וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם לא נרגע: הנסים הגדולים של בארסה והקונספירציה של אופ"א

בספרד אספו את השערים הכי דרמטיים בתולדות המועדון ואילו המדרידאים טוענים כי באופ"א החליטו כבר לפני חודש שבארסה תזכה בצ'מפיונס. איבן ראיקיטיץ' סיכם על הארכת חוזה עד 2021

אימג'בנק GettyImages

כמעט יממה שלמה כבר עברה מהרגע בו סרג'י רוברטו הכניס רגל, קבע 1:6 מטורף ושלח את ברצלונה לרבע גמר ליגת האלופות על חשבון פריס סן ז'רמן, והעולם עדיין מתקשה להירגע. רגע אחרי חגיגות הניצחון, בברצלונה התפנו לסכם על חוזה חדש עם איבן ראקיטיץ', שכפי שכבר דווח בימים האחרונים סיכם עד 2021. הקשר הקרואטי יחתום על החוזה מחר, במשרדי המועדון, וסעיף השחרור החדש שלו יעמוד על 125 מיליון יורו.

ב"ספורט" הקטלאני ידעו לספר שמיד בסיום המשחק, כל שחקני ברצלונה אמרו אחד לשני: "זה לא נגמר כאן, אנחנו הולכים לקחת טרבל". בספרד הכינו היום (חמישי) את רשימת "10 שערי הנס של ברצלונה":

1) נובמבר 1991: הנגיחה של חוסה מארי באקרו בדקה ה-90 בשמינית גמר ליגת האלופות מול קייזרסלאוטרן. שער חוץ שצימק ל-3:1 וקבע 3:3 בסיכום שני המשחקים. בארסה המשיכה לזכייה ראשונה בתולדותיה בגביע האלופות.

2) מאי 1992: שער הניצחון של רונלד קומאן בגמר האלופות, כדור חופשי מול סמפדוריה בדקה ה-112.

3) מרץ 1997: שער בדקה ה-81 של פיצי, שקבע 4:5 במשחק ו-6:7 בסיכום שני משחקי רבע גמר הגביע בין בארסה לאתלטיקו.

4) מאי 2006: שער הניצחון של ז'וליאנו בלטי בדקה ה-81, מול ארסנל בגמר ליגת האלופות.

5) מאי 2009: השער של אינייסטה בדקה ה-93 בחוץ מול צ'לסי, ששלח את בארסה לגמר ליגת האלופות.

6) יוני 2001: המספרת של ריבאלדו שקבעה 2:3 על ולנסיה בדקה ה-90 ושלחה את ברצלונה לליגת האלופות.

7) דצמבר 2009: שער הניצחון עם החזה של מסי בגמר אליפות העולם לקבוצות, מול אסטודיאנטס, בדקה ה-110.

8) אוגוסט 2009: שער הניצחון של פדרו בדקה ה-115 של הסופרקאפ האירופי, מול שחטאר.

9) אוגוסט 2015: שוב פדרו, עם שער הפרידה שלו מבארסה, בדקה ה-115. הפעם ב-4:5 המסחרר מול סביליה בסופרקאפ האירופי.

10) מרץ 2017: סרג'י רוברטו והקאמבק הגדול מכולם.

עוד בנושא

ברצלונה עלתה לרבע גמר ליגת האלופות עם 1:6 על פ.ס.ז' ו-5:6 בסיכום שני המשחקים
מסי בחגיגות נדירות, פיקה עוקץ את ראמוס: ברצלונה מתקשה לעכל את ההישג המופלא
באולפן ליגת האלופות איבדו את זה לגמרי: עולם הכדורגל יצא מגדרו מהקאמבק ההיסטרי
"צלקת לכל החיים": בפ.ס.ז' נדהים מהתוצאה ומהשיפוט, וגם: אפילו שחקן בית"ר עוקץ
הגאונות של לואיס אנריקה, הגדולה של ניימאר: יוכין מנתח ומכתיר את גיבורי המהפך

שחקן ברצלונה סרג'י רוברטו. GettyImages
נכנס לרשימה מכובדת. סרג'י רוברטו/GettyImages

מי שממשיך לספוג המון אש הוא השופט הגרמני דניס אייטקין, שנתן לבארסה שני פנדלים מפוקפקים, בעיקר זה בדקה ה-90 שקבע 1:5. מדובר באותו שופט שניהל את המשחק בין אלבניה לישראל לפני כמה חודשים, בו הנבחרת של אלישע לוי חגגה עם 0:3 בחוץ אחרי שהיריבה נותרה בתשעה שחקנים, כאשר גם במשחק ההוא שרק השופט לצמד פנדלים, לזכות ישראל.

איזבל, אשתו של כוכב פריס סן ז'רמן, טיאגו סילבה, התקשתה להירגע וכתבה באינסטגרם: "השחקן הכי טוב של ברצלונה היה השופט. זה היה מביש". חואנמה רודריגס, עיתונאי ה"מארקה" תקף: "טום אוברבו הוא אחות רחמניה לעומת אייטקין. היסטורי? הדבר ההיסטורי היחיד היה הבושה הגדולה והדרך בה שיחקה פריס אתמול בקאמפ נואו. הדבר האפי היחיד במשחק הזה היה השיפוט המביך של אייטקין". גם מאמן נבחרת נורבגיה, לארס לאגרבק הוותיק, תקף: "אני מרגיש רע עבור הכדורגל. לואיס סוארס עשה הצגה כמו בתיאטרון".

במדריד העלנו סוג של תיאוריית קונספירציה: לפני כחודש, אופ"א ביצעה מחקר אשר המסקנה בסיומו הייתה כי ברצלונה תזכה בליגת האלופות השנה. במחקר דומה שנערך בשנה שעברה, התוצאה הייתה כי ריאל מדריד תהיה הזוכה, מה שאכן קרה. כעת, טוענים המדרידאים, החליטו באופ"א לשמור על 100 אחוז הצלחה ולסייע לבארסה בדרכה לשלב הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מרקו וראטי שחקן פריס סן ז'רמן מתלונן בפני השופט דניז אייטקין. רויטרס
גם במשחק של ישראל היו לו כמה תקלות. אייטקין/רויטרס

למרות העיסוק בשופט, במדריד גם ידעו לחלוק מחמאות ל-3:4:3 המפתיע של לואיס אנריקה, ש"היה תכנית המשחק המושלמת", על פי חיימה רינקון מה"מארקה": "כשאף אחד לא האמין והביקורות חתכו את בארסה, ללואיס אנריקה הייתה תכנית. זה היה הנשק האחרון שלו, ברגעים בהם הקבוצה שלו הותקפה מכל הכיוונים. הדרך היחידה לצאת מהמצב הייתה להסתער ולוצ'ו האמין שזה אפשרי". רינקון ציין כי מאז שינוי השיטה, בארסה ניצחה בחוץ את אתלטיקו מדריד וכבשה שישייה מול חיחון, חמישייה מול סלטה ועוד שישייה אמש כמובן: "הלחץ על כל המגרש חזר ובארסה שוב נראתה כמו בארסה".

בינתיים, בצד המפסיד וההמום מנסים לאסוף את השברים. ראשי פריס סן ז'רמן מיהרו לגבות את המאמן אונאי אמרי, אך לא ברור האם מדובר בגיבוי אמיתי או בכזה שבדרך כלל מגיע לפני פיטורים. בפריס הבהירו שאמרי ישמור על תפקידו, לפחות נכון להיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully