וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרווחתי 1.8 מיליון דולר בלילה אחד וחשבתי 'אני השחקן הטוב בעולם'": "הפודיום" עם אלי אלעזרא

אלי אלעזרא, לשעבר קצין בסיירת גולני וכיום אחד משחקני הפוקר המוכרים בעולם, התארח בפרק ה-100 של "הפודיום". על "הלילה הרע ביותר בחיי", הקפיצה לשולחנות הכי גדולים בווגאס, כשדיקפריו ודיימון הגיעו לשחק, המחמאות לפיל אייבי ("יש לו הכול") ולאן נעלם טום דוואן?

שחקן הפוקר הישראלי אלי אלעזרא בגמר טורניר אפילות הפוקר של ישראל בוואלה!. ניב אהרונסון
אלי אלעזרא באליפות הפוקר של וואלה!/ניב אהרונסון

אלי אלעזרא, משחקני הפוקר המוכרים בעולם, הגיע לאולפני וואלה! והתארח בפרק ה-100 של פודקאסט "הפודיום". אלעזרא סיפר על חייו, וכיצד הפך מקצין בסיירת גולני לדייג באלסקה לאיש עסקים בלאס וגאס. אט אט קפץ בסכומים וברמות של הפוקר והגיע לשולחנות הגדולים ביותר, למשחקים מול הגדולים ביותר. במסגרת השקת ספרו, "אגדת פוקר" (נכתב עם מתן קרקוב ויואב רונאל), הגיע אלעזרא גם לטורניר "אליפות ישראל" בוואלה!, וסיים במקום השני מתוך תשעה בשולחן הגמר.

להאזנה לפרק המלא באייטונס/אייפון

כל הפרקים בסאונדקלאוד

"הפודיום": כל הטורים והפודקאסטים

ציטוטים נבחרים

על הלילה הרע בקריירה:

"הפסדתי 1.3 מיליון דולר בלילה אחד. זה היה בסשן של 36 שעות רצופות. לא ידעתי איך לנהל את עצמי. נסחפתי, הייתי בטילט אלוהי ולא ישנתי ואמרתי לעצמי 'אצליח להחזיר' וכמובן שקברתי לעצמי בור יותר עמוק. זה הלילה הרע ביותר שהיה לי… אני עוזב את הבלאג'יו, ובדרך כבר אשתי איתי על הקו כי היא לא רצתה שארדם. זה טיפשי הרי, לשחק כל כך הרבה שעות. בדרך דיברתי אל עצמי דרך המראה, אמרתי 'בשביל מה אתה צריך את זה?!', אתה מרגיש כמו חמור גדול. זה היה אסון. לא הייתי בהכרה, שיחקתי לא עם הלב והמתמטיקה, שיחקתי עם הטילט… פשוט לא חשבתי כמו שצריך ונתתי לעצמי להיסחף ולדעתי זו היתה הנקודה הכי רעה שלי אי פעם. לא ידעתי מתי אני צריך לקום…

"זו היתה התקופה שאנדי ביל היה בעיר, ואנחנו הרווחנו הרבה מאוד כסף. היינו שולחים את פיל אייבי לשחק והוא הרוויח פעם 17 מיליון דולר ממנו וכולנו התחלקנו. זו תקופה שהיה לי בקופסא 5 מיליון דולר (כולל 800 אלף דולר על קופה אחת, א"י) וכשאתה מפסיד שליש מזה זה כואב".

הערב הטוב בקריירה:

"ב-2008 הרווחתי בסשן אחד 1.8 מיליון דולר. כל מה שעשיתי, הצלחתי. נסעתי הביתה וחשבתי לעצמי 'אני השחקן הטוב בעולם'. הפוקר הזה, יכול לעשות אותך חמור ויכול לעשות אותך גאון".

מאט דיימון. AP
נשאר בצד. מאט דיימון/AP

על השתתפות בסדרה High Stakes Poker:

"עד היום שואלים אותי אם זה היה כסף שלנו… בחור בשם מוריס גנדדי נכנס למשחקים הגבוהים שלנו ודיבר עם צ'יפ ודויל ואיתי ואיתנו. אמר לנו ששמו הרבה כסף ורוצים לצלם את המשחק שלנו. שילמו לנו 1,250 דולר לשעה של צילום. אמרנו שאנחנו מוכנים לנסות. זה קרם עוד וגידים והתחלנו מיד. התחלתי לאהוב את זה. אנשים מהשנה הראשונה רצו להיות גיבורים גדולים בגלל שהם ידעו שהם בטלוויזיה. בשנה השנייה זה התפתח יותר. בחמש העונות הראשונות הרווחתי מינימום 150 אלף דולר למשחק. בעונה השישית והשביעית הפסדתי. זה מה שעשה אותי נורא מפורסם, בארצות הברית ובעולם".

כמה מפורסם?

"היתה פעם אחת שליאונרדו דיקפריו ומאט דיימון נכנסו עם כובעי בייסבול ואז נכנסו חבר'ה לקבל חתימות מדויל ומאתנו והתעלמו לחלוטין מדיקפריו ודיימון".

לאן נעלם טום דוואן?

"כשהוא נכנס להיי סטייקס ישבנו - אני, דויל וגאס - ולא הבנו. נכנס בחור צעיר עם ביצים ולא הבנו ולא למצוא אצלו שום דבר. טום דוואן לדעתי הרס מאות אלפים של צעירים שרצו להיות טום דוואן וניסו לשחק לאט כמוהו וחשבו שהם יכולים לעשות מהלכים מופרעים כמוהו. הרבה מהלכים שלו היו מופרעים והצליחו. הבחור היה טאלנט מדהים. היום הרבה אנשים תפסו את השיטה ויודעים את המהלכים שלו. אתה לא יכול לעשות הרבה בלופים היום. הוא נתן לך להרגיש שיש לו יד טובה יותר, תמיד. היום הוא משחק במקאו, נהיה שכיר של מישהו. אף אחד לא בקשר איתו, אפילו לא הגיע לוורלד סירייס האחרון. הוא הפסיד בין 15 ל-20 מיליון דולר, מינימום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפילו דיקפריו נותר בצד. אלעזרא באולפן וואלה!/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פיל הלמיות':

"הוא אחד מהיותר מוכשרים בהולדם. הוא יודע לשחק עם שחקנים רעים. עם שחקנים טובים - בהתחלה לא יודע איך לאכול אותו. הוא בחור טוב, אני חבר טוב שלו, הוא כתב עליי דברים טובים בספר. בפוקר יש משהו לבחור שאיך שהוא נכנס ורואה קלפים הוא נהיה מפלצת כזו. כנראה שנגד שחקנים רעים האופי שלו עוזר לו".

למה הפסיק לשחק בסכומים הגבוהים:

"הפסדתי בשנה אחת חמש מיליון דולר ואמרתי לאשתי אני לא צריך את הלחץ הזה יותר. הרגשתי כשאני משחק ברמות נמוכות יותר אני הרבה יותר פייבוריט. החבורה עוד שם, ואם יש משחק טוב אני קופץ. אבל במשחק הנמוך (40-50 אלף דולר בלילה) אני רק עולה ועולה. מי שאוהב פוקר אוהב פוקר בכל הרמות".

פוקר וחוקיות בישראל:

"בבית משפט הוכיחו שפוקר זה יותר יכולת ממזל. אמרתי לכולם 'אשמח להיות שר הפוקר בישראל'. לבוא ולהוכיח… עשרות אלפי שחקנים יש בישראל. לא כל אחד יכול להיות לברון ג'יימס ולא כל אחד טייגר וודס. כאן, לכל אחד יש הזדמנות להרוויח והוכיחו את זה הישראלים שהגיעו לשולחנות הגמר".

השחקן הכי מאתגר, פיל אייבי:

"פיל אייבי פשוט מפחיד. יש בו משהו, אם זה בצורה שהוא משחק ובאופן. יש לו הכול. הוא קורא אותך, הוא לא משחק את הקלפים אלא את השחקן הרבה יותר. קשה להסביר, למדתי הרבה דברים ממנו, הוא פשוט מיוחד ממנו".

לו"ז האזנה:

הקדמה לרגל 100 פרקים (00:01), איך הפסיד 1.3 מיליון דולר בערב אחד (02:00), איך הרוויח 800 אלף דולר בקופה אחת (07:00), ירושלים, גולני, אלסקה, וגאס (10:00), איך נכנס לחבורה של הגדולים (18:30), בשולחן עם דיקפריו ודיימון (24:00), לאן נעלם טום דוואן? (26:30), הטמפרמנט והכישרון של פיל הלמיות' (29:40), הירידה ברמת הבליינדים (32:00), פוקר חוקי בישראל - מתי? (37:00), ההימור המוצלח על ניו אינגלנד בסופרבול (41:00), מתן קרקוב, שכתב עם אלעזרא את הספר, מספר על התהליך (43:00), אלי קובע: פיל אייבי, שחקן הפוקר הטוב בעולם (47:00).

orenjos@walla.co.il

שחקן הפוקר האמריקאי פיל אייבי באליפות העולם 2009. AP
מפחיד. פיל אייבי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully