וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראסל ווסטברוק עם 58 נקודות והפסד: "מדהים, אבל הצגה של איש אחד"

כוכב אוקלהומה סיטי מעמיד ממוצעים אדירים (על אף שממוצע הטריפל דאבל בסכנה) אך קבוצתו ספגה הפסד רביעי רצוף. מאמן הת'אנדר טוען ש"הוא שיחק מדהים", בפורטלנד שמחים שיש להם קבוצה

ראסל ווסטברוק אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
58 נקודות ב-54 אחוז מהשדה. מה זה שווה? ווסטברוק/AP

על הכישרון של ראסל ווסטברוק אין עוררין, אבל לגבי היעילות שלו קיים ויכוח גדול ב-NBA. הלילה (רביעי) כוכב אוקלהומה סיטי רשם שיא קריירה של 58 נקודות, אבל קבוצתו הפסידה 126:121 לפורטלנד. אז הנה נתון שממחיש את הדואליות של ראס: בארבעת המשחקים האחרונים הוא קלע במצטבר 180 נקודות, ממוצע של 45 נקודות למשחק (!), אבל ארבעתם הסתיימו בהפסד של אוקלהומה סיטי.

עוד בנושא

דירק נוביצקי הגיע ל-30 אלף נקודות קריירה
58 נקודות לראסל ווסטברוק בהפסד הת'אנדר
ב-NBA מצדיעים לדירק נוביצקי: "שחקן למופת, אחד הגדולים"

ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. GettyImages
החטיא את ארבע הזריקות האחרונות שלו. ראס/GettyImages

מאמן הת'אנדר בילי דונובן פשוט מחמיא לשחקנו על התצוגה ההתקפית המרשימה, ששברה שיא קבוצה (קווין דוראנט, 54). "אני חושב שהוא שיחק בצורה שלא תיאמן הלילה", אמר המאמן, "אני חושב שהוא היה פשוט לא ייאמן". מאמן הבלייזרס טרי סטוטס אמר ש"ווסטברוק הוא שחקן אדיר, התקפה מתפרצת של איש אחד. מה שקרה היה שהוא קלע באחוזים גבוהים חלק גדול מהזריקות של אוקלהומה סיטי מחצי מרחק, ובמחצית אמרנו להישאר עם זה, כי הם לא יקלעו ככה כל המשחק. אהבתי את הדרך שבה התמודדנו עם הסיטואציה".

ואכן, הלילה ב-36 דקות ווסטברוק קלע 21 מ-39 מהשדה (3 מ-9 מהשלוש, 13 מ-16 מהעונשין), הוסיף 9 אסיסטים ו-3 חטיפות כדי לשפר את שיא הקריירה הקודם שלו (54 נקודות מול אינדיאנה ב-2014/15), אבל החטיא זריקה מכריעה 44 שניות לסיום, כשפספס שלשה חופשית. ב-90 השניות האחרונות של המשחק רשם שלוש החטאות בסך הכל, כולל שתי ג'אמפרים מחצי מרחק. הוא החטיא את ארבע הזריקות האחרונות שלו במשחק, סיים את הרבע האחרון עם 6 מ-15 מהשדה, ואחרי שפתח את המשחק עם 15 מ-20, סיים עם 6 מ-19. וכך במקום ששוב ידברו על התצוגה המופלאה שלו ועל מועמדותו לתואר ה-MVP, שוב נאלצים לדבר על מה שלא קרה ועל עוד הפסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראסל ווסטברוק אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
"אלו זריקות שללא ספק הייתי לוקח שוב, כי ב-9 מתוך 10 פעמים הייתי קולע אותן. פשוט הפעם החטאתי"/AP

אבל מה עם הקבוצתיות, ומה האשמה של ווסטברוק? הת'אנדר ירדו למאזן 8:4 כשווסטברוק לוקח 30 זריקות ומעלה. עם זאת, מלבד לווסטברוק, לשאר ארבעת שחקני החמישייה של הת'אנדר לא היה ולו אסיסט אחד הערב. הוא חילק 9, אבל שאר הקבוצה חילקה רק 7. רק ויקטור אולדיפו (16) ואנס קנטר (11) קלעו בספרות כפולות.

ווסטברוק ודונובן האשימו את ההגנה של הת'אנדר, שספגה 126 נקודות. בארבעת ההפסדים האחרונים ספגה בממוצע 116 נקודות. "שמנו את עצמנו במצב שבו אנחנו חייבים לתת הגנה ברמה גבוהה", אמר ווסטברוק, "אלו זריקות שללא ספק הייתי לוקח שוב, כי ב-9 מתוך 10 פעמים הייתי קולע אותן. פשוט הפעם החטאתי. אנחנו לא טובים מספיק כדי לקחת ערב מנוחה בהגנה". גם דונובן טוען ש"אני חושב שהוא לקח זריקות באמת טובות, הייתי איתן בסדר גמור. לאור ההגנה שלנו ברוב המשחק, אני חושב שהיכולת שלו והרצון שלו בהתקפה היו אלה ששמרו אותנו במשחק".

אחרי 64 משחקים ווסטברוק עדיין שומר על ממוצע של טריפל דאבל העונה, על אף שבגזרת האסיסטים חלה ירידה (ממוצע של 6.0 אסיסטים בחודש מארס). הוא צריך לשמור על ממוצע של 9.9 אסיסטים למשחק ו-8.2 ריבאונדים ב-18 המשחקים שנותרו כדי להפוך לשחקן הראשון מאז אוסקר רוברטסון שמשיג ממוצע עונתי של טריפל דאבל ב-1963/64. מאז פגרת האולסטאר הוא עם ממוצע של 37.2 נקודות למשחק

יוסוף נורקיץ', סנטר פורטלנד, אמר בסיום הניצחון של קבוצתו הלילה ש"כשאתה רואה את המספרים, ראס קלע 60 נקודות או משהו. מצדי שיקלע 80, אבל אנחנו עדיין חייבים לנצח. אני מכבד את מה שהוא עושה, אבל שמח עבור הקבוצה שלי". מאיירס לאונרד מהלייזרס אמר ש"הוא מדהים, אבל עם זאת, לפעמים זה הופך להצגה של איש אחד. הוא באמת מסוגל לעשות את זה, אבל לזכותנו ייאמר שאצלנו היו הרבה שחקנים שתרמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully