לקבוצת הילדים של הקטאלנים באוגוסט, לאחר שזכה להצעה גם מריאל מדריד. הוא משחק בכנפיים ובעונה שעברה כבש 41 שערים.

סטודנטים בבגדד לאחר השער של סרג'י רוברטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully